Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 10 11 12 13 14 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår, drygt två månader före valet
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 23:13
          Länk hit: #221

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:11) *
          Jag skrev det i tidigare innlägg !det är valtider och då ska all skit fram,skrapa botten flera år tillbaks,herre gud !ingen av oss är väl skuldfria alla har vi våra "ungdomsynder"men det skiter journalisterna i det är bara att dra fram så mycket skit som möjligt !det värsta är att de inte tror vi fattar !vi som ska gå till val,de tror faktiskt inte att vi kan ta ställning själva confused.gif

Det finns alltid en del lättpåverkade idioter där ute, och deras röster är lika mycket värda som andras

Citera
          Motti
          Inlägg 10-07-2010, 23:16
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är dom confused.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-07-2010, 23:18
          Länk hit: #223

Moderator

CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:16) *
          Är dom confused.gif

En skalle, en röst. Om det är något i skallen påverkar inte.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-07-2010, 23:25
          Länk hit: #224

Medlem

tänker du på alla JAG sägare då ?dom som inte har någon åsikt om något utan bara säger JAG crazy.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 11-07-2010, 05:50
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Huggorm @ 11-07-2010, 00:18) *
          En skalle, en röst. Om det är något i skallen påverkar inte.

Ja.

Rösten missbrukades när Littorin lämnade fältet i tisdags. Det är det minsta man kan säga om en av ledarna i landet.

Din syn på demokrati är bekant, även om värd avståndstagande. Du tycker att man ska lägga sin röst på en /några ledare och sen gå hem och sova och strunta i allt som händer.

En deltagande demokrati kräver medborgarnas ständiga bevakning av den politiska miljön. En minister som får förtroende och ett uppdrag, borde sköta det och inte backa med det minsta motståndet.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-07-2010, 06:50
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 11-07-2010, 00:13) *
          Det finns alltid en del lättpåverkade idioter där ute, och deras röster är lika mycket värda som andras

Vilken tur att vi är så självständigt tänkande och smarta då.. crazy.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-07-2010, 07:41
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Ralf @ 10-07-2010, 21:46) *
          Problemet här är att det inte är ”samhället” som sagt sitt utan det är en privat tidning som säger saker…

Detta Sade Aftonbladet
          *Littorin har begått brott
          *Vi har en dator som bevisar det
          *För det aktuella brottet finns det fängelse i straffskalan.

Inget mera sades… ( wow tänkte jag, vad kan detta vara, det måste vara minst allvarligare barnporrbrott eller att han haft sex med kvinna under 15 år)

VAD HAR VI IDAG NU DÅ
          *En f.d. prostituerad som säger att hon sålt sex för fyra år sedan till en person som hon säger är Littorin. (jag har en avlägsen kollega som ser ut precis som Littorin, tänk om det är min kollega som köpt sex?)
          *e-postbrev (har nån kollat IP-nr??)
          *Hennes anteckningar
          *Ett mobilnummer som sedan tre år går till ett dagis men som dagiset säger att innan dem hade Littorin numret. (hur de nu kan veta det??)
          Det finns troligtvis ingen polisutredning eller polisanmälan.
          BROTTET
          Sexbrott kan ge fängelse enlig lagtext men enligt de vägledande tillämpningarna är normalstraffet 50 dagsböter.
          Ingen åklagare har hittills yrkat på fängelsestraff för sexköp.
          Brottet preskriberas efter 2 år.
          På nåt sätt känns det som det inte ens blev en tummetott….. hoppas AB är nöjd med resultatet.

*bump*

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-07-2010, 08:28
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 22:38) *
          Trodde du var klokare än så ... men ... Vad vet just du om L, eftersom du och många fler här tar för givet att han är skyldig till sexköp som AB insinuerat om ???

Tycker att Ralfs inlägg var både klokt och tänkvärt.

Men herre j-e, karln är politiker och har väl mål i mun och kan försvara sig... Visst kan han vara oskyldig, men även borgerliga tidningar tycker att hans agerande eller avsaknad av agerande denna veckan är mer än skumt...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          herkules
          Inlägg 11-07-2010, 09:56
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 11-07-2010, 09:28) *
          Men herre j-e, karln är politiker och har väl mål i mun och kan försvara sig... Visst kan han vara oskyldig, men även borgerliga tidningar tycker att hans agerande eller avsaknad av agerande denna veckan är mer än skumt...

hehe jo det är inte bara skumt utan även dumt.
          eftersom det tydligen finns folk (tillochmed kvinnor ninja.gif ) som tycker synd om littorin så kunde han ju kört snyftvalsen utan att blanda in ungarna, typ - mitt äktenskap var på väg åt h-vete och jag fattade ett dumt beslut.
          jäklar vad ryggdunk han skulle fått.
          istället väljer han att ljuga och får dessutom vår statsminister att stå i tv och ljuga (inget ovanligt iofs).
          kölhalning någon? smile.gif
          skämt åsido, han sitter nog och slickar sina sår på någon bahamasö eller nåt nu.
          allt frid och fröjd, vad är väl tre barns väl och ve när det handlar om politik?
          för att inte tala om tjejen som sålde sexet, är hon en lögnerska - stackars mediakåt brud som vill ha sina 5 minuter i rampljuset?
          spänningen stiger.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-07-2010, 21:42
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jaha, det var skönt att vara i sommarstugan medans pajkastningen var igång här. Tänker inte kommentera affären i sig för det har redan sagt för mycket. Jag har dock efter genomläsning insett att vissa nick jag tidigare någorlunda respekterat ramlat rätt ner i botten eller är på väg. Där fanns redan Canis lupus f. alba. och hercules. Nu har även Bengalow ramlat ner där med sina bruna associationer. Det är märkligt att en del aldrig kan hålla sig till ämnet utan när argumenterna tryter börjar man med persongrepp i stället. Men netha, menar du verkligen att ALLA prostituerade är narkomaner? Det låter så. Det skulle fö vara kul att starta en tråd om sexköpslagen här men jag tror att pajerna är slut hos en del för tillfället. Natti.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 11-07-2010, 22:12
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 22:42) *
          Jaha, det var skönt att vara i sommarstugan medans pajkastningen var igång här. Tänker inte kommentera affären i sig för det har redan sagt för mycket. Jag har dock efter genomläsning insett att vissa nick jag tidigare någorlunda respekterat ramlat rätt ner i botten eller är på väg. Där fanns redan Canis lupus f. alba. och hercules. Nu har även Bengalow ramlat ner där med sina bruna associationer. Det är märkligt att en del aldrig kan hålla sig till ämnet utan när argumenterna tryter börjar man med persongrepp i stället. Men netha, menar du verkligen att ALLA prostituerade är narkomaner? Det låter så. Det skulle fö vara kul att starta en tråd om sexköpslagen här men jag tror att pajerna är slut hos en del för tillfället. Natti.

*gäsp*

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-07-2010, 22:23
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:25) *
          tänker du på alla JAG sägare då ?dom som inte har någon åsikt om något utan bara säger JAG crazy.gif

Man ska inte vara för snabb med att döma andra. Du säger själv att du har röstat på M i över 20 år men det är ju inte samma parti idag som det var förr. Har du själv omprövat ditt ställningstagande någon gång eller röstar du av vana?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          netha
          Inlägg 11-07-2010, 22:39
          Länk hit: #233

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 22:42) *

Hej Rudan! Nej .. jag kan inte påstå att alla prostituerade ÄR narkomaner ... men jag VILL tro att de är och den uppfattningen har jag fått av allt jag sett på teve occh läst i tidningar.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-07-2010, 07:07
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (netha @ 11-07-2010, 23:39) *
          Hej Rudan! Nej .. jag kan inte påstå att alla prostituerade ÄR narkomaner ... men jag VILL tro att de är och den uppfattningen har jag fått av allt jag sett på teve occh läst i tidningar.

Det förekommer att narkomaner finansierar sitt narkotikabehov med prostitution, kanske mest för de går på gatan. Frågan är dock vad det har med själva saken att göra, är det bättre att de tränger in sig hos åldringar och rånar dessa? Som den gamle romaren sa: Det är den fördömda jakten på pengar som är roten till allt ont.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 12-07-2010, 08:37
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Ja detta var inget roligt. En personlig tragedi/familjetragedi. Han har visst varit deprimerad också. Hoppas han kommer tillbaka stark igen.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-07-2010, 09:03
          Länk hit: #236

Moderator

CITAT (xlxl67 @ 12-07-2010, 09:37) *
          Ja detta var inget roligt. En personlig tragedi/familjetragedi. Han har visst varit deprimerad också. Hoppas han kommer tillbaka stark igen.

Det är nog inte sannolikt, efter det här har han nog gjort sitt inom politiken. Man får väll hoppas att han får något hyggligt annat jobb i stället.

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 22:38
          Länk hit: #237

Medlem

aftonbladet påstår att han varit ute och pippat luder !ja man kan ju undra omdet är valfläsk eller om det är sant ?Moderat som jag är så vet man inte vad man ska tro när sossestyrda Aftonbladet vräker ut det på första sidan och raserar en hel familj.men öär det snat så tycker jag som Moderat att det är för jäkligt.Sitter man i toppen ska man f:n inte ha några som helst lik i garderoben,för för eller senare kommer liken fram ninja.gif

Redigerat av Motti: 13-07-2010, 22:39

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-07-2010, 22:55
          Länk hit: #238

Moderator

Vi skall ju inte heller glömma den gamla "Geijeraffären", där vår socialdemokratiske justitieminister Lennart Geijer köpte sex av bland annat barn. Säpo gjorde vad dom kunde för att förhindra utredning, men till slut blev dom tvungna att lämna ut fakta. Statsminister Olof Palme ljög inför media för att mörka sin partikamrats sexköp, och eventuellt var även han skyldig, det fick man aldrig veta säkert. Ingen blev förstås fälld eller ens åtalad, trots att bevis fanns...

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 23:04
          Länk hit: #239

Medlem

Sådan kan politiken vara !lägg locket på.Men om man ger sig in i toppen så vill det fan till att man är klanderfri !och det är väl vad vi väljare förväntar oss,politiker ska vara en förebilder.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-07-2010, 23:07
          Länk hit: #240

Moderator

CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:04) *
          Sådan kan politiken vara !lägg locket på.Men om man ger sig in i toppen så vill det fan till att man är klanderfri !och det är väl vad vi väljare förväntar oss,politiker ska vara en förebilder.

Tror du det finns någon människa med helt rent samvete då? Kan man bli hög politiker utan att ha gjort någon endaste dumhet? Vill vi ha politiker som är pedantiskt perfekta?

Citera

14 sidor V  « < 10 11 12 13 14 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon