| |
|
  |
Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det... |
|
|
|
|
23-07-2010, 15:31
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:10)  Vet ni hur mycket själen väger, den som lämnar kroppen vid ett dödsögonblicket, oberoende en baby som föds för tidigt, eller en persom med sina, tja, ca 300kg? Detta är vetenskapligt testad under en så rätt lång period i av de som inget tror på ett lasarett i USA. 21 gram!Vad säger detta till er? .....  ... fuchian ... Att dom kommit fram till att kroppen lättar 21 gram när man dör. Vore det själen så skulle den falla platt till marken om den inte har en motor som får den att lyfta.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
23-07-2010, 15:36
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:24)  Det har jag inte märkt att det respekterats på senaste tiden..... det räcker ju att öppna 5 seriösa trådar så ser man.  Anki Du kan nog ha rätt i det. Men... Det skulle kunna vara en självbevarelsedrift bland dom som gillar att tramsa att slippa en viss typ av inlägg i andra trådar, som dom förklarat att dom ogillar. Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? ....eller något sånt? Visa att odla kan lösa orosmoment utan att blanda in admin kanske? (Ber TS om ursäkt för att jag är lite off-topic).
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Bengalov, Den där sista dåren väntar vi på fortfarande på, men inget finns i sikte .....  ... Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:41
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Bengalow @ 23-07-2010, 16:29)  Trodde nog att det skulle komma ett inslag från "vetenskapen" i USA. Där har man i vissa stater i södra USA upphöjt skapelsehistorien till vetenskap, d.v,s. man tror fullt och fast på att historien om Adam och Eva är sann. Den siste dåren är inte född ännu...! Så länge det finns människor på denna vår planet så länge kommer vi att värdebedöma våra medmänniskor.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:42
|

Medlem

|
CITAT (Rihane @ 23-07-2010, 16:36)  Du kan nog ha rätt i det. Men... Det skulle kunna vara en självbevarelsedrift bland dom som gillar att tramsa att slippa en viss typ av inlägg i andra trådar, som dom förklarat att dom ogillar. Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? ....eller något sånt? Visa att odla kan lösa orosmoment utan att blanda in admin kanske? (Ber TS om ursäkt för att jag är lite off-topic). Jo men visst, när ämnet har kommit upp så fick den inte plats mellan gurka och palsternacka, är det inte bättre så här? Här frias inte till nån och jag har redan kollat med adm. så den sidan är OK. de är på sem, så mailen dröjer lite längre just nu.  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:49
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Rihane @ 23-07-2010, 16:36)  ...............Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? .................. Som sagts tidigare - respekt är ingenting man bara får, det är något man förtjänar - eller inte.... Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:52
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 16:31)  Att dom kommit fram till att kroppen lättar 21 gram när man dör. Vore det själen så skulle den falla platt till marken om den inte har en motor som får den att lyfta. Nej du Stintan, det är den delen som fortsätter vara den personen, men utan sitt jordiska hölje för tillfället. Den ramlar inte på golvet för den är tunnare än man kan ana, men dock en mätbar energi som går dit den ska och den innehåller allt som det har hänt under livet. Du har din rätt att att fråga och tänka efter, men endast du själv bestämmer el lämnar svaret. Jag menar att valet är ditt, ursäkta, jag är visst hungrig mitt i allt. ..... fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 15:58
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:49)  Som sagts tidigare - respekt är ingenting man bara får, det är något man förtjänar - eller inte.... Anki Jag vet, och jag ber inte om det heller, för jag behöver det inte. Endast jag vet vem jag är och så får det bli. Respekt är en sak som jag har mellan dom jag ser och lär känna, inget för ett forum för min del när jag inte vet vem och hur är personen i fråga. Jag har inte ens haft en tanke att börja be om det av okända. .... Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 16:37
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:52)  Nej du Stintan, det är den delen som fortsätter vara den personen, men utan sitt jordiska hölje för tillfället. Den ramlar inte på golvet för den är tunnare än man kan ana, men dock en mätbar energi som går dit den ska och den innehåller allt som det har hänt under livet. Du har din rätt att att fråga och tänka efter, men endast du själv bestämmer el lämnar svaret. Jag menar att valet är ditt, ursäkta, jag är visst hungrig mitt i allt. ..... fuchian ... Något som väger 21 gram är tyngre än luften runt omkring och faller alltså till marken. Så du tror på fullt allvar att seriösa vetenkapsmän kommit fram till att det är själen som väger 21 gram? Jag tror på att vi har en själ men inte att det är den som väger 21 gram. CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:58)  Jag vet, och jag ber inte om det heller, för jag behöver det inte. Endast jag vet vem jag är och så får det bli. Respekt är en sak som jag har mellan dom jag ser och lär känna, inget för ett forum för min del när jag inte vet vem och hur är personen i fråga. Jag har inte ens haft en tanke att börja be om det av okända. .... Fuchian ....  men jag är inte förvånad!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 16:38
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 17:35)  Något som väger 21 gram är tyngre än luften runt omkring och faller alltså till marken. Så du tror på fullt allvar att seriösa vetenkapsmän kommit fram till att det är själen som väger 21 gram? Jag tror på att vi har en själ men inte att det är den som väger 21 gram. Jag tror att själen är enorm,den är jo i kontakt med allting och att den är både innanför och utanför kroppen....
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 16:46
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Vad är en själ?
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 16:51
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
Jag tror bara på det jag kan SE Och tror inte på något som jag inte kan se  Vad skulle rymdvarelser säga om oss, som har så mycket att SE, och fortfarande tror på något man inte kan se?
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:21
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:52)  Nej du Stintan, det är den delen som fortsätter vara den personen, men utan sitt jordiska hölje för tillfället. Den ramlar inte på golvet för den är tunnare än man kan ana, men dock en mätbar energi som går dit den ska och den innehåller allt som det har hänt under livet. Du har din rätt att att fråga och tänka efter, men endast du själv bestämmer el lämnar svaret. Jag menar att valet är ditt, ursäkta, jag är visst hungrig mitt i allt. ..... fuchian ... Om en "själ" är en mätbar energi. Sker uppstår då någon temperaturskillnad när själen lämnar kroppen? I vilken form avgår en själ? är det fast, flytande eller gasform? eller som strålning? Om en själ kan mätas och "kännas av" borde man inte kunna fånga in den då med?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:22
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 23-07-2010, 17:38)  Jag tror att själen är enorm,den är jo i kontakt med allting och att den är både innanför och utanför kroppen.... Detta var vad de kom fram och sedan undrade de vart tog dessa 21 gram vägen vareviga gång för de såg inget, men siffrorna stämde. Jag tror inte på en klump 21 gr, utan har suttit hos så många döende och när själen lämnar kroppen, ser den ut som en svag grön kopia av den kvarvarande kroppen. Om detta vore endast en händelse jag sett, men under mina 20 år satt jag hos hundratals dödsbäddar och såg samma sak varje gång. Den var kanske lite tvekande och tittade tillbaka på sin liggande kropp, andra gånger såg och kände jag fibrationer och skepnader som mötte själen vid ett dödsögonblick. Jag har varit så van att se detta, att jag knappt tänker på det, för mig är det bevis nog även att under mina arbetspass kunde man inte börja prata "flum", då hade man nog fått frågan att hur mår du el nåt. Jag behöll detta själv om i några fall hade jag med mig en undersköterska som sade att hon fick kalla kårar i ryggen. Hennes intuition snappade känslan av energin, men jag brydde mig inte att säga nåt mera. Så själen är en enorm energi som går vidare.....  .... fuchian ....
Redigerat av fuchian: 23-07-2010, 17:23
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:35
|

Medlem
Antal inlägg: 185
Medlem nr: 19 230

|
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 18:22)  Detta var vad de kom fram och sedan undrade de vart tog dessa 21 gram vägen vareviga gång för de såg inget, men siffrorna stämde. Jag tror inte på en klump 21 gr, utan har suttit hos så många döende och när själen lämnar kroppen, ser den ut som en svag grön kopia av den kvarvarande kroppen. Om detta vore endast en händelse jag sett, men under mina 20 år satt jag hos hundratals dödsbäddar och såg samma sak varje gång. Den var kanske lite tvekande och tittade tillbaka på sin liggande kropp, andra gånger såg och kände jag fibrationer och skepnader som mötte själen vid ett dödsögonblick. Jag har varit så van att se detta, att jag knappt tänker på det, för mig är det bevis nog även att under mina arbetspass kunde man inte börja prata "flum", då hade man nog fått frågan att hur mår du el nåt. Jag behöll detta själv om i några fall hade jag med mig en undersköterska som sade att hon fick kalla kårar i ryggen. Hennes intuition snappade känslan av energin, men jag brydde mig inte att säga nåt mera. Så själen är en enorm energi som går vidare.....  .... fuchian .... Hur kommer det sig att bara du kan se nåt sånt? Tänker du aldrig på att det? Inte för att jag tror, men hade jag kunnat sett sådant skulle jag tappa all vett och inte sitta vid odla och odla, så att säga då.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:43
|

Medlem

|
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 18:21)  Om en "själ" är en mätbar energi. Sker uppstår då någon temperaturskillnad när själen lämnar kroppen? I vilken form avgår en själ? är det fast, flytande eller gasform? eller som strålning? Om en själ kan mätas och "kännas av" borde man inte kunna fånga in den då med? Det sker en viss temperatursskillnad och det är just detta dom amerikanska flum-filmerna mäter på kända spökplatser. Man kan inte fånga in något som är så ostabilt och helt genomskinligt som den tunnaste dimmslöjan, men jag har kännt av andar som är kvar i gråzoonen hur iskalla de är. Det får en hoppa till när en sådan passerar rakt på en. Oftast har jag upplevt att det strålar och fibrerar obestämt av den anden som lämnar sin kropp, den är inte kall, mer åt som ljummen fläkt. När den har lämnat sitt jordiska boning, kommer ju frågan om anden kan el. vill el. vågar följa dessa ljusvarelser eller ens sin egen anhörig mot det ljuset som det finns så mycket berättad om. Jag lämnade min kropp och bara flöt mot taket, det tog inte emot heller, men detta hände när jag skulle opereras akut och hadde inte fått några droger för jag var gravid. Det ena barnet flöt upp till mina armar och ett ögonblick fick jag hålla min son i famnen innan allt blev svart igen. Jag misste min son, han vände tillbaka. Som ande och själ var en häftig upplevelse, jag var inte ihop utan flöt lätt och det känndes såååå himla bra. Så jag har kännt det själv och minns varenda ögonblick av det .......  ...mer frågor? ..... fuchian...
Redigerat av fuchian: 23-07-2010, 17:44
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:45
|

Medlem

|
CITAT (Amaryllis @ 23-07-2010, 18:35)  Hur kommer det sig att bara du kan se nåt sånt? Tänker du aldrig på att det? Inte för att jag tror, men hade jag kunnat sett sådant skulle jag tappa all vett och inte sitta vid odla och odla, så att säga då. Vad själen är finns det uppenbarligen lika många fantasier om som det finns människor som tror att den finns. Det är som gud ungefär.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
23-07-2010, 17:54
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:49)  Som sagts tidigare - respekt är ingenting man bara får, det är något man förtjänar - eller inte.... Anki Korrekt, men personligen önskar jag att ämnet hålls här. Vet inte om det är möjligt... Jag lämnar nu tåten av personliga skäl. Har inget med dig att göra.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:57
|

Medlem

|
Du frågade också om man kan fånga anden, men det kan man inte, men det finns ett fenomen med de andar som finns i gråzonen och vill inte, tror inte nåt mer. Om det handlar om andar som varit beroende av alkohol, knark, medicin, så har de kvar samma sug efter det som när de levde. Varje människa har ju sin egen energi utanför sin kropp i olika lager och dit in i auran(som det kallas som omger vår kropp och lämnar oss vid död) söker sig dessa med sina behov och om en vanlig människa dricker rätt mycket så får anden ett kick av det, likväl av andra beroendeframkallande medel. följden blir att människan behöver höja sin dos och anden suger in det i sina energier. detta är rätt så vanligt, trodde inte det, men vi hade en tjej på kurssen som hadde knarkat och gick på medicin och hade med sig en sådan ande. Vi fick dela på dem och tjejen fick åka hem och ta itu med sina beroenden. Detta var en tysk soldat fr. 2;a värdskriget och Terry hade 4 av oss med sig, så vi såg den stackarn, men fick honom iväg. ucsh vad har man varit med om? ......  ... Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2010, 17:58
|

Medlem
Antal inlägg: 185
Medlem nr: 19 230

|
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 18:45)  Vad själen är finns det uppenbarligen lika många fantasier om som det finns människor som tror att den finns. Det är som gud ungefär. Det var inte det jag reagerade på. Jag reagerade på att hon kan se när själen lämnar kroppen vid dödsögonblicket, mm. Och jag undrade lite spontant hur det kan komma sig att hon ser dem.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|