Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ny köksträdgård
          Bodhgaya
          Inlägg 30-06-2010, 19:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 29 873

Jag och min fästmö har blivit med hus med en rätt så stor tomt där vi i ett hörn tänkte gräva en litet land på 100 kvadrat ungefär där vi kan odla grönsaker. Eventuellt gör jag det under nästa vecka då jag är ledig. Gräsmattan där vi tänkt gräva är rätt så fin och innehåller inte så mycket ogräs tror jag. Vad kan jag ha för taktik? Om jorden inte är allt för lerig och hårt packad, räcker det med att djupgräva och vända gräset upp och ner och slänga på bark- eller torvmull och stallgödsel för att direkt odla potatis i år? Det är ju rätt så sent nu men en snabbväxande potatis borde väl gå? Går det då att odla som vanligt nästa vår om jorden så att säga är brukbar när jag grävt? Om jorden är väldigt packad och lerig ska jag väl gräva i höst istället och låta tjälen spränga kockorna till våren och SEN jordförbättra och odla potatis och påföljande år kunna odla med större variation? Tänker jag fel? Eller är någon annan taktik bättre lämpad kanske?

Varma hälsningar / Tomas

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 22:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon