| |
|
  |
Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet |
|
|
|
|
10-07-2010, 22:14
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 23:10)  jag tycker då inte synd om honom, han har satt sig i skiten alldeles själv, han hade ett val precis som vi alla har. dravlet om att ab insinuerat detta, tror ni verkligen på allvar att ab skulle publicerat en endaste liten stavelse om ett sittande statsråd om de inte hade någelunda torrt på fötterna?eller kom igen nu, få höra lite konspirationsteorier vet jag  vad är det ni försvarar och tycker synd om? en sexköpare? jag tar mig för pannan! Dom hade inte speciellt torrt på fötterna. Dom hade den prostituerade kvinnans ord, samt Littorins telefonnummer, och inget mer. Sedan ringde dom Littorin, och utifrån hans reaktion valde dom att gå vidare. Så har i alla fall jag fått för mig att händelseloppet var. Nu tror jag inte Littorin är oskyldig, men om han ändå vore det så skulle det vara katastrofalt dåligt gjort av aftonbladet. CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 23:12)  Har du röstat på värre än Moderater hittills ? Andra allianspartier. Vad röstar du själv på?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:14
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Huggorm, menar du att du överger Sverigedemokraterna, till förmån för Moderaterna?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:16
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:14)  Dom hade inte speciellt torrt på fötterna. Dom hade den prostituerade kvinnans ord, samt Littorins telefonnummer, och inget mer. Sedan ringde dom Littorin, och utifrån hans reaktion valde dom att gå vidare. Så har i alla fall jag fått för mig att händelseloppet var. Nu tror jag inte Littorin är oskyldig, men om han ändå vore det så skulle det vara katastrofalt dåligt gjort av aftonbladet. Andra allianspartier. Vad röstar du själv på? Bland riksdagspartier har jag bara röstat en gång på Vänstern.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:20
|
Gäster

|
Sitter här och funderar på hur jag skulle reagerat om min dotter mått dåligt eller kanske varit drogberoende och då varit i behov av snabba pengar ... skulle jag då tyckt att det var OK om män utnyttjade hennes kropp mot betalning, NEJ! det skulle jag inte!
Hur tänker då de kvinnor som försvarar SOL!?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:22
|

Moderator

|
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 23:14)  Huggorm, menar du att du överger Sverigedemokraterna, till förmån för Moderaterna? Jag har aldrig röstat på Sverigedemokraterna CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:20)  Sitter här och funderar på hur jag skulle reagerat om min dotter mått dåligt eller kanske varit drogberoende och då varit i behov av snabba pengar ... skulle jag då tyckt att det var OK om män utnyttjade hennes kropp mot betalning, NEJ! det skulle jag inte!
Hur tänker då de kvinnor som försvarar SOL!? Var den här kvinnan i det läget? Jag har ingen aning, men långt ifrån alla är det. Allt fler prostituerar sig för att ha råd med lyxkonsumtion, och dom väljer sina kunder själv och har alla makt. Dessa kvinnor tycker jag inte synd om.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:24
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:22)  Jag har aldrig röstat på Sverigedemokraterna Var den här kvinnan i det läget? Jag har ingen aning, men långt ifrån alla är det. Allt fler prostituerar sig för att ha råd med lyxkonsumtion, och dom väljer sina kunder själv och har alla makt. Dessa kvinnor tycker jag inte synd om. Och vad har du för belägg för ditt påstående?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:25
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:24)  Och vad har du för belägg för ditt påstående? Uttalanden från de berörda i media och på diskussionsforum på nätet.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:30
|
Gäster

|
Länkar tack!
Det jag sett på teve ... är sorgliga som varit beroende av droger och därför mot sin vilja sålt sin kropp.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:33
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:30)  Länkar tack!
Det jag sett på teve ... är sorgliga som varit beroende av droger och därför mot sin vilja sålt sin kropp. Flashbacks forum är en samlingsplats för alla de människor som inte får lov att framföra sina åsikter i den politiskt korrekta vardagen, så även de lyckliga prostituerade. Jag erkänner villigt att jag inte är väldigt insatt i just den delen av forumet, men en snabb koll visar att den här tråden kanske kan vara intressant: https://www.flashback.org/t1029577
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:34
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Jag tycker att du företräder en obehaglig del av svenska folket, Huggorm. Är det inte dags att dra sig ur, innan även skinnet har blivit brunt?
Redigerat av Bengalow: 10-07-2010, 22:36
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:39
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:33)  Flashbacks forum är en samlingsplats för alla de människor som inte får lov att framföra sina åsikter i den politiskt korrekta vardagen, så även de lyckliga prostituerade. Jag erkänner villigt att jag inte är väldigt insatt i just den delen av forumet, men en snabb koll visar att den här tråden kanske kan vara intressant: https://www.flashback.org/t1029577Tror du verkligen att det finns lyckliga prostituerade!? Om du själv var utlämnad .. saknade inkomst och kanske var heroinberoende ... skulle du då tycka det var Ok att du tvingades till att sälja din kropp?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:41
|

Moderator

|
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 23:34)  Jag tycker att du företräder en obehaglig del av svenska folket, Huggorm. Är det inte dags att dra sig ur, medan skinnet inte är brunt? Det var ett jäkla tjat om brunt från dig, nu börjar vi faktiskt närma oss äkta förtal. Håll dig saklig i stället, jag har inte framfört några bruna åsikter. Och att någon slår hål på den skeva verklighetsuppfattning du har kanske du kommer tacka för en vacker dag. Jag skulle tro att ganska få människor verkligen har de tillsnyggade och förenklade åsikter som Aftonbladet spyr ut. Inte minst internet har gjort det lätt för folk att finna annan fakta än den gammelmedia väljer att visa upp. Idag är det mycket lättare att få en mera komplett bild av saker och ting, och det är viktigt för att man skall kunna bilda sig en korrekt uppfattning. CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:39)  Tror du verkligen att det finns lyckliga prostituerade!?
Om du själv var utlämnad .. saknade inkomst och kanske var heroinberoende ... skulle du då tycka det var Ok att du tvingades till att sälja din kropp? Jag tror att det finns lyckliga prostituerade ja, men dom är knappast i majoritet. Det finns många skyddsnät i samhället idag, och för dom som verkligen vill komma ur sitt narkotikaberoende så finns det faktiskt hjälp att få. Allt är inte svart eller vitt.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:46
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:41)  Det var ett jäkla tjat om brunt från dig, nu börjar vi faktiskt närma oss äkta förtal. Håll dig saklig i stället, jag har inte framfört några bruna åsikter.
Och att någon slår hål på den skeva verklighetsuppfattning du har kanske du kommer tacka för en vacker dag. Jag skulle tro att ganska få människor verkligen har de tillsnyggade och förenklade åsikter som Aftonbladet spyr ut. Inte minst internet har gjort det lätt för folk att finna annan fakta än den gammelmedia väljer att visa upp. Idag är det mycket lättare att få en mera komplett bild av saker och ting, och det är viktigt för att man skall kunna bilda sig en korrekt uppfattning. Jag tror att det finns lyckliga prostituerade ja, men dom är knappast i majoritet. Det finns många skyddsnät i samhället idag, och för dom som verkligen vill komma ur sitt narkotikaberoende så finns det faktiskt hjälp att få. Allt är inte svart eller vitt. Visst finns det skyddssnät ... men hur ofta tror du att nätet träffar på och hjälper en utsatt!? Har du någonsin ens på teve ... sett en narkoman som vädjar om hjälp att komma ur sitt beroende ... en narkoman som sålt sin kropp och nu fått nog!?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 22:53
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:46)  Visst finns det skyddssnät ... men hur ofta tror du att nätet träffar på och hjälper en utsatt!? Har du någonsin ens på teve ... sett en narkoman som vädjar om hjälp att komma ur sitt beroende ... en narkoman som sålt sin kropp och nu fått nog!? Om dom inte vill ur sitt missbruk finns det två alternativ - antingen låter man dom fortsätta eller så tvångsavgiftar man dom. Jag är osäker på om tvångsavgiftning är tillåtet i Sverige, och hur som helst är det nog svårt att nå bra resultat om personen inte vill ta sig ur missbruket.
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 22:57
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:53)  Om dom inte vill ur sitt missbruk finns det två alternativ - antingen låter man dom fortsätta eller så tvångsavgiftar man dom. Jag är osäker på om tvångsavgiftning är tillåtet i Sverige, och hur som helst är det nog svårt att nå bra resultat om personen inte vill ta sig ur missbruket. Kan du ens låtsas tro att en narkoman inte vill bli fri sitt missbruk och beroende!? Vad lever du i för värld? Finns inga misslyckade där? Finns inga som mår dåligt?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 23:01
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:57)  Kan du ens låtsas tro att en narkoman inte vill bli fri sitt missbruk och beroende!?
Vad lever du i för värld? Finns inga misslyckade där? Finns inga som mår dåligt? En del missbrukare verkar ha gett upp, och vill bara förbli i den värld som narkotikan skapar. Visst finns det misslyckanden även i min värld, och jag har levererat ett och annat själv. Men det är bara att bita ihop och försöka igen. CITAT (Motti @ 10-07-2010, 23:58)  Mina tankar går till hans fru och barn,de kan inte ha det så lätt just nu  himmla tur man inte är en offentlig person  Aftonbladets tankar gick nog inte åt det hållet när det drog upp en fyra år gammal historia som dessutom är preskriberad. Men vad gör man inte för att få ytterligare ett par röster i kommande valet...
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
10-07-2010, 23:01
|
Gäster

|
[quote  himmla tur man inte är en offentlig person  [/quote] Amenvisst ..och det border SOL tänkt på innan han åtog sig ministerposten
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2010, 23:04
|

Moderator

|
CITAT (netha @ 11-07-2010, 00:01)  [quote  himmla tur man inte är en offentlig person  Amenvisst ..och det border SOL tänkt på innan han åtog sig ministerposten Skulle du ha avstått en möjlighet att påverka landet i vad du ser som en positiv riktning?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|