Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet
          netha
          Inlägg 09-07-2010, 23:35
          Länk hit: #121

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 00:30) *
          Jag tror inte att folk är så dumma att dom inte kan tänka och bestämma själva vad dom ska rösta på. Jag tror inte att media har så stor betydelse.

Men det tror jag ... medias genomslagskraft är svår att bedöma ... men som sagt ...

Citera
          Motti
          Inlägg 09-07-2010, 23:44
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

ja men det är väl allmänt att alla vet att Journalisterna styr en stor del av vad som händer i valet,kanske inte för oss som vet vart vi ska lägga vår röst men alla är ju inte lika säkra som vi !och de andra är lättpåverkade av vad de läser och ser på TV.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-07-2010, 04:41
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:52) *
          Ja visst är det bra att riva upp skit men varför just innan ett val?Nu råkar jag vara Moderat har varit så i hela mitt liv ja sen jag var 18 år jag är nu 57 år;)det finns fula fiskar i alla parti men man borde väl rota fram all smörja hela tiden så vi vet att vi har Politiker vi kan lita på oavset vilket parti vi röstar på!frågan är ?finns det en enda politiker som inte har ett skellet i garderoben?hur mycket ska vi rota i det och hur långt tillbaks i tiden,alla har begåt synder i livet,ska vi lida för det hela livet eller ska vi få en ny chans?

Nu verkar det ju som om Littorin är misstänkt för ett brott som utreds och polisen tar inte hänsyn till att det råkar vara val utan brott utreds när de har bevis nog att utreda. Jag tror inte det är någon grävande journalistik bakom utan det hade kommit fram tids nog ändå om det är ett grövre brott.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 06:09
          Länk hit: #124

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jaha, då kunde inte Aftonbladet hålla tyst längre då, trots att dom skrivit att dom skulle höra det eftersom Littorin inte längre är en offentlig person. Det var mycket riktigt så att han hade köpt sex, dock inte från någon minderårig.

Citera
          herkules
          Inlägg 10-07-2010, 07:59
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 07:09) *
          Jaha, då kunde inte Aftonbladet hålla tyst längre då, trots att dom skrivit att dom skulle höra det eftersom Littorin inte längre är en offentlig person. Det var mycket riktigt så att han hade köpt sex, dock inte från någon minderårig.

jag tycker att det är bra, vad ska man annars med tidningar till?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2010, 09:15
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:35) *
          Men det tror jag ... medias genomslagskraft är svår att bedöma ... men som sagt ...

Så du tror att det bara är du och Motti då som inte styrs av media utan kan tänka själva? Konstigt att man säger sig själv inte styras men tror att alla andra gör det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 10:08
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26) *
          Kan man inte åka i fängelse för förtal?

Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva.

Förklara din skitstövel, var ligger förtalet !

Varför försöker du försvara en Littorin om hans bästa vän ( Reinfeldt ) inte vill göra det ?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2010, 10:45
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 11:08) *
          Förklara din skitstövel, var ligger förtalet !

Varför försöker du försvara en Littorin om hans bästa vän ( Reinfeldt ) inte vill göra det ?

Varför ska jag svara en sån oförskämd människa som dig som inte ens kan läsa innantill? Var har jag försvarat Littorin och varför skulle jag göra det? Jag förstår att Reinfelt tiger eftersom den här affären skadar både honom och moderaterna.

Du själv förtalar och gör personangrepp på både andra medlemar och politiker. Du borde sansa dig en aning.

--------------------

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-07-2010, 10:47
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 07:09) *

Littorin hade tydligen nätkontakt med en kvinna som när L ville träffas irl sa att hon var en betalflicka. Mötet skedde en gång 2006 och är nu preskibierat sedan 2 år tillbaka. Således pågår ej polisutredning. Jag anser att Aftonbladet borde gå en kurs i pressetik ...

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-07-2010, 12:31
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Troligtvis har aftonbladet vetat om hans affär sen tidigare men inte släppt den förrän nu.
          Undrar vilka som sitter i aftonbladets styrelse? Dom flesta väljare tar det nog med en gäspning. Även oppositionspolitikerna. Fast dom gläds nog lite dom rackarna

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-07-2010, 12:32
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Reinfeldt har uttalat sig, och hanberättar, att Littorin har sagt att, det inte stämmer. Kanske han betalade 3 tusen för lite grand "kärlek", i st.f. 2 tusen som ryktet säger...

Citera
          herkules
          Inlägg 10-07-2010, 13:04
          Länk hit: #132

Medlem

littorin är ett äckel som skyller sin avgång (spark i röven) på sina barn när det är han själv som köpt sex.
          helt rätt av aftonblaskan att skriva om det, trist bara att de är så rättrådiga så de ville ha ett uttalande från honom, hade jag fått bestämma hade det gått i tryck så folk fick morgonkaffet i vrångstrupen!
          så länge inte slemmiga nyliberaler får sin vilja igenom och legaliserar sexhandel så är det ju faktiskt olagligt.

det lustiga är att detta tonas ned, det är tydligen värre att köpa en chokladbit med ett plastkort som inte tillhör en själv än att KÖPA en annan människa!!!

tvi!

Redigerat av herkules: 10-07-2010, 13:05

--------------------

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-07-2010, 13:20
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (herkules @ 10-07-2010, 14:04) *
          littorin är ett äckel som skyller sin avgång (spark i röven) på sina barn när det är han själv som köpt sex.
          helt rätt av aftonblaskan att skriva om det, trist bara att de är så rättrådiga så de ville ha ett uttalande från honom, hade jag fått bestämma hade det gått i tryck så folk fick morgonkaffet i vrångstrupen!
          så länge inte slemmiga nyliberaler får sin vilja igenom och legaliserar sexhandel så är det ju faktiskt olagligt.

det lustiga är att detta tonas ned, det är tydligen värre att köpa en chokladbit med ett plastkort som inte tillhör en själv än att KÖPA en annan människa!!!

tvi!

Du är verkligen fanatisk herkules.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-07-2010, 13:23
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 10-07-2010, 14:04) *

tvi!

Jag kallar helst inte människor för äckel, men annars håller jag med.. tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          herkules
          Inlägg 10-07-2010, 13:35
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 14:20) *
          Du är verkligen fanatisk herkules.

yep, det kan du ge dig på!
          rätt ska vara rätt och var sak på sin plats.
          har man skitit i det blå skåpet så har man.

CITAT (Aqvakul @ 10-07-2010, 14:23) *
          Jag kallar helst inte människor för äckel, men annars håller jag med.. tummenupp.gif

ALLA som köper sex/en annan människa är äckel!
          tycker jag alltså.
          sen är det rätt äckligt att skylla sina egna tillkortakommanden på barnen...

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2010, 13:54
          Länk hit: #136

Medlem

Det var den vårdnadstvisten det sick.gif

Fast jag tycker fasligt synd om hans barn!

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-07-2010, 13:54
          Länk hit: #137

Gäster

Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-07-2010, 14:23
          Länk hit: #138

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *
          Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Håller med varje ord tummenupp.gif Bra skrivet.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-07-2010, 14:29
          Länk hit: #139

Medlem

Hoppsan! Blev lite konstigt eftersom mitt svar hamnade i ditt inlägg Gunilla ... förökte ta bort men kunde ej.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-07-2010, 15:42
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *

Håller också med dig - fullständigt!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

14 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 01:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon