Hej!
När mina plantor vuxit till sig till säg en 30 cm satte jag ner dem i hinkar. Dränerade en bit upp på sidan och med leca i botten, fyllde upp med kogödsel/plantjord 2:1 . Det här var i mars-april och de plantorna har nu vuxit till iaf 150 cm och har 5-9 blomklasar och ett par småtomater och ser ut att trivas. Har gett svag näringslösning ofta den senaste månaden. Nu vill jag fylla upp jorden som sjunkit ner och tänkte fylla med kogödsel/minileca 2:1 och ta bort en del av den gamla jorden för att lufta upp allting lite.
Hade även ett par plantor som fått stå 2 st och trängas i 15 liter som jag nu satte om och planterade med kogödsel/minileca/plantjord 6:3:1. De är nu väldigt korta och små, så jag hoppas de sätter fart nu när fötterna får plats. Har gett näringslösning till dessa hela tiden också. Höll upp med näringen en vecka innan jag planterade om.
Jag undrar om jag ger för mycket kväve nu när de står i blom? Jag har biobact Innehåll: Hunus (mullämnen) ca 30%, aktiva mikroorganismer, Kväve (N) 2,7%, Fosfor (F) 0,4%, Kalium (K) 1,7%,kalcium, Agnesium, Svavel m fl. som jag antar att jag får hålla upp med nu när det har börjat komma frukt? Kogödslet likaså? Behöver de inget mer nu?
Mvh Sebbe
|