Kajsa: Jag har satt massa olika rosor, de flesta är rotäkta dock och ganska många är pom rosor. I röd-rosa delen har jag satt: La Negresse (damask ros). Thyra Hammerich (remontant) Apotekarrosen, Marie Victorin (kanadensisk ros) Alida Lovett (klätterros) John Davis som också skall få klättra på motsatt sida, Vårdsätravägen (pom) D´archet (pom det skall vara en mossros), Balder, Balsgårdsrosen "Anna", Järna gallican, Wasagaming, L´Evêque, Cardinal de Richelieu, Manette,, Irma också balsgårdsros, Souvenier d´Alphonse lavalle, Salabackar (pom), Hertha (pom). Quadra, summer wine, wild mountain, wild eagle, louise odier, albertine, constance spry.
Sedan i vita rabatten där pergolan är har jag satt än sålänge, det är inte färdigt men det är inte färdigt i röd-rosa rabatten heller:
Madam hardy Buff Beauty Thisbe Long john silver Louise Bugnet Axsel Olsen White Night Maigold
Oj va många det blev och jag har säkert glömt massa också. Samanlagt kommer det bli ca 60rosor och sedan klematis som skall få klättra på pergolan och i rosengången. Jag ska inte ha klätterrosor på fler ställen än i pergolan och två andra ställen.
--------------------
Nina zon 2-3
|