Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:24
          Länk hit: #101

Gäster

CITAT (herkules @ 09-07-2010, 23:08) *
          jag tror inte att man får en fot i röven av reinfeldt 2 månader innan valet om man inte har gjort nåt jävligt dumt.
          faktiskt.

yes.gif
          Inte ett " jag är ledsen att förlora en duktig medarbetare och vän ...osv" ... från statsministern.
          Bara ett kort konstaterande att SOL avgått pga personliga skäl.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-07-2010, 22:32
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 09-07-2010, 23:08) *
          jag tror inte att man får en fot i röven av reinfeldt 2 månader innan valet om man inte har gjort nåt jävligt dumt.
          faktiskt.

Nej det tror jag inte heller men hur intressant är det att sitta på ett forum och spekulera?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 22:33
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Om han nu gjort något som inte är bra för partiet så är det väl bra att han "så kallat"avgår och om nu Reinfelt hade hängt ut allt elendä som gällde Lithorin !ja inte alls bra inför valtider.NU !jäklar ska alla synas i sömarna och all skit ska dras fram eftersom det är val så se upp nu !vem som helst kan bli manglad i politisk press bara för att ha ihjäl motståndare och värva röster, ingen går säker nu.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-07-2010, 22:34
          Länk hit: #104

Medlem

CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:24) *
          yes.gif
          Inte ett " jag är ledsen att förlora en duktig medarbetare och vän ...osv" ... från statsministern.
          Bara ett kort konstaterande att SOL avgått pga personliga skäl.

Reinfelt har väl aldrig visat någon empatisk sida så vem är förvånad.

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 09-07-2010, 22:36
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:32) *
          ....................

Din skitstövel, du har pekat ut mig för förtal. Visa mitt inlägg som innehåler förtal !

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:38
          Länk hit: #106

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:34) *
          Reinfelt har väl aldrig visat någon empatisk sida så vem är förvånad.

Nej jag var inte alls förvånad .. han är mest som en robot som rabblar upp inprogrammerat ...
          typ som dockan Scrollan. laugh.gif

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:44
          Länk hit: #107

Gäster

CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:33) *
          Om han nu gjort något som inte är bra för partiet så är det väl bra att han "så kallat"avgår och om nu Reinfelt hade hängt ut allt elendä som gällde Lithorin !ja inte alls bra inför valtider.NU !jäklar ska alla synas i sömarna och all skit ska dras fram eftersom det är val så se upp nu !vem som helst kan bli manglad i politisk press bara för att ha ihjäl motståndare och värva röster, ingen går säker nu.

Jamen så är det ju i politiken och det ska vi vara tacksamma för ... alltså att liken ur garderoberna snokas fram.
          Detta gäller inte enbart de rödgröna utan innefattar även alliansens politiker.
          Det är rättvist, tycker jag.
          Vi, alla väljare, har rätt att få veta vem/vilka politiker vi kan lita på ... oavsett om de är röda, gula eller gröna.
          Vi har rätt att få veta ifall dessa politiker är laglydiga eller har begått brott ... precis som skolperssonal m.fl kontrolleras innan de får anställning.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-07-2010, 22:47
          Länk hit: #108

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:44) *
          Jamen så är det ju i politiken och det ska vi vara tacksamma för ... alltså att liken ur garderoberna snokas fram.
          Detta gäller inte enbart de rödgröna utan innefattar även alliansens politiker.
          Det är rättvist, tycker jag.
          Vi, alla väljare, har rätt att få veta vem/vilka politiker vi kan lita på ... oavsett om de är röda, gula eller gröna.
          Vi har rätt att få veta ifall dessa politiker är laglydiga eller har begått brott ... precis som skolperssonal m.fl kontrolleras innan de får anställning.

Skillnaden är att högersidans politiker avgår när det visat sig att de gjort dumma saker, medan vänsters skyldiga biter sig envist kvar

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:52
          Länk hit: #109

Gäster

CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 23:47) *
          Skillnaden är att högersidans politiker avgår när det visat sig att de gjort dumma saker, medan vänsters skyldiga biter sig envist kvar

laugh.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 22:52
          Länk hit: #110

Medlem

Ja visst är det bra att riva upp skit men varför just innan ett val?Nu råkar jag vara Moderat har varit så i hela mitt liv ja sen jag var 18 år jag är nu 57 år;)det finns fula fiskar i alla parti men man borde väl rota fram all smörja hela tiden så vi vet att vi har Politiker vi kan lita på oavset vilket parti vi röstar på!frågan är ?finns det en enda politiker som inte har ett skellet i garderoben?hur mycket ska vi rota i det och hur långt tillbaks i tiden,alla har begåt synder i livet,ska vi lida för det hela livet eller ska vi få en ny chans?

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 22:54
          Länk hit: #111

Gäster

CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:52) *
          Ja visst är det bra att riva upp skit men varför just innan ett val?Nu råkar jag vara Moderat har varit så i hela mitt liv ja sen jag var 18 år jag är nu 57 år;)det finns fula fiskar i alla parti men man borde väl rota fram all smörja hela tiden så vi vet att vi har Politiker vi kan lita på oavset vilket parti vi röstar på!frågan är ?finns det en enda politiker som inte har ett skellet i garderoben?hur mycket ska vi rota i det och hur långt tillbaks i tiden,alla har begåt synder i livet,ska vi lida för det hela livet eller ska vi få en ny chans?

Men snälla ... var inte så enögd! Detta har ju pågått i alla år ... just inför val så plockas alla liken fram.
          Inte är du väl överraskad .. eller?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-07-2010, 22:57
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 23:47) *

Fast det här var väl gammal skit i garderoben så det går tydligen bra att mörka även på högersidan. Tror inte det är någon skillnad alls mellan blocken. Sen kan man ju undra hur Reinfelts omdöme är. Det sviktar betänkligt tycker jag för nu är det väl 3 moderata ministrar som varit tvugna att kliva av.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 23:02
          Länk hit: #113

Medlem

Nä då Netha inte alls :)det är väl bra att journalisterna har koll,skrev ju det:)ingen villl väl ha skitstövlar i sitt parti vilket det än är !tycker bara det är krasst att allt ska rotas fram precis före valet,vissa journalister har stor betydelse vad som sker både före och efter valet.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-07-2010, 23:05
          Länk hit: #114

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:57) *
          Fast det här var väl gammal skit i garderoben så det går tydligen bra att mörka även på högersidan. Tror inte det är någon skillnad alls mellan blocken. Sen kan man ju undra hur Reinfelts omdöme är. Det sviktar betänkligt tycker jag för nu är det väl 3 moderata ministrar som varit tvugna att kliva av.

Det är från upptäcktsdatum som tiden räknas.

Här är några exempel på röda politiker som vägrade avgå:

Mona Sahlin - tobleroneaffären med mera
          Laila Freivalds - utrikesminister som gravt misskötte tsunamikatastrofen, avgick efter över ett års motstånd
          Wanja Lundby-Wedin - AMF-skandalen, ja ni minns ju själv

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 23:05
          Länk hit: #115

Gäster

CITAT (Motti @ 10-07-2010, 00:02) *
          Nä då Netha inte alls :)det är väl bra att journalisterna har koll,skrev ju det:)ingen villl väl ha skitstövlar i sitt parti vilket det än är !tycker bara det är krasst att allt ska rotas fram precis före valet,vissa journalister har stor betydelse vad som sker både före och efter valet.

Jamenvisst är det så ... men jag tycker ändå att vi ska vara tack skyldiga dessa journalister om orkar gräva och gräva och leta fram liken.
          Det är oss till gagn.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-07-2010, 23:06
          Länk hit: #116

Moderator

CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:05) *
          Det är oss till gagn.

På vilket vis i det här fallet? Så vitt jag vet har Littorin på inget vis misskött sitt arbete

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 23:12
          Länk hit: #117

Gäster

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 00:05) *
          Det är från upptäcktsdatum som tiden räknas.

Här är några exempel på röda politiker som vägrade avgå:

Mona Sahlin - tobleroneaffären med mera
          Laila Freivalds - utrikesminister som gravt misskötte tsunamikatastrofen, avgick efter över ett års motstånd
          Wanja Lundby-Wedin - AMF-skandalen, ja ni minns ju själv

Fredrik Reinfeldt och hans grabbklubb är hänsynslösa mot partiets kvinnor

Citat ur artikeln:

"Det går inte att ta moderaternas feminism på allvar så länge man inte gör verkliga maktanalyser. Partiet måste också göra upp med en intern kultur som backar upp sina män, men skopar ut sina kvinnor. "Cecilia Stegö Chilò, Maria Borelius, Ulrica Schenström och Kristina Axén Olin åkte ut med huvudet före när något gick snett medan HG Wessberg, Anders Borg och Tobias Billström kom undan, trots svart arbetskraft och obetalda TV-licenser" skriver moderaternas förra informationschef LENA MAGNERGÅRD."
          Slut citat

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 23:17
          Länk hit: #118

Medlem

Men det är ju så att vissa Journalister försöker styra valet !de har stor inverkan på oss alla,vi tror att allt som står i tidningar och allt som sägs i tv är + sant,journalister i dag har en himmla stor makt över media.men det styr inte mina personliga uppfattningar,jagvet hur jag ska rösta ,har aldrig tvekat på det.

Citera
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 23:22
          Länk hit: #119

Gäster

CITAT (Motti @ 10-07-2010, 00:17) *
          Men det är ju så att vissa Journalister försöker styra valet !de har stor inverkan på oss alla,vi tror att allt som står i tidningar och allt som sägs i tv är + sant,journalister i dag har en himmla stor makt över media.men det styr inte mina personliga uppfattningar,jagvet hur jag ska rösta ,har aldrig tvekat på det.

Precis ... och så gäller också för mig smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-07-2010, 23:30
          Länk hit: #120

Medlem

Jag tror inte att folk är så dumma att dom inte kan tänka och bestämma själva vad dom ska rösta på. Jag tror inte att media har så stor betydelse.

--------------------

Citera

14 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 21:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon