| |
|
  |
Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det... |
|
|
|
|
23-07-2010, 21:44
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Nu skall jag gå och lägga mig och hoppas att jag kan besöka härliga drömvärldar och det kommer jag nog göra eftersom mina drömmar är inte av denna värld! Godnatt på er alla både de som tror och de som inte tror...ja allihoppa:Hyvää Yötä!
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
23-07-2010, 21:47
|
Gäster

|
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 22:43)  om man är tungsint då?  då dröjer den kvar nån nanosekund ... kanske
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 10:02
|
Medlem

|
"Livet är en skola, klarar du av att ta studenten? Har du lärt dig att vara kärlek (bry dig om andra) istället för hat (vara egoist)?" Orden här hittade jag från sajten här nedanför: http://www.seilon.org/tag/livet/EDIT! Det gick inte ta med bilden som jag ville...
Redigerat av silos: 24-07-2010, 10:03
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 10:09
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 21:11)  Jag tycker det låter märkligt med en själ som beter sig så. Enligt energiprincipen kan energi inte förstöras bara omvandlas. Men vid varje omvandling sker det alltid förluster till omgivningen. Jag känner inte till något exempel där energiomvandlingar inte ger upphov till förluster i form av värmestrålning. Om en själ lämnar kroppen så borde den ha varit bunden som kemisk energi i kroppen (nervimpulser är kemiska signaler) och om den lämnar kroppen borde det utstråla värme från kroppen vid dödsögonblicket och man borde kunna mäta en temperaturökning i rummet. Så det borde gå att göra kontrollerade försök. Energi går ju att leda (vi leder ju el dit vi vill) så en själ borde gå att fånga om man vill?
Du använder ordet fibrera ofta. Är det en felstavning av vibrera eller vad menar du? Fibrera finns knappt i svenska språket men används i matematiskt teori men mest på engelska. Hej Markus, Vi förstår inte allt, så enkelt är det. Min lärade i det mediala var en engelsman, kanske därför de blir lite blandning, men om man nu skulle säga att fibrera betyder att den, anden el vad som helst är inte stilla utan rör sig hela tiden, dallrar, kanske är det nog närmast på svenska, själen har varit bunden med kroppen med "ett silvertråd" hela tiden och detta brister, klipps av så då är anden fri att gå dit den vill eller får hjälp till. Just detta ögonblick är väldigt inviduellt och beroende vad man tror eller inte, men det kvittar, för det fungerar på samma sätt (ytterlighet-ateist,el rädsla) och då kan det uppstå en förvirring för den anden, hjälp finns där, men det beror på anden om den tar emot det, eller vågar göra det. En del tror på helvetes eldar, men helvetet finns på jorden, men det kommer de underfulla senare. detta silvertråd kallar jag mest för en länk mellan kroppen och anden. Det forskas väldigt mycket kring detta, men det jag ser, det tror jag på, även att av intresse läser jag en del sådana böcker, men jag vill ha en vanlig, trygg vardag och fick lära mig att stänga av/på detta fenomen hos min lärare. Så mycket lättare är det, när man har fått viss kontroll över det hela och jag citerar inga böcker för de är inte alltid lika mina upplevelser. en del har mycket mer att komma med, men jag håller mig till detta där jag känner mig trygg. Hadde behövt den kontrollen redan länge tillbaka, det var inte så kul att se saker när man arbetade. ... Fuchian .....
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 10:45
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 23-07-2010, 22:12)  Har en känsla av att denne Terrys främsta förmåga är att se till att dom sökande o tvivlandes pengar, som genom ett under, förs över till hans egen välfyllda plånbok. Predikanter o andliga ledare har oftast en förkärlek för det goda livet här på jorden. En god svada och lite smicker lyckan är gjord. Nu bara fattas att han deklarerar jordens undergång också. Men blir någon salig av att höra honom så är ju ingen skada skedd. Han marknadsför en produkt som det tydligen finns avsättning för. GNON49, Det skulle man tro, men han har en hel kursgård och personal som behöver sina löner. Jag har googlat igenom de medier som håller kursser och där kostar en helgkurs ungefär lika mycket som en vecka hos Terry. Sedan ställer inte mer än han krav på diciplin med hemläxorna och man åker ut snabbare än du hinner att tänka om du stör eller gör löje av kamraterna, samt att viss avhopp sker automatiskt pga att man gör inte hemuppgifterna eller att man har inte kommit lika långt som kamraterna. Han har sommarveckor och prova på dagar, men det börjar bli mindre av det. Även han åldras och han orkar inte hålla i de andra kursserna där hans före detta elever får hålla istället, men den mediala biten lämnar han inte från sig. Numera finns det restriktioner vilka är lämpliga, för snacka om detta och lära oss olika moment, vill han inte ha dem som inte hänger med el. har haft drubbel i sitt liv. Mottot är; han lär oss, men är ingen terapeut åt oss. den mest renhåriga lärare jag mött, och jag har provat flera innan dess. Om man ser detta som en "produkt" kan man tänka sig att han behåller inte kunskapen själv utan att vi som klarat det hela hos honom, --- kan man kalla kanske som en "produkt", men hans mening är att vi förvaltar det och hjälper andra. Det finns många yngre elever, som kan öppna en egen rörelse av det och andra kunskaper de har. Många packar och låser sig ... när folk gör narr av dem .... rätt, man ska inte behöva stå ut vad som helst. Köerna till denna utbildning har varit/och är stängda sedan flera år tillbaka. Enbart intresse räknas inte. det finns andra som är duktiga, och där kan man kanske "prova på". ....... fuchian ...... PS. om han ville tjäna ordentligt med pengar så då gäller det USA, men inte här.
Redigerat av fuchian: 24-07-2010, 10:47
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 11:13
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Tror inte ett smack på att man behöver gå en massa kurser hos nån sorts "överstepräst" om man nu redan har dessa "gåvor" i sig. Självklart är Terry bara profithungrig och har funnit en nisch där han kan lura av lättlurade människor pengar. Det är nog det han lär ut på sina kurser.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 12:53
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 12:13)  Tror inte ett smack på att man behöver gå en massa kurser hos nån sorts "överstepräst" om man nu redan har dessa "gåvor" i sig. Självklart är Terry bara profithungrig och har funnit en nisch där han kan lura av lättlurade människor pengar. Det är nog det han lär ut på sina kurser. Hej Stintan, som du ser citerar jag direkt denna gång för att du får dina svar ...... När man har besökt alla de hälsomassor och sett vilket mångfald det finns så att det räcker till även till dom som inget tror, och har man lite extra spår, så fattar man att där hittar jag inte mer än vackra stenar och andra naturprodukter till hår och kropp och goa tvålar. Stintan, för min del hade jag tvungen att få kontroll på min tillvaro och jag ville inte alltid "se" och ändå inte kunna begripa det och samma är med healing som jag har. Man brukar säga att man föds med "verktygen", men sedan måste man kunna använda dom också. Det gick bra med healingen och jag kunde förstå den och stänga av det, men jag trodde inte att medium var den starkaste sidan hos mig. Nu ser jag inte andar mer än jag behöver koppla upp mig för en klientens skull, men sedan han/hon gått, stänger jag av det, men kan känna närvaro, men tar inte upp det för det finns tillräckligt att göra här hemma med allt ni alla får göra. Hans mormor var medial, men inte mamman. Han ville inte ha detta omkring sig, men hamnade hos nån medium som 20-åring som talade om det till honnom, men han trodde inte på detta, öven att han kunde få kontakt uppifrån. Han var 26 år när cancern i ansiktet slog ner hans normala värld och då hade han sagt att om ni finns där uppe och att ni pressar på mig att gå den vägen, så se till att jag blir botad av cancern. den var mycket ovanlig sort och kirurgerna fick operera honnom många gånger och sedan försöka ge honom ett ansikte som han kunde använda utan att skrämma folk. Han är den personen som hjäpte mig. Jag gör inte detta konstigare än vad det är, men jag har lovat att svara när det gäller detta, men jag vet inte allt och jag är inför detta ödmjuk och har fattat kaloppen varför jag är som jag är .....  .. Fuchian ...
Redigerat av fuchian: 24-07-2010, 12:55
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 17:20
|

Medlem

|
Men du, Stintan, vet inte vad du talar om, så är det inte dags för dig att gå till dina "drevkompissar" och där har du ju de som tycker som du, för här uppskattas det inte, och jag tänker inte hänga ut den personen som du syfftar på, för jag vet hur det är i verkligheten, men slösar ingen tid för dig längre. Trodde faktiskt att det fanns en bättre sida av dig, men du visar bara den dumma sidan, så mer har jag inte med dig att göra ....... ahaa, vilken lättnad att slippa .......
Redigerat av fuchian: 24-07-2010, 17:23
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 17:25
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 12:13)  Tror inte ett smack på att man behöver gå en massa kurser hos nån sorts "överstepräst" om man nu redan har dessa "gåvor" i sig. Självklart är Terry bara profithungrig och har funnit en nisch där han kan lura av lättlurade människor pengar. Det är nog det han lär ut på sina kurser. VARFÖR kommer du hit,där vi skriver om sådant som du tycks avsky??? Du borde skämmas!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 17:44
|

Medlem

|
Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 17:52
|

Medlem

|
Silos  Det gillar jag att även de andra ska bli ifrågasatta, inte enbart vi som tänker på andra och är villiga att svara på frågorna och det vi kan. vi har inte svaret åt livets gåta, men det behövs ju inte heller ... bra, vännen! Nu tar jag min deckare och kopplar av. ..Fuchian.. CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 18:44)  Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också. STINTAN, Vi behöver inte dina pekpinnar här. Om du betraktar mig som respektlös så då kan jag fråga att hur står det till med dig själv.? Du själv borde skämmas om du nu ens kan det. Har läst i andra trådar hur du bär dig åt, ikke snällt, aja paja!  fuchian ....
Redigerat av fuchian: 24-07-2010, 17:55
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 17:56
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 18:44)  Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också. Men du,är inte ditt agerande här som hör till barnens lekar i sandlådan:kasta du sand på mig så kastar jag också sand på dig?!? Vad det gäller Fuchia så är hon mer än kompetent att ta ansvar för sitt liv och sitt agerande,hon behöver INTE någon dadda eller stöd från mig! Respekt i andra trådar;vilka trådar menar du och dessutom tror jag att ni klarar av det hela alldeles själva! Respekt kan man inte kräva;respekt förtjänar man;så min fråga är:förtjänar ni respekt i andra trådar?
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 18:03
|

Medlem

|
Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 18:20
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 19:03)  Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig. Nej och åter nej,för mig finns det absolut ingen aning att ta åt mig!!! Saken är den att jag tog åt mig så hårt i Mars månad 2006 (här på Småprat) så det räcker för resten av mitt liv,fastän du vet kanske ingenting om den "häx jakten".... Jag är för frid och kärlek i alla mina realationer här och IRL,för det mår jag bäst av! Men vid dumheter säger jag till slut vad jag tycker och tänker och det utan elakheter...hoppas jag!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 21:09
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 19:03)  Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig. Förresten,jag kom att tänka på att det gäller visst mig också,eftersom du kom hit och gav "prov" på hur det kändes för dig i något annat tråd!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2010, 23:56
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 09:30
|

Medlem
Antal inlägg: 171
Medlem nr: 15 831

|
Min mor säger sig ha sett hennes döda far! Har hört att en bekant berättat om någon som har kunnat se sin död i förväg. Har hört någon som har sett någon annans död. Har också hört att vänner är spöken. Allt detta för mig är Själv tror jag inte på något av det det, även om jag påverkas när andra berättar (inte ni dock), för jag tror mer på det naturvetenskapliga. För att tro på det paranormala behöver jag bevis. Och jag tycker att ni som är här inte har en gräns. Att t.ex. insekter, eller orber på ett kort, skulle ha magiska krafter tror jag inte på - mitt tycke.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 10:26
|

Medlem

|
CITAT (Mårbacka @ 25-07-2010, 10:30)  Min mor säger sig ha sett hennes döda far! Har hört att en bekant berättat om någon som har kunnat se sin död i förväg. Har hört någon som har sett någon annans död. Har också hört att vänner är spöken. Allt detta för mig är Själv tror jag inte på något av det det, även om jag påverkas när andra berättar (inte ni dock), för jag tror mer på det naturvetenskapliga. För att tro på det paranormala behöver jag bevis. Och jag tycker att ni som är här inte har en gräns. Att t.ex. insekter, eller orber på ett kort, skulle ha magiska krafter tror jag inte på - mitt tycke. Hej MÅRBACKA, Har hört att många döende kan göra det om de är fortfarande vid sina sinnens fulla bruk. Till och med när jag har suttit hos nån döende, har jag uppmärksammat detta. Den döende liksom lyser upp och tittar åt ett annat håll än var jag sitter. De ser de kära som gått bort innan, därför kan ske detta, oberoende vad de har trott i livet. Jag förstår helt och hållet vad och hur du tror och det är ju din privatsak. Tro inte på all trams folk kommer med, det som ger dig svaren är din intuition när det är dags. Om en när vän har gått bort av olika orsaker, kan de följa de sina, men de är inte hos en hela tiden. Om vännen inte har gått till ljuset, är de lika dumma som de var i livet och just detta kallas i folkmun Spöken, Att tro på det paranormala, ville jag också ha bevis, men min mormor tog mig på allvar än min mor. Sedan vi som lever här just nu har det sin mening. Din grej är naturvetenskap och som världen ser ut, behövs även dina likasinnade här för att göra det du är bra på. Det finns så mycket flum-flum, så man får vara försiktig el totalt nonchalera dessa sakerna. Jag är inte skapt för det arbete du gör, men respekterar allt som görs i syfte att på något vis hjälpa andra. ------  ... Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|