Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet
          vitavargen
          Inlägg 07-07-2010, 19:03
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Chamomille @ 07-07-2010, 17:51) *
          Du är ju fasiken inte klok någonstanns. Tack gode gud att du inte sitter i regeringen med det språket du har. Då hade du inte vunnit många röster från mig iaf.

En av de bästa nyheterna som jag hört om mig själv. Det är hedrande att ha avstånd från dig och de som tänker som du !

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-07-2010, 19:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (vitavargen @ 07-07-2010, 20:03) *
          En av de bästa nyheterna som jag hört om mig själv. Det är hedrande att ha avstånd från dig och de som tänker som du !

giggle.gif Det är bra att du vet hur jag tänker din stackare.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          EKLO
          Inlägg 07-07-2010, 20:12
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Pressuttalandet av Littorin själv om hans avgång var ngt av det mest häpnadsväckande jag hört i svensk politik (hörde det i morse på ekot, kanske fanns det "ute" rendan i går?) Att vara så nära gråten och så känslosam om pressen inför pressen i en så ledande befattning, det tyckte jag var oerhört besynnerligt faktiskt. Jag betvivlar inte ett ögonlock att pressen varit fördjävlig med hans familjehistoria, men att i detta läge inte vara mer förberedd och samlad tycker jag är otroligt konstigt - vad är det moderaterna anser vara befrämjande med ett så känsloladdat uttalande - för ingen tror väl att denne man inte har mediacoachning?

Citera
          vitavargen
          Inlägg 07-07-2010, 20:28
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (EKLO @ 07-07-2010, 21:12) *
          ..... Jag betvivlar inte ett ögonlock att pressen varit fördjävlig med hans familjehistoria, men att i detta läge inte vara mer förberedd och samlad tycker jag är otroligt konstigt - vad är det moderaterna anser vara befrämjande med ett så känsloladdat uttalande - för ingen tror väl att denne man inte har mediacoachning?

I närmast framtid bör väldiga saker och ting komma fram runt figuren Littorin.

Han skyller på barnen och nämner problemen som barnens namn i tre delar. Om han var så omtänksam mot sina barn, borde han betalat underhållsstödet och inte låtit en domstol tala om för honom var skåpet skulle stå beträffande hans barn.

I och med fusket med sin amerikanska examen borde finnas flera områden, där han lagd fram osanningar så snällt som han gjorde. Vi får se hur den närmaste framtiden ter sig. Just nu är en sak klar och det är det att de nya Moderaterna leds av sådana figurer.

Citera
          Ralf
          Inlägg 07-07-2010, 20:36
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (vitavargen @ 07-07-2010, 21:28) *
          Han skyller på barnen och nämner problemen som barnens namn i tre delar. Om han var så omtänksam mot sina barn, borde han betalat underhållsstödet och inte låtit en domstol tala om för honom var skåpet skulle stå beträffande hans barn.

Så du anser att är normalt att betala för Lundsberg?

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          EKLO
          Inlägg 07-07-2010, 20:50
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (vitavargen @ 07-07-2010, 21:28) *
          I närmast framtid bör väldiga saker och ting komma fram runt figuren Littorin.

I och med fusket med sin amerikanska examen borde finnas flera områden, där han lagd fram osanningar så snällt som han gjorde. Vi får se hur den närmaste framtiden ter sig. Just nu är en sak klar och det är det att de nya Moderaterna leds av sådana figurer.

Men du är väl också medveten om att han har mediacoachning - tycker inte du att det är underligt hur han drar på de känslosamma stråken? Vi kan väl skita i hans privatliv - men vad är det moderaterna vill plocka poäng med genom denna känsloinriktning?

Redigerat av EKLO: 07-07-2010, 20:50

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-07-2010, 21:01
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (EKLO @ 07-07-2010, 21:50) *
          Men du är väl också medveten om att han har mediacoachning - tycker inte du att det är underligt hur han drar på de känslosamma stråken? Vi kan väl skita i hans privatliv - men vad är det moderaterna vill plocka poäng med genom denna känsloinriktning?

Han skyllde inte heller på barnen utan angav dem som orsak. Jag förstår honom. Det borde finnas någon slags imaginär skottpeng på vissa journalister. Möjligen också på vita vargar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-07-2010, 21:09
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2010, 22:01) *
          Det borde finnas någon slags imaginär skottpeng på vissa journalister. Möjligen också på vita vargar.

Oj va vi skulle vara rika då biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          EKLO
          Inlägg 07-07-2010, 21:16
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2010, 22:01) *
          Han skyllde inte heller på barnen utan angav dem som orsak. Jag förstår honom. Det borde finnas någon slags imaginär skottpeng på vissa journalister. Möjligen också på vita vargar.

Men det är ju inte så att han går ut och uttalar sig som privatperson - det är som om ni vill känna in honom som en kompis, men han har ju en position som gör att man centralt bedömt att hans sätt att uttala sig om sin avgång ska vara gynnsam för partiet - hur kan den vara det - är min fråga.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 07-07-2010, 21:23
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det enda jag känner till om Littorin, det läste jag i kvällspressen förra året. Han skulle då med sina barn på semester till Hourghada,Egypten. Vid passkontrollen viftade han glatt med sitt diplomatpass, och blev avvisad! Han hade inte tagit reda, på att "diplomater" måste anmäla sin ankomst 14 dagar före ankomst. Han blev tvungen att åka tillbaka med vändade plan. Undrar vem som betalade den hemresan ...?
          I övrigt har han väl inte gjort annat än stämplat papper och propagerat för alliansen för sin lön på drygt 100 papp i månaden. En riktig nolla, liksom Billström som nu skall ta över.

Redigerat av Bengalow: 07-07-2010, 21:25

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-07-2010, 21:25
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (EKLO @ 07-07-2010, 22:16) *
          Men det är ju inte så att han går ut och uttalar sig som privatperson - det är som om ni vill känna in honom som en kompis, men han har ju en position som gör att man centralt bedömt att hans sätt att uttala sig om sin avgång ska vara gynnsam för partiet - hur kan den vara det - är min fråga.

Gynnsam för partiet? Vad har du fått det ifrån? Varenda djävel måste väl uttala sig om sin avgång vad det än gäller eller när om man sitter i en sån position?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 07-07-2010, 21:27
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Fy så syniska en del av er är! Skulle inte en politiker kunna avgå av personliga skäl för att skydda sina barn. Tror inte han är varken sämre eller bättre än sina med -och motkandidater ifrån dom olika partierna.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          vitavargen
          Inlägg 07-07-2010, 21:29
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (EKLO @ 07-07-2010, 22:16) *

Hans avgång var till för att rädda Moderaterna och inte barnen. Idag är han en stor belastning (tydligen större än Carl Bildt ). Det som hände barnen (bråk med mamman till barnen ) är inget nytt. Det som är nytt är Moderaternas krav på hans avgång.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-07-2010, 21:29
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 07-07-2010, 22:27) *
          Fy så syniska en del av er är! Skulle inte en politiker kunna avgå av personliga skäl för att skydda sina barn. Tror inte han är varken sämre eller bättre än sina med -och motkandidater ifrån dom olika partierna.
          Anki

tummenupp.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          ninnisky
          Inlägg 07-07-2010, 21:36
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Anki på Öland @ 07-07-2010, 20:27) *
          Anki

tummenupp.gif även från mig

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Ralf
          Inlägg 07-07-2010, 21:37
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (vitavargen @ 07-07-2010, 22:29) *
          Hans avgång var till för att rädda Moderaterna

Dom behöver inte räddas...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          EKLO
          Inlägg 07-07-2010, 21:59
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Chamomille @ 07-07-2010, 22:25) *
          Gynnsam för partiet? Vad har du fått det ifrån? Varenda djävel måste väl uttala sig om sin avgång vad det än gäller eller när om man sitter i en sån position?

Men du tror väl inte att dessa yttranden är helt privata utan att ha dryftats med mediacoacher och partiledning?

Citera
          Bengalow
          Inlägg 07-07-2010, 22:07
          Länk hit: #38

Medlem

Krokodiltårar!!! Hans framträdande i TV sågs väl även av tingsrättens medlemmar. Ge hans ex samma chans att fylla rutan med "sorg och besvikelse". Jösses, för den svenske Tigern!!
          Att gå till svensk allmänhet i TV med sina hjärte-(ekonomiska) problem är bara FÖR amerikanskt! Fyyy!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-07-2010, 22:08
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (EKLO @ 07-07-2010, 22:59) *
          Men du tror väl inte att dessa yttranden är helt privata utan att ha dryftats med mediacoacher och partiledning?

Näe. Men det är väl ingen annans yttranden heller vid avgång.
          Men om man tänker som du -gynnsamt för partiet- så borde ju hela socialdemokraterna avgå så vinner dom valet med 100 procent.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Bengalow
          Inlägg 07-07-2010, 22:12
          Länk hit: #40

Medlem

Jösses, vilken slutledningsförmåga du har, Chamomille! Helt genialt! Du borde kunna ta över efter Per Schlingmann direkt

Citera

14 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon