| |
|
  |
Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet |
|
|
|
|
10-07-2010, 19:38
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 20:18)  Nu får vi tala lite klarspråk !
Att Sverigedemokraterna har sjunkit i antal under alliansregeringen beror på att ni har kört med deras politik, mot arbetare, arbetslösa, sjukskrivna, vargar etc.
Att idag inte kan ni stå för det vanliga rättsväsendets krav är bara en fortsättning på det politik som ni fört ! Ni vill även göra rättsväsendets tandlös, när det gäller överklassen och dess söner. Klarspråk sade Bill,dravel sa Bull.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 19:57
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 19:33)  Beroende på omständigheterna kan det vara det ja. Hade han slagit ihjäl tjejen hade det varit en helt annan sak... du driver med oss va? ett brott - sexköp = snedsteg? nejmenhoppsan, jag råkade visst råna en bank. men efter omständigheterna så var det ju bara ett snedsteg
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:03
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 20:57)  du driver med oss va? ett brott - sexköp = snedsteg? nejmenhoppsan, jag råkade visst råna en bank. men efter omständigheterna så var det ju bara ett snedsteg  Nej, det menar jag faktiskt. Sexköpens vara eller inte vara har diskuterats ganska flitigt genom åren, och bara det faktum att alla inte ens är överens om att det borde vara förbjudet borde räcka för att i vissa fall klassa det som ett lindrigt brott. Det är en jäkla skillnad på prostitution och prostitution och i vissa fall tycker jag inte att ett förbud är rimligt. När det handlar om ryska 15-åringar som lurats hit och mer eller mindre hålls som slavar av sina hallickar är det dock en helt annan sak.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 20:38)  Klarspråk sade Bill,dravel sa Bull. Kan du inte hälsa Bull att säga dravel till alliansare också, för Moderata politiker har tydligt och klart förnekat barn rätten till asyl ( vad var det för kommun ?). Sveridemokrater själva kunde inte göra detta, utan en hård motsättning i samhället. Bara för att vi är snälla mot er, behöver ni inte klättra upp på våra axlar också.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:34
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 21:03)  Nej, det menar jag faktiskt. Sexköpens vara eller inte vara har diskuterats ganska flitigt genom åren, och bara det faktum att alla inte ens är överens om att det borde vara förbjudet borde räcka för att i vissa fall klassa det som ett lindrigt brott. Det är en jäkla skillnad på prostitution och prostitution och i vissa fall tycker jag inte att ett förbud är rimligt. När det handlar om ryska 15-åringar som lurats hit och mer eller mindre hålls som slavar av sina hallickar är det dock en helt annan sak. för mig så finns det inget som rättfärdigar ett sexköp, det handlar inte om de som säljer sitt kön, spelar ingen roll om det är en heroinhora, en rysk traffickingtjej eller en svensk brud som bara gör det för stålar, det handlar om de som tror sig stå över dessa människor, de som köper kön som om det vore en bokhylla de köpte. vilken syn de måste ha - på sig själva och på andra. hallå - kan ingen förbjuda nyliberaler? heja beatrice ask - ja till grällt färgade kuvert rätt ner i brevinkastet! ge dem terapi, de lider av nåt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:36
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Nej Huggorm, inte bara att du slingrar dig som den orm du är, nu har du bitit dig själv i svansen. För några inlägg sedan kritiserade du Mona Sahlin för att ha köpt en Toblerone för mer än 10 år sedan, på regeringens kontokort. Du tyckte det var oerhört. Nu tycker du att Littorins sexköp kan vara en jämvikt till hans 4 års samhällsnytta. Nä, Huggorm. Dina åsikter är så färgade att det är äckligt. Dra dig ur debatten - du har avskyvärda åsikter - jag tror inte ens att Sverigedemoktraterna hade haft nytta av en sådan "människa" som dig!
Redigerat av Bengalow: 10-07-2010, 20:38
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Problemet här är att det inte är ”samhället” som sagt sitt utan det är en privat tidning som säger saker…
Detta Sade Aftonbladet *Littorin har begått brott *Vi har en dator som bevisar det *För det aktuella brottet finns det fängelse i straffskalan.
Inget mera sades… ( wow tänkte jag, vad kan detta vara, det måste vara minst allvarligare barnporrbrott eller att han haft sex med kvinna under 15 år)
VAD HAR VI IDAG NU DÅ *En f.d. prostituerad som säger att hon sålt sex för fyra år sedan till en person som hon säger är Littorin. (jag har en avlägsen kollega som ser ut precis som Littorin, tänk om det är min kollega som köpt sex?) *e-postbrev (har nån kollat IP-nr??) *Hennes anteckningar *Ett mobilnummer som sedan tre år går till ett dagis men som dagiset säger att innan dem hade Littorin numret. (hur de nu kan veta det??) Det finns troligtvis ingen polisutredning eller polisanmälan.
BROTTET Sexbrott kan ge fängelse enlig lagtext men enligt de vägledande tillämpningarna är normalstraffet 50 dagsböter. Ingen åklagare har hittills yrkat på fängelsestraff för sexköp. Brottet preskriberas efter 2 år.
På nåt sätt känns det som det inte ens blev en tummetott….. hoppas AB är nöjd med resultatet.
Redigerat av Ralf: 10-07-2010, 20:49
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 20:54
|

Moderator

|
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 21:36)  Nej Huggorm, inte bara att du slingrar dig som den orm du är, nu har du bitit dig själv i svansen. För några inlägg sedan kritiserade du Mona Sahlin för att ha köpt en Toblerone för mer än 10 år sedan, på regeringens kontokort. Du tyckte det var oerhört. Nu tycker du att Littorins sexköp kan vara en jämvikt till hans 4 års samhällsnytta. Nä, Huggorm. Dina åsikter är så färgade att det är äckligt. Dra dig ur debatten - du har avskyvärda åsikter - jag tror inte ens att Sverigedemoktraterna hade haft nytta av en sådan "människa" som dig! Som Ralf skriver så betraktas inte sexköp som något speciellt svårt brott, i realiteten ger det inte ens fängelse utan endast ca. 50 dagsböter. Vad ger ekonomisk brottslighet som den Mona Sahlin höll på med? Ekonomisk brottslighet är relativt hårt bestraffad i Sverige. Man kan tycka vad man vill om det, men så vitt jag förstår är det hårdare bestraffning för det än för köp av sexuella tjänster. I tillägg anser jag inte att Mona Sahlin varit till samhällsnytta. Om du anser att alla som inte delar din uppfattning har "avskyvärda åsikter", så måste du ha svårt att röra dig ute bland folk. För det är nog trots allt väldigt få som håller med dig.
Redigerat av Huggorm: 10-07-2010, 20:55
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:00
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
SOL själv måste ha tyckt att detta var något han inte kunde leva med som minister - därav den snabba sortin...
Jag tror nog att de flesta tycker att sexköp är moraliskt värre än att handla ett choklad på firmans kontokort.
Fast det värsta är det som håller på att hända SOL, att bli avslöjad med en lögn - då är det helkört...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:03
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Tror inte att MS gjort nån ekonomisk brott. Det är skillnad på olika gärningar och att vara amatörjurist är inte enkelt.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 21:03
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 21:03)  Nej, det menar jag faktiskt. Sexköpens vara eller inte vara har diskuterats ganska flitigt genom åren, och bara det faktum att alla inte ens är överens om att det borde vara förbjudet borde räcka för att i vissa fall klassa det som ett lindrigt brott. Det är en jäkla skillnad på prostitution och prostitution och i vissa fall tycker jag inte att ett förbud är rimligt. När det handlar om ryska 15-åringar som lurats hit och mer eller mindre hålls som slavar av sina hallickar är det dock en helt annan sak. Så sorgligt att du som är så ung ... har denna syn på sexköp.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:09
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:03)  Så sorgligt att du som är så ung ... har denna syn på sexköp.  Hade det varit bättre om jag var gammal?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:12
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 21:27)  Kan du inte hälsa Bull att säga dravel till alliansare också, för Moderata politiker har tydligt och klart förnekat barn rätten till asyl ( vad var det för kommun ?). Sveridemokrater själva kunde inte göra detta, utan en hård motsättning i samhället.
Bara för att vi är snälla mot er, behöver ni inte klättra upp på våra axlar också. Vilka är vi och vilka är ni?
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 21:16
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:09)  Hade det varit bättre om jag var gammal? Inte alls ... och det tror jag att du förstår. Min reaktion kom sig av att jag har barn i din ålder och de delar absolut inte din åsikt i frågan. Faktiskt så trodde och hoppades jag att den yngre generationen såg mer till människan än männens behov av utlösning.
Redigerat av netha: 10-07-2010, 21:17
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:21
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:16)  Inte alls ... och det tror jag att du förstår. Min reaktion kom sig av att jag har barn i din ålder och de delar absolut inte din åsikt i frågan. Faktiskt så trodde och hoppades jag att den yngre generationen såg mer till människan än männens behov av utlösning.  Tänk om dina barn döljer sina åsikter för dig? Tänk om du har missuppfattat vad de som köper sexuella tjänster egentligen är ute efter? Det finns mycket här i världen som man tror att man vet, men i själva verket kanske det är helt annorlunda.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:26
|

Medlem

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:16)  Inte alls ... och det tror jag att du förstår. Min reaktion kom sig av att jag har barn i din ålder och de delar absolut inte din åsikt i frågan. Faktiskt så trodde och hoppades jag att den yngre generationen såg mer till människan än männens behov av utlösning.  även kvinnor köper sex  CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 21:27)  Kan du inte hälsa Bull att säga dravel till alliansare också, för Moderata politiker har tydligt och klart förnekat barn rätten till asyl ( vad var det för kommun ?). Sveridemokrater själva kunde inte göra detta, utan en hård motsättning i samhället.
Bara för att vi är snälla mot er, behöver ni inte klättra upp på våra axlar också. fast inte handlar den här tråden om allians vs rödgrönt? CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:21)  Tänk om dina barn döljer sina åsikter för dig? Tänk om du har missuppfattat vad de som köper sexuella tjänster egentligen är ute efter? Det finns mycket här i världen som man tror att man vet, men i själva verket kanske det är helt annorlunda. jag tycker inte att det handlar om vad man vet utan vilken människosyn man har
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 21:27
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:21)  Tänk om dina barn döljer sina åsikter för dig? Tänk om du har missuppfattat vad de som köper sexuella tjänster egentligen är ute efter? Det finns mycket här i världen som man tror att man vet, men i själva verket kanske det är helt annorlunda. Nej ... mina barn döljer inte sina åsikter ... vi har alltid öppen diskussion om allt från grönsaker till sex och relationer och kommunalpolitik och ogräs och världspolitik ... jag har inte misssuppfattat vad sexköparen är ute efter. Sexköparen vill ha makt och utlösning Punkt! och det är sorgligt och tack o lov straffbart i Sverige.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:29
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:27)  Nej ... mina barn döljer inte sina åsikter ... vi har alltid öppen diskussion om allt från grönsaker till sex och relationer och kommunalpolitik och ogräs och världspolitik ... jag har inte misssuppfattat vad sexköparen är ute efter. Sexköparen vill ha makt och utlösning Punkt! och det är sorgligt och tack o lov straffbart i Sverige. Ja inte vet jag, jag har inte diskuterat saken med någon, men nog tror jag att det skiljer sig mellan olika sexköpare. Men om du nu vet så bergsäkert så är det väll så då. Edit: Kvinnor som köper sex då, är dom ute efter det samma?
Redigerat av Huggorm: 10-07-2010, 21:29
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 21:31
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 22:12)  Vilka är vi och vilka är ni? Vi är de som enligt dig är ute efter "nackskott", men när din ledare gör det på sig ( Littorin ) är det bara vi som vill behandla honom mänskligare än vad hans partikamrater ( Reinfeldt ) har gjort (även enligt dig tidigare i denna tråd ). Ni är alliansare, guds bästa barn som gör vad som behagar er i alla sammanhang emot ensamkommande barn, vargar, sjukskrivna, arbetslösa etc. Behöver jag säga mer ?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|