Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vi bara klagar
          Myosotis
          Inlägg 13-07-2010, 09:03
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Tack för svar! Jag har hittat en annons där det står "2 st. En med ytterdel och innerdel samt en med bara innerdel och slang för avledning av varmluft." Vad betyder det? Det låter ju som att den billigare inte har slang.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-07-2010, 09:15
          Länk hit: #82

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Myosotis @ 13-07-2010, 10:03) *
          Tack för svar! Jag har hittat en annons där det står "2 st. En med ytterdel och innerdel samt en med bara innerdel och slang för avledning av varmluft." Vad betyder det? Det låter ju som att den billigare inte har slang.

Den med både ytterdel och innerdel är en "riktig" AC, den har en stor grej som skall skruvas utanför huset, och sedan skall två små slangar dras in genom väggen.

Citera
          herkules
          Inlägg 13-07-2010, 10:07
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag köpte 2 sådana här i går, ska hämta dem i morgon, hoppas de är bra :/

sen det här med leder och muskler, finns det led/muskelvärk som blir sämre av värme?
          jag har värk i mina händer och den blir alltid sämre så fort det blir riktig värme, jag tänker att jag inbillar mig ...

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-07-2010, 10:57
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Motti @ 12-07-2010, 23:06) *
          Vi hade 29 grader inne och 28 ute i dag sweatingbullets.gif

Ja det blir ta mig tusan varmare inomhus om man öppnar dörrar och fönster under dagtid. Skulle vara skönt att klä av sig helt och hållet och sitta i bara skelettet. idea.gif

Redigerat av malcolm: 13-07-2010, 11:03

Citera
          Skruttis
          Inlägg 13-07-2010, 11:42
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (herkules @ 13-07-2010, 11:07) *
          jag köpte 2 sådana här i går, ska hämta dem i morgon, hoppas de är bra :/

sen det här med leder och muskler, finns det led/muskelvärk som blir sämre av värme?
          jag har värk i mina händer och den blir alltid sämre så fort det blir riktig värme, jag tänker att jag inbillar mig ...

Vet inte vad du är drabbad av men vet däremot att en del personer med fibromyalgi blir sämre när det är varmt.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          silos
          Inlägg 13-07-2010, 11:47
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Meriona @ 12-07-2010, 21:26) *
          Jag gnäller - japp. Jag har alltid gnällt på värmen på sommaren. Folk gillar inte mig för det. För jag har alltid velat ha en helt annan sommar än alla andra. Det är därför jag älskar hösten. Och tidig vår. Då är det sol men man kan fortfarande andas. Äckelvärmen som är nu vill jag INTE ha. Jag har heller aldrig gnällt över en riktig vinter, som den vi hade iår. Jag behöver inte skotta snö, annat än från min bil, jag tycker att det var underbart iår.

Därför gnäller jag över värmen med gott samvete. smile.gif

Hur mår du av att gnälla på saker som du ingenting kan göra åt än acceptera?
          Mig stör det inte det minsta att människor klagar,men jag undrar alltid hur människorna mår då?

Citera
          ninnisky
          Inlägg 13-07-2010, 11:52
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (herkules @ 13-07-2010, 09:07) *

Jag tror inte alls att du inbillar dig.. jag känner också att mina händer (och resten av kroppen) blir sämre när det är varmt i alla fall under de första dagarna. Däremot när jag varit i Asien en längre tid känner jag att det blir bättre igen efter ett tag. Det är skumt det där med värk..

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          herkules
          Inlägg 13-07-2010, 13:27
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Skruttis @ 13-07-2010, 12:42) *
          Vet inte vad du är drabbad av men vet däremot att en del personer med fibromyalgi blir sämre när det är varmt.

det vet inte jag heller - mina händer har alltid värkt mer eller mindre men det blir värre och värre så det kanske vore bra att kolla vad det är för något.
          bra ändå att få veta att värk kan försämras av värme, då är det iaf inte inbillning smile.gif

CITAT (ninnisky @ 13-07-2010, 12:52) *
          Jag tror inte alls att du inbillar dig.. jag känner också att mina händer (och resten av kroppen) blir sämre när det är varmt i alla fall under de första dagarna. Däremot när jag varit i Asien en längre tid känner jag att det blir bättre igen efter ett tag. Det är skumt det där med värk..

min dotter bor i thailand 8 månader om året så jag får väl hänga på nästa sväng då smile.gif
          haha, fast jag vill inte, tycker det verkar jobbigt att vara där.
          trist med värk i vilket fall som helst, hoppas att den ger sig för dig!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-07-2010, 15:28
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

ATT LEVA MED VÄRK!

Det är en omfattande fråga och destå mindre kan vetenskapen komma fram med ett botemedel, eller mer "ofarliga" mediciner.

Efter 3 omfattande olycksfall trodde de innom sjukvården att jag kan inte bli bättre. Flera operationer i ena foten bet jag ihop tänderna (fick en betskena av min tandläkare) och jag satt i rullstol och jag KNYPPLADE bort det värsta. Jag har ju gått i Svenska Spetsars sommarkurser sedan 16 år tillbaka, men de 3 sista somrarna har jag haft alldeles för mycket läxor och träning och annat som skulle göras innom en viss tidsram, så nu är det den 3;e sommaren jag inte knypplade, men nu snart ryker de fram igen.

Mina fingrar började värka och de började bli deformerade och ett säkert väderprognos och när överläkaren på ortopeden sa till mig att den som löser gåtan med detta, kommer att få nästa nobelpriset.

Mycket uppmuntrande ...... crazy.gif samtidigt som jag läste och hade jobbat med kosmisk healing och sett andra bli bra med sin värk, så då riktade jag min ilska mot mina guider i andevärlden att om det är meningen att jag ska arbeta med dessa värkande händer, vill jag inte vara med.
          Tiden gick och efter ett tag började jag sakna min värk och mina fingrar är mer böjliga och spår inte väder längre.
          Gud i himmelen, eller hans team fick mina stora tack, har nu varit värkfri över 2 år.
          Sedan kan man spekulera kring detta, men ett under hände, det tror jag på. ... Fuchian ..

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-07-2010, 18:48
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Huggorm @ 13-07-2010, 10:15) *
          Den med både ytterdel och innerdel är en "riktig" AC, den har en stor grej som skall skruvas utanför huset, och sedan skall två små slangar dras in genom väggen.

aha, tack. den var hur som helst såld. (700:- på blocket lät bra tyckte jag)

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 13-07-2010, 23:15
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

I kväll så gnäller jag inte längre . Vi fick lite åskmuller , inte alls nära , och så kom regnet !!!!

Nu har vi bara 25 grader inne men ingen tryckande värme längre !!! Alla fönster som vi kan ha öppna har vi öppna och det känns underbart. Somnade sittande under Morden i Midsomer men det gör inte ett dugg för jag sov så skönt .

Såg på vädret att det ska varmt i morgon igen men nu är jag så tacksam för den här kvällen.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-07-2010, 23:20
          Länk hit: #92

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det är behagligt svalt nu, på gränsen till kyligt. Fönstret står öppet, och det är 14 grader ute, och bara 21 inne biggrin.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 23:20
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Värk har jag varje dag !men ta mig tusan nu tar vi bofinken :)funderar på att "streaka"springa naken runt huset och hoppa i sjön,för gud vad gott detr är om man har värk och det blir lite svalt naughty.gif man blir liksom pånyttfödd rolleyes.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 14:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon