Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Äntligen! rökförbud på gång i bostäder/balkong
          Chamomille
          Inlägg 08-07-2010, 07:00
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Berith @ 08-07-2010, 07:48) *
          För mej är nog en rökare en rökare, om det är att dra alla över en kam vet jag inte. Säg en enda rökare som inte sprider sin rök i omgivningen?

Näe Berith det finns ingen som inte sprider rök när de röker. Men det är nog ingen som störs när jag röker. För jag röker hemma. Och jag har ett eget hus.
          Om jag röker så röker jag under fläkten i köket eller ute på min tomt.
          Men det är så här att det är tillåtet att röka offentligt ute, och det gör många rökare. Det finns utplacerade askkoppar här och där. Det måste ju betyda att det är ok att röka där?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 08-07-2010, 07:27
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Farbror Blå @ 08-07-2010, 00:10) *
          ...När ska rökare förstå att ingen försöker inkräkta på deras integritet, men att röklukten inkräktar på min?...

tummenupp.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Berith
          Inlägg 08-07-2010, 07:54
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Chamomille @ 08-07-2010, 08:00) *
          Näe Berith det finns ingen som inte sprider rök när de röker. Men det är nog ingen som störs när jag röker. För jag röker hemma. Och jag har ett eget hus.
          Om jag röker så röker jag under fläkten i köket eller ute på min tomt.
          Men det är så här att det är tillåtet att röka offentligt ute, och det gör många rökare. Det finns utplacerade askkoppar här och där. Det måste ju betyda att det är ok att röka där?

Men då förstår jag inte varför rökare tar så illa upp när tex jag säger att dom sprider rök omkring sej. Och slänger fimpar, om det nu är i askkoppar eller nån annanstans. Rökare röker och rökare slänger fimpar. Konstigare än så är det inte, spelar väl ingen roll var det görs.

Finns mycket som är tillåtet att göra offentligt men som man ändå kan låta bli att göra.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-07-2010, 08:05
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Berith @ 08-07-2010, 08:54) *
          Men då förstår jag inte varför rökare tar så illa upp när tex jag säger att dom sprider rök omkring sej. Och slänger fimpar, om det nu är i askkoppar eller nån annanstans. Rökare röker och rökare slänger fimpar. Konstigare än så är det inte, spelar väl ingen roll var det görs.

Finns mycket som är tillåtet att göra offentligt men som man ändå kan låta bli att göra.

Skriv till staten och kräv att rökning förbjuds.

Vilka folk du har pratat med har jag ingen aning om, men går du på "stan" så får du räkna med att folk röker (än så länge). Och det är väl bra om rökare lägger sina fimpar i askkoppar som finns? För övrigt förstår jag inte vad du menar eller vill ha sagt.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 08-07-2010, 08:15
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Chamomille @ 08-07-2010, 09:05) *
          Skriv till staten och kräv att rökning förbjuds.

Vilka folk du har pratat med har jag ingen aning om, men går du på "stan" så får du räkna med att folk röker (än så länge). Och det är väl bra om rökare lägger sina fimpar i askkoppar som finns? För övrigt förstår jag inte vad du menar eller vill ha sagt.

CITAT (Berith @ 08-07-2010, 07:05) *
          Rökarna tycks tro att det är just rökarna man vill ha bort. Men det är ju faktiskt rökningen det protesteras mot. Det är så jämrarns äckligt med röken! sick.gif Jag förstår inte hur man frivilligt vill ha i sej sånt äckligt. Det är ju som att äta nåt äckligt. Hundskit kanske! Hur många här skulle försvara sin rätt att äta hundskit?? Visst, det drabbar ingen annan om man äter hundskit så som röken gör men ändå...

Likaså blir rökare så förnärmade när det sägs att det slängs fimpar överallt. Vem slänger flest fimpar? Rökaren eller icke-rökaren?

Så skrev jag förut och det var det jag ville ha sagt. "Vilka folk jag har pratat med"....? Jag har inte "pratat med folk", jag har skrivit ett inlägg här i tråden.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          herkules
          Inlägg 08-07-2010, 08:18
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jävla trams, det är inte olagligt att röka så gnäll inte.
          och vad det gäller allergier så är det precis lika jobbigt med folk som kommer fullt ridklädda på bussar och till affärer, människor har hund/katt/kaninhår på sina kläder.
          personligen tycker jag att hästar/stall luktar skit, det stör mig mycket mer än rök från en cigarett.
          för att inte tala om de som dränker sig i parfym - man kan ju få astma för mindre!
          eller migrän.
          skaka en matta över balkongen - jaaaa, har man inget annat att gnälla över så visst ...

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-07-2010, 08:26
          Länk hit: #47

Medlem

Ett inlägg??
          Ja ja Berit jag kan ändra ordet "folk" till "rökare". Hjälper det?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 08-07-2010, 08:36
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Chamomille @ 08-07-2010, 09:26) *
          Ett inlägg??
          Ja ja Berit jag kan ändra ordet "folk" till "rökare". Hjälper det?

Ja jag skrev ett inlägg i den här tråden om ämnet rökning. Vore väl konstigt om man måste ha pratat med "folk" (eller "rökare" i det här fallet...) för att få skriva ett inlägg om det.

Verkar väl inte som om andra skrivare här har sagt nåt annat än vad dom tycker?

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 08-07-2010, 08:40
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Chamomille @ 08-07-2010, 00:16) *
          Farbror Blå. Det var bra skrivet. Jag hatar röklukt även om jag röker själv. Ska jag röka så går jag bort en bra bit för att inte andra ska drabbas. Svårare än så är det inte.

Edit: Och jag avskyr människor som kastar cigg på vår tomt! Det gäller ju överallt förstås. Fyy faan säger jag. Så gör man inte! Det finns papperskorgar eller askkoppar.

Nämen Pricken, röker du? hade jag inte trott

--------------------

Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-07-2010, 08:42
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 08-07-2010, 09:40) *
          Nämen Pricken, röker du? hade jag inte trott

blush.gif Ja, ibland så tyvärr.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 08-07-2010, 08:44
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (herkules @ 08-07-2010, 09:18) *
          och vad det gäller allergier så är det precis lika jobbigt med folk som kommer fullt ridklädda på bussar och till affärer, människor har hund/katt/kaninhår på sina kläder.
          personligen tycker jag att hästar/stall luktar skit, det stör mig mycket mer än rök från en cigarett.
          för att inte tala om de som dränker sig i parfym - man kan ju få astma för mindre!
          eller migrän.
          skaka en matta över balkongen - jaaaa, har man inget annat att gnälla över så visst ...

Herr Kules, det ligger en hel del i det du säger!

Jag tycker fortfarande att jag ska slippa bli inpyrd av tobaksrök, det är skitjobbigt.
          Men dina observationer om andra lukter är ju på pricken, för mycket parfym, svett eller djurlukt är ju lika illa.

Många tycks tro att det bara "irriterar" med starka lukter, men jag känner flera som blir handikappade av det. En god vän fick sluta åka tåg pga sin allergi. Trots att hon alltid reste rökfritt, så satt där ju rökare, som uppsökte rökavdelningen för att ta några bloss å sen kom tillbaka å stank. Nu är alla tåg rökfria, men det hjälper henne inte, eftersom rökarna då stiger av på perrongen och kommer in med röken sedan.

Tror heller inte att alla rökare/parfymare faktiskt fattar HUR mycket det luktar!

Redigerat av Farbror Blå: 08-07-2010, 08:47

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-07-2010, 09:24
          Länk hit: #52

Gäster

CITAT (herkules @ 08-07-2010, 09:18) *
          eller migrän.

Just ang mattan: Det hade jag blivit tokarg på, jag vill inte ha nån annans skit nerskakat på min balkong.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-07-2010, 11:54
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

...nä en del människor är rätt icke-omtänksamma om sin omgivning. Stinkande parfym på bussen är ju vidrigt, hur mycket måste man ha på sig liksom? .... är det nån form av raggardusch eller har de helt tappat luktsinnet? Nåt jag definitivt retar mig på är alla som ska gapskrika i mobilen hela tiden... men det luktar ju inte apa i alla fall smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 08-07-2010, 12:16
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Tänk så tiderna förändras. När jag var liten satt mammorna vid köksbordet och ammade och rökte. Det röktes i bilar med barn i och inte ens ett fönster öppet. När jag började jobba på sjukhuset fick man röka på sköterskeexpeditionen och det röktes i skolornas lärarrum...

Nu har vågen verkligen svängt åt andra hållet

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-07-2010, 12:18
          Länk hit: #55

Medlem

ja.... för kanske 15 år sen på jobbet så satt alla o puffade, sen fick bara cheferna puffa, sen fick de puffa med luftrenare på rummen och nu får ingen puffa giggle.gif Skönt för det blev rätt sunkigt...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          herkules
          Inlägg 08-07-2010, 12:37
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Farbror Blå @ 08-07-2010, 09:44) *
          Herr Kules, det ligger en hel del i det du säger!
          Jag tycker fortfarande att jag ska slippa bli inpyrd av tobaksrök, det är skitjobbigt.
          Men dina observationer om andra lukter är ju på pricken, för mycket parfym, svett eller djurlukt är ju lika illa.
          Många tycks tro att det bara "irriterar" med starka lukter, men jag känner flera som blir handikappade av det. En god vän fick sluta åka tåg pga sin allergi. Trots att hon alltid reste rökfritt, så satt där ju rökare, som uppsökte rökavdelningen för att ta några bloss å sen kom tillbaka å stank. Nu är alla tåg rökfria, men det hjälper henne inte, eftersom rökarna då stiger av på perrongen och kommer in med röken sedan.
          Tror heller inte att alla rökare/parfymare faktiskt fattar HUR mycket det luktar!

själv har jag varit tvungen att stiga av bussen X antal gånger för att ridklädda personer envisas med att åka från stallet med kommunala medel!
          och alla gånger jag varit tvungen att gå hem från jobbet med migränanfallet från helvetet ska vi bara inte tala om.
          detta tack vare kärringar som duschar sig i tunga parfymer!
          tuggummi, alla som slänger sina tuggade tuggummin på marken borde fan få fängelse!

Redigerat av herkules: 08-07-2010, 12:42

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-07-2010, 12:40
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

När jag låg på BB fanns det rökrum och dom var alltid fullsatta av både patienter och personal. Fanns ingen som gnällde på att småbarnsmammor rökte medan ungarna satt i knät eller att man rökte i bilen. Inte fanns det några ickerökare som klagade heller. Allergiker fanns det knappast några och man kan ju fråga sig vad det beror på att var och varannan idag säger sig vara allergiska.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-07-2010, 13:41
          Länk hit: #58

Gäster

CITAT (herkules @ 08-07-2010, 13:37) *
          själv har jag varit tvungen att stiga av bussen X antal gånger för att ridklädda personer envisas med att åka från stallet med kommunala medel!
          och alla gånger jag varit tvungen att gå hem från jobbet med migränanfallet från helvetet ska vi bara inte tala om.
          detta tack vare kärringar som duschar sig i tunga parfymer!
          tuggummi, alla som slänger sina tuggade tuggummin på marken borde fan få fängelse!

Men alla har inte bil och kan ta sig till och från hästen utan att åka buss. Dusch finns det ju sällan, men visst kan man byta kläder på de flesta ställen. Är man däremot bara skötare måste man ofta ändå släpa med sig stallkläderna hem i påse, och då är det ju lika illa.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-07-2010, 14:25
          Länk hit: #59

Medlem

det finns ju nån skylt att om man har djur eller så ska man sitta längst bak i bussen, det kanske man ska tänka på om man har djur eller tunga blä-parfymer på sig.... unsure.gif det står att allergiker ska sitta långt fram i bussen, men att parfymälskare ska sitta långt bak står det inte vad jag sett...

Redigerat av skogstroll: 08-07-2010, 14:25

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-07-2010, 14:30
          Länk hit: #60

Gäster

Det har inte jag heller sett. Tyvärr sitter det oftast skräniga ungdomar och fyllon längst bak, så det är inte så mysigt att förpassa folk dit bara för att de varit i stallet eller luktar illa av parfym. Man kanske borde ha varannan buss stinkarnas och varannan vanligt folks? unsure.gif Undrar var man själv passar in, tur att man har bil. laugh.gif

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 03:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon