Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äntligen trädgård...eller?, Vad är det som växer egentligen?
          Pix
          Inlägg 28-06-2010, 18:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 10 668

Äntligen har vi flytt stad och trafikbrusande radhustäppa för en något större tomt med förhoppningsvis mer potential (om jag får tillräckligt med ork och pengar). Föregående ägare var inte särskilt trädgårdsintresserade och kan inte bidra med så mycket information. Tack och lov känner jag igen en hel del, äppelträd, vinbärsbuskar och syren giggle.gif . Men allt det andra?? Jo jag har i rabatten hittat en pion, mörkröd och fin. Det gläder mig då jag lämnade en utmärkt pion i förra täppan. Det som jag kallar kejsarkrona och sambon hävdar heter tigerlilja finns också i mkt liten omfattning. Vårkragar, en stackars förkrympt akleja och ett inträngt fänrikshjärta har jag också sett. Mest är det hela dränkt i ngt som verkar kunna bli höstastrar och ett vit och grönrandigt "gräs". Inser att det är ngt jag kommer att rycka upp precis som alla ormbunkar som växer runt huset.
          Men en del saker har jag ingen aning om vad det är även om jag tror mig sett växttypen förr..så jag tänkte på all den kunskap som finns här...har ni någon idé om vad som växer hos mig utifrån de förkrympta bladen så hojta till..

Bifogad fil  1.jpg ( 277.89k ) Antal nedladdningar: 28
          Det här är gräset. Bifogad fil  2.jpg ( 169.55k ) Antal nedladdningar: 29
          Det här är en liten buske som verkar få ngn slags bär. Bifogad fil  3.jpg ( 215.67k ) Antal nedladdningar: 27
          En gigantisk växt säkert nästan 2m i diameter. Bifogad fil  4.jpg ( 196.08k ) Antal nedladdningar: 22
          En av blommorna i rabatten.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 18:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon