Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 16:42
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26) *
          Kan man inte åka i fängelse för förtal?

Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva.

(jag har förfettat texten så att din elakhet inte står ivägen för din läs förståelse av din egen texet)

För det första får du förklara och visa mig i mitt inlägg ( som är bara ett enda innan dina exkrementer lagts in ) var förtalet står ?

För det andra när du säger till vi andra att vi ska hålla tyst om Littorin, försvara du direkt honom och hans sexköp.

Nu för du förklara allt detta din skitstövel !

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2010, 17:01
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:42) *
          (jag har förfettat texten så att din elakhet inte står ivägen för din läs förståelse av din egen texet)

För det första får du förklara och visa mig i mitt inlägg ( som är bara ett enda innan dina exkrementer lagts in ) var förtalet står ?

För det andra när du säger till vi andra att vi ska hålla tyst om Littorin, försvara du direkt honom och hans sexköp.

Snälla vitavargen det du citerar är två meningar uppdelade på två stycken som inte har någon direkt anknytning till varandra.
          Får jag inte ställa en fråga? Den första meningen var en fråga! Var står det i den meningen att det gäller dig? Inte heller i den andra meningen och stycket står du nämnd! Tror du att hela världen snurrar enbart kring dig?

Du hittar ju på saker hela tiden. Jag har inte sagt åt någon att hålla tyst vad gäller Littorin, varför skulle jag det?
          Jag måste väl som alla andra få ha en åsikt utan att du tror att allt gäller dig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 10-07-2010, 17:09
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *
          Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

sitter du och tycker synd om en människa som köpt en annan människan kön?
          skitsamma om han var mitt uppe i en skilsmässa - om han nu var det när det begav sig - man har alltid ett val och han valde.
          att han sen blev statsråd OCH tog jobbet är ju bara för mycket! har folk ingen skam i kroppen?
          spelar ingen roll om det är man eller kvinna, känd eller okänd, moderat eller sosse, att torskar hängs ut i tidningar gör inte ett dugg.
          de enda som det är synd om i detta är hans barn och det kunde han ju ha tänkt på innan ..

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 17:19
          Länk hit: #144

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:42) *

Har du hakat upp dig på detta skällsord, eller är det helt enkelt det enda du kan bara?

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-07-2010, 17:25
          Länk hit: #145

Gäster

Tänk att det gör jag - att torskar hängs ut i tidningar är helt fel! Det drabbar familjen/barnen som är helt oskyldiga och om livet lärt mig något så är det att aldrig, aldrig hetsa mot någon person offentligt. Det finns många som hakar på sådant och kanaliserar sitt hat och missnöje och vad som helst kan hända...

Jag försvarar inte att någon köper sex - det är avskyvärt i mina ögon och har alltid varit det - men nu är det så att här finns ingen förundersökning, ingen domstol och ingen rättegång eller domslut annat än Aftonbladet som iklätt sig alla rollerna och ännu lever vi förhoppningsvis i ett rättssamhälle där ingen är dömd innan domstolen sagt sitt.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 17:33
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:19) *
          Har du hakat upp dig på detta skällsord, eller är det helt enkelt det enda du kan bara?

Håll dig till försvar av Littorin & co , för försvar av en skitstövel kommer inte ge dig nånting.

Det är helt klart fel att försvara Littorin i dessa dagar. Låt honom fixa det som går att fixas.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 17:36
          Länk hit: #147

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:25) *
          Tänk att det gör jag - att torskar hängs ut i tidningar är helt fel! Det drabbar familjen/barnen som är helt oskyldiga och om livet lärt mig något så är det att aldrig, aldrig hetsa mot någon person offentligt. Det finns många som hakar på sådant och kanaliserar sitt hat och missnöje och vad som helst kan hända...

Jag försvarar inte att någon köper sex - det är avskyvärt i mina ögon och har alltid varit det - men nu är det så att här finns ingen förundersökning, ingen domstol och ingen rättegång eller domslut annat än Aftonbladet som iklätt sig alla rollerna och ännu lever vi förhoppningsvis i ett rättssamhälle där ingen är dömd innan domstolen sagt sitt.

Precis, allt vi har att gå på är den prostituerade kvinnans ord. Men Littorins reaktion bekräftar ju i stort sett sanningshalten tyvärr.

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 18:33) *
          Håll dig till försvar av Littorin & co , för försvar av en skitstövel kommer inte ge dig nånting.

Det är helt klart fel att försvara Littorin i dessa dagar. Låt honom fixa det som går att fixas.

Jag försvara varken Littorin eller någon annan, men jag tycker du är ganska jobbig med ditt sätt att vräka ur dig vad som helst av skällsord mot dina motdebattörer. Håll hellre en vuxen och sansad ton, det vinner du själv på allra mest.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 17:41
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 18:01) *
          ......
          Får jag inte ställa en fråga? Den första meningen var en fråga! Var står det i den meningen att det gäller dig? Inte heller i den andra meningen och stycket står du nämnd! Tror du att hela världen snurrar enbart kring dig?
          .....

Dessa egenskaper som du visar är de som en skitstövel har. Nu backar du från de exkrementer du lagt in i tråden. Du är feg. Du saknar principer. Du är värdelös att växla ord med. Inget annat än skitstövel passar dig och ditt gäng!

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:36) *
          ...
          Jag försvara varken Littorin eller någon annan, men jag tycker du är ganska jobbig med ditt sätt att vräka ur dig vad som helst av skällsord mot dina motdebattörer. .......

I denna vekcka har det varit hårda ord mot Gubben Ruda och Stintan. Båda har betett sig brottsligst. Ruda vill införa skottpeng på någons huvud för dess tankar. Stintan har anklagat mig för förtal, men saknar mod och princip att stå vid sitt ord.

Det är de mildaste orden jag valt i det krigsföring som dessa har startat i denna tråd.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-07-2010, 17:42
          Länk hit: #149

Gäster

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:34) *
          Precis, allt vi har att gå på är den prostituerade kvinnans ord. Men Littorins reaktion bekräftar ju i stort sett sanningshalten tyvärr.

Jag har ingen som helst aning om han gjort detta eller inte men hans reaktion bekräftar inte att han är skyldig. Någonstans kan vi alla nå en gräns där vi helt enkelt får nog. Att vara utsatt för journalisternas bevakning på det sätt han varit en längre tid och sedan få dethär påståendet kastat i ansiktet kan vara att gränsen just passerats..

Men jisses.. visst vill vi ha politiker som fortfarande är mänskliga och reagerar eller..?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 17:46
          Länk hit: #150

Moderator

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 18:41) *
          I denna vekcka har det varit hårda ord mot Gubben Ruda och Stintan. Båda har betett sig brottsligst. Ruda vill införa skottpeng på någons huvud för dess tankar. Stintan har anklagat mig för förtal, men saknar mod och princip att stå vid sitt ord.

Det är de mildaste orden jag valt i det krigsföring som dessa har startat i denna tråd.

Kul att du klippte bort den sista delen i citatet, var den lite obehaglig att bemöta?

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:42) *
          Jag har ingen som helst aning om han gjort detta eller inte men hans reaktion bekräftar inte att han är skyldig. Någonstans kan vi alla nå en gräns där vi helt enkelt får nog. Att vara utsatt för journalisternas bevakning på det sätt han varit en längre tid och sedan få dethär påståendet kastat i ansiktet kan vara att gränsen just passerats..

Men jisses.. visst vill vi ha politiker som fortfarande är mänskliga och reagerar eller..?

Visst har du rätt, han måste inte vara skyldig. Kanske hoppade han hellre av än att försöka försvara sig i media just i valspurten, kanske var han beredd att göra den uppoffringen för sitt parti. Ingen vet, och ingen lär väll få veta säkert heller eftersom någon utredning inte kommer att göras då det eventuella brottet är preskriberat.

Och nog skall även en politiker kunna få göra felsteg. Jag har sett för lite av Littorin för att ha kunnat bilda mig någon bestämd åsikt om honom, men generellt tycker jag att riktigt kompetenta politiker har vi inte råd att mista bara på grund av mindre snedsteg.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-07-2010, 18:12
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 10-07-2010, 18:09) *
          sitter du och tycker synd om en människa som köpt en annan människan kön?
          skitsamma om han var mitt uppe i en skilsmässa - om han nu var det när det begav sig - man har alltid ett val och han valde.
          att han sen blev statsråd OCH tog jobbet är ju bara för mycket! har folk ingen skam i kroppen?
          spelar ingen roll om det är man eller kvinna, känd eller okänd, moderat eller sosse, att torskar hängs ut i tidningar gör inte ett dugg.
          de enda som det är synd om i detta är hans barn och det kunde han ju ha tänkt på innan ..

yes.gif Det finns inget försvar för hans agerande... Att det blåser hårt på toppen, borde han som erfaren politiker ha bra koll på...

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:46) *
          Och nog skall även en politiker kunna få göra felsteg. Jag har sett för lite av Littorin för att ha kunnat bilda mig någon bestämd åsikt om honom, men generellt tycker jag att riktigt kompetenta politiker har vi inte råd att mista bara på grund av mindre snedsteg.

Tycker du att sexköp är ett "mindre snedsteg"? -fear-.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 18:33
          Länk hit: #152

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 10-07-2010, 19:12) *
          Tycker du att sexköp är ett "mindre snedsteg"? -fear-.gif

Beroende på omständigheterna kan det vara det ja. Hade han slagit ihjäl tjejen hade det varit en helt annan sak...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-07-2010, 18:35
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *
          Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

Jag håller inte med dig Gunilla!

Visst, kvällspressen är ofta inte särskilt justa och söker sensationer i en evig kamp om upplagor. Aftonbladet har dessutom inget emot att sätta åt ett borgerligt statsråd. Men detta är en verklighet som en mycket rutinerad politiker är mycket väl medveten om. Lämnar politikerna en blotta så hugger massmedia, så är det bara..
          Det som är så fruktansvärt ynkligt i detta fallet är att Littorin istället för att bemöta påståendena om sexköp avgår med hänvisning till att han vill skydda sina barn, när det med största sannolikhet handlar om att han har begått en handling som verkligen kan skada barnen. Två dygn senare förnekar han historien via sin advokat, som uppger att han inte tänker kommentera frågan ytterligare. En pratglad politiker som plötsligt fått tunghäfta, märkligt, fegt och ynkligt!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-07-2010, 18:56
          Länk hit: #154

Gäster

Jag blev faktiskt väldigt upprörd över Aftonbladets hantering av denhär trista historien.

Att släppa lös spekulatiorena genom att antyda och sedan försvara sig med att dagen efter säga att han inte längre är en offentlig person - och - därefter fortsätta drevet trots att han enligt AF inte längre är offentlig...låter det logiskt?

Varför glömmer vi så lätt vårt rättssamhälles viktigaste grund; ingen är skyldig.....

Visst blåser det på toppen men jag tvivlar att någon kan förutse och vara införstådd med hur det känns när drevet verkligen går i gång...och det går inte att förklara sig, det ger bara mer bränsle på elden.

..och att alltid förutse konsekvenserna av sina val...den människan existerar helt enkelt inte.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 18:58
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 19:33) *
          Beroende på omständigheterna kan det vara det ja. Hade han slagit ihjäl tjejen hade det varit en helt annan sak...

Som bekant är samhället och rättsväsendet utan mercy emot de som använder sin ställning för att underlätta brottet för sig. littorin har inte varit en privar person. Littorin har sagt till de flesta i Sverige (2006) -jag kan leda er bäst. Jag kan försvara era rättigheter bäst. Jag kan försvara er ifall nåt hot uppstår. etc

Det är naturligt att samhället idag behandlar honom hårdare än vad privarpersonen X skulle behandlats, även om Littorin avgick snabbt för att behandlas som en privat person. Han har satt sig själv i centrum och i åratal har kört med medborgarna. Jag tycker att han är värd mycket hårdare bedömning från rättsväsendets sida. Ingen mercy !

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 19:03
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 19:56) *
          Jag blev faktiskt väldigt upprörd över Aftonbladets hantering av denhär trista historien.

Att släppa lös spekulatiorena genom att antyda och sedan försvara sig med att dagen efter säga att han inte längre är en offentlig person - och - därefter fortsätta drevet trots att han enligt AF inte längre är offentlig...låter det logiskt?

Varför glömmer vi så lätt vårt rättssamhälles viktigaste grund; ingen är skyldig.....

Visst blåser det på toppen men jag tvivlar att någon kan förutse och vara införstådd med hur det känns när drevet verkligen går i gång...och det går inte att förklara sig, det ger bara mer bränsle på elden.

..och att alltid förutse konsekvenserna av sina val...den människan existerar helt enkelt inte.

Tidigare i tråden har jag också efterlyst ett klart och snabbt besked från Aftonbladet. I den punkten håller jag med dig.

Samhället ( och media ) borde inte ha mercy mot Littorin, för användning av sin ställning i att begå brott bemöts hård av oss alla. Låt inte Littorin med sin avgång behandlas som en privat person. Han var ju partisekreterare innan han blev minister.

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-07-2010, 19:06
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 19:58) *
          Som bekant är samhället och rättsväsendet utan mercy emot de som använder sin ställning för att underlätta brottet för sig. littorin har inte varit en privar person. Littorin har sagt till de flesta i Sverige (2006) -jag kan leda er bäst. Jag kan försvara era rättigheter bäst. Jag kan försvara er ifall nåt hot uppstår. etc

Det är naturligt att samhället idag behandlar honom hårdare än vad privarpersonen X skulle behandlats, även om Littorin avgick snabbt för att behandlas som en privat person. Han har satt sig själv i centrum och i åratal har kört med medborgarna. Jag tycker att han är värd mycket hårdare bedömning från rättsväsendets sida. Ingen mercy !

Nej, du hade väl föredragit nackskott a,la kommunism. Jag föredrar demokrati och rättssäkerhet.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 10-07-2010, 19:18
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 20:06) *
          Nej, du hade väl föredragit nackskott a,la kommunism. Jag föredrar demokrati och rättssäkerhet.

Nu får vi tala lite klarspråk !

Att Sverigedemokraterna har sjunkit i antal under alliansregeringen beror på att ni har kört med deras politik, mot arbetare, arbetslösa, sjukskrivna, vargar etc.

Att idag inte kan ni stå för det vanliga rättsväsendets krav är bara en fortsättning på det politik som ni fört ! Ni vill även göra rättsväsendets tandlös, när det gäller överklassen och dess söner.

Citera
          herkules
          Inlägg 10-07-2010, 19:29
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:25) *

det var inte det jag skrev, jag skrev att du tycker synd om någon som köper sex, du skriver stackarna man, varför det, han valde ju!?
          det är inget synd om honom, han har haft sitt roliga och nu är det bara att hoppas på att han tycker det var värt det.
          så kan det gå när inte haspen är på!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 19:38
          Länk hit: #160

Moderator

Efter fyra års trogen tjänst för samhällets bästa kan man tycka att Littorin borde bli förlåten utan vidare diskussion

Citera

14 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 18:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon