Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad ska vi göra åt vår damm?
          Piprankan
          Inlägg 26-06-2010, 20:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 31 532

Vi har en damm i vår trädgård som mäter ca 5x1,5 m. Den har en midja på mitten där en bro med räcke går över. På vänster långsidan har vi planteringar med pioner, funkior, penningblad och en 2 meters schersminbuske. Andra sidan, liksom den övre och nedre sidan är helt tomma, bara dammduk och gräs. Ca 0,5 m från den högra långsidan finns en stenbelagd uteplats. Dammen har sluttande sidor ner till botten. Som djupast är det 3 dm, precis under bron är det som grundast.

Vad ska vi göra åt detta elände? Vänster sida gillar jag, även om dammduken syns väldigt väl. Skulle vilja plantera växter som passar vid en damm, men eftersom sidorna i dammen sluttar så mycket kan man inte plantera i den och utmed kanterna känns det inte vettigt heller eftersom solen ligger på, finns ingen skugga. Ser bara dammduk när jag tittar på vår damm :-(. Skulle vilja knyta ihop den med uteplatsen på något sätt också. Har någon en bra idé så vore jag otroligt tacksam för den.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon