Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilken klematis tilllsammans med klätterros?, Hjälp en nybörjare!
          AnnaQ
          Inlägg 22-06-2010, 19:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 5 216

På en södervägg vid vår faluröda gäststuga har jag grävt ur för att plantera en klätterros. Har fastnat för en dotter till New Dawn (har glömt namnet nu), den blir 4 meter hög uppbunden och blommar från juli och framåt med stora blekrosa, fyllda blommor.

Nu funderar jag på om jag kan blanda den med en klematis och vad jag i så fall ska välja. Jag är nybörjare och behöver goda råd. Jag gissar att jag inte ska välja en sort som inte blir för krånglig att beskära bland alla taggiga rosgrenar. Betyder det att jag ska ta en vårblommande sort? Eller fixar man en sort som ska skäras ner helt? Stor- eller småblommig?

Jag kan tänka mig att byta rossort också om någon har förslag på en fin kombination. Men det ska väl vara något ganska ljust om det ska bli bra mot den faluröda väggen.

Tackar ödmjukast på förhand.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 03:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon