Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips för gödsling, Dålig jord, måste förbättra, med vad?
          The Poacher
          Inlägg 05-07-2010, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 9 919

Hej,
          Har köpt många lass jord och skapat en lång 10-12 meter rabatt med lite pioner, liljor och tulpaner samt lite annat smått och gott.
          Har även gjort i ordning ett grönsaksland på sissådär 4x5 meter.

Men... det växer riktigt illa, jag misstänker att jorden är dålig så jag grävde upp ett gäng purjolökar (såg ut som gräslök sad.gif) och hällde i jord från en påse (K-rauta) och planterade tillbaka purjon. Jomän, nu två veckor senare så är dessa omplanterade purjos betydligt större än de andra... så jorden är problemet.

Så, vad kan man få tag på billigt för stora ytor? Hästgödsel! Men min flickvän hävdar bestämt att om vi vänder ned en massa hästgödsel så kommer vi att få en ogräsexplosion pga att det finns så mycket frön av olika slag i hästskiten. Stämmer det?
          Är det en bra idé med hästgödsel?
          Om inte vad rekommenderar ni?

Det enda som växer hyffsat är vitlöken, allt annat är miniatyrer av vad det borde vara crying.gif

Tacksam för hjälp!
          TP

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon