Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Utförsäkrad, Af, F-kassan o. A-kassan
          sqrulan
          Inlägg 19-07-2010, 19:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Stackare! Det är så enkelt för dom som "bestämmer" att bara sitta och säga att man är frisk och att man ska börja jobba.
          Jag var själv sjukskriven till o från i några år, jag har arbetstränat o arbetat upp till 75% men blev sjuk igen. (magproblem)
          Så blev jag utförsäkrad 1 december 09 och började jobba 100% den 1 januari fast jag inte var helt frisk ännu, chefen sa att det var då tur för annars hadde hon måst säga upp mej för det fanns inget annat arbeta att erbjuda innom kommunen.
          Nu har jag bestämt mej för att bara jobba 75% till hösten för jag orkar inte jobba heltid, då man bara sover all ledig tid så har man inget liv längre tänkte jag. Började fantisera om att lika gärna vara död tills jag bestämde mej för 75%.
          Jag tycker verkligen att du ska gå till socialen eller din chef och be om hjälp med hur du bäst ska göra, det är lätt att man ser allt i svart efter en lång tids sjukskrivning. Det finns lösningar på allt, lycka till.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-08-2010, 14:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Var på ett möte hos Af idag och kom nyss hem och så får man se detta på Expressens sida, föga uppmuntrande:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2085742/...ivsintroduktion

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-08-2010, 14:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jo men du har ju ett jobb eller missuppfattade jag det. Är det inte meningen att du ska kunna gå tillbaka till det eller kunna få andra arbetsuppgifter.

Det finns väl ingen som trott att det plötsligt efter 3 månader med aktivitetsstöd skulle finnas jobb åt alla.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-08-2010, 16:36
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 15:38) *
          Jo men du har ju ett jobb eller missuppfattade jag det. Är det inte meningen att du ska kunna gå tillbaka till det eller kunna få andra arbetsuppgifter.

Det finns väl ingen som trott att det plötsligt efter 3 månader med aktivitetsstöd skulle finnas jobb åt alla.

Har förvissso ett jobb/anställning men kommer jag att klara av det...?

Redigerat av malcolm: 04-08-2010, 16:37

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-08-2010, 17:25
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Malcolm det är bara att prova ( jag vet att det inte är bara...) men för ju längre man är hemma ju svårare blir det. Kan du inte börja med bara 50%?

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 04-08-2010, 17:28

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-08-2010, 18:16
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-08-2010, 18:25) *
          Malcolm det är bara att prova ( jag vet att det inte är bara...) men för ju längre man är hemma ju svårare blir det. Kan du inte börja med bara 50%?

Går på alla möten som förväntas av mig men hyser ändå inget större hopp om framtiden. Skall på ytterligare ett möte om en vecka.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-08-2010, 20:39
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Ge inte upp ! Förstår att det inte känns alls bra , inte kul att ha det som du har det.

Ta en dag i taget , fundera inte för myckte framåt än , lätt för mig att säga kan man tycka men jag har varit i liknande situation . Försök att se något varje morgon som du kan ha " lust " att göra , ett tag var mina frösådder det enda som fick mig att överhuvudtaget lämna sängen längre än några minuter åt gången.

Ovissheten är värst , när man får klara besked , även de tråkigaste , så vet man i alla fall vad man har att rätta sig efter. Då kan man börja " motarbeta " sin situation och förhoppningsvis göra något som kan göra den lite drägligare.

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 16:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon