Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ensamhet, ...en jälla plåga....
          Huggorm
          Inlägg 28-06-2010, 20:01
          Länk hit: #21

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Testat friarlyckan utomlands? Tiotusentals svenska män har hittat kärleken i Thailand. Där skall tydligen finnas mängder med kvinnor på kanske 30-50 år som ingen vill gifta sig med efter att de skiljt sig eller blivit änkor. Dom har inte riktigt samma önskemål på männen som de svenska kvinnorna, och prioriterar trygghet och ordningsamhet högt.

Citera
          Motti
          Inlägg 30-06-2010, 23:40
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har en vännina som har en dotter som har autism men hon är 25 och bo i eget boende sen hon var 19 och är lycklig i det och trivs där.Kanske du behöver mer avlsatning eller flytta närmare dina bröder ?helt klart har du haft en jobbig situation som slitigt på dig inte lätt i ditt läge men jag hoppas du får stöd åtminståndet från komunen när det gäller sonen, helgboende tex och det finns ju även sommarläger för autistiska ungdomar.Inte bra att du och sonen isolerar er tillsamans inta bra alls Malcom.Vill tillägga att jag vet att det finns olika stadier av Autism dvs alla har olika förutsättningar och olika temprament,min vänninas dotter slog sönder halva deras kök i ett utbrott!plus styvpappans framtänder och glasögon.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-07-2010, 03:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Hej Malcolm!
          Tror som herkules att du i första hand bör satsa på att skaffa vänner, kanske du får en käresta på köpet. Jag tycker att du är en både trevlig och spännande person, som många skulle ha stort utbyte av. Din son bör väl snart flytta hemifrån. Kommunen är skyldig att fixa ett boende åt honom enligt LSS.
          Ha en bra dag!
          Anders

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 01-07-2010, 06:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Hej,

Precis som Herkules och Aqvakul for mina tankar till vänskap när jag läst igenom den här tråden.

Vänner är viktigt, även för den som har en livskamrat. Jag tror det att bra om man kan hitta något man är intresserad av, en hobby.

Tex. att gå med i en trädgårdsförening och följa med på resor eller skaffa en lite kamera och gå med i en fotoklubb där man brukar träffas, gå ut i naturen och fotografera...

Det finns kvällskurser i så mycket, kanske finns det något man är intresserad av. Det är inte alltid man vet förrän man provat. Och rätt vad det är så finner man en vän på något av dessa ställen... smiley_small_hug.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 01-07-2010, 21:06
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

När jag läser de senaste inläggen inser jag att jag inte läst alla i ditt ämne och alltså inte är uppdaterade om dina problem men tycker att du fått bra råd.

Man kan bli ensam utan att livskamraten dör, blir partnen så sjuk att man blir anhörigvårdare då är risken att man kan välja bli ensam, men det är alltid ett val och om man känner sig utanför andra människor finns det hjälp att få - om man vill ha hjälp, det kan vara lite svårt att ta emot den när man känner sig som mest utsatt.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 00:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon