Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det...
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 13:51
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 14:07) *
          Coldreadings finns som länk i tåten.
          Sekter känner du väl till?
          Kundalini som reser sig för snabbt bör du känna till om du ägnar dig åt healing.
          Du borde väl ändå satt dig in i vad kanalisering är?

Jag berättade ju till dig att jag känner till, har läst, har hört, men inte själv prakticerat dessa fenomen än endast kanaliseringen både till healing och readings.

Min syster har gått kundalini, men det som hon har berättat om det, håller jag inte med om. Jag har bättre metoder att göra sakrabalanceringen än använda kundalini. Har en bok om det som syrran gav mig, men har inte läst den.

Många sektinslag finns där jag bor, men undviker dessa, ingen ska binda mig i något för jag vill vara fri och den jag är. Senare kommer jag nog vidareutbilda mig, men inte i Sverige för jag är intresserad av de sk. kalla spåren, och olösta mord. Har haft några men vill ha lite mer kött på benen innan jag skulle känna mig bekväm med det.
          Vem vet, kanske har framtiden annat i beredskap. Har fått ett besked från min andlige ledare att de jobbar med mig, men inte vad --- utan vänta 2 år, det ständiga svaret. Och då håller jag mig på detta jag kan bäst.
          .......Fuchian ........

CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 13:24) *
          Du har "hängt ut" Terry här.

Inte "hängt ut" utan talat om den läraren som jag har mest respekt för. Ni har ju frågat?????
          Det skulle varit lite mysko för er om jag inte hade ens gett namnet på min lärare. det skulle blivit en massa gnäll om det ...... yahoo.gif .... fuchian ....

CITAT (Aqvakul @ 23-07-2010, 21:36) *
          Vad håller ni på med? confused.gif

Stintan och kompany håller sig inte på de 4 andra sandlådorna utan ska störa även här.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-07-2010, 13:56
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Måste bara få fråga..

Varför måste man ha en levande lärare om man nu har "gåvan"? Borde man inte då få vägledning så det räcker från den där "andlige ledaren" som följer en?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 25-07-2010, 14:07
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-07-2010, 14:38) *
          Silos varför skriker du så?????

Förstår inte heller när man skriver om "min tråd". ingen här äger en tråd, alla kan skriva i alla tråder. Forumet ägs enbart av odla

Elisabeth

Oops,inte visste jag att jag skrek när jag skriver med stora bokstäver blush.gif
          Och inte visste jag heller att detta inte var mitt tråd,fastän jag har startat den.

Jag startade trådet endast på grund av att medlemmar här blev störda av "flummiga" inlägg i andra trådar,så jag tänkte att vi kunde hålla oss hit,vi som ville diskutera sådana här saker.
          Det är klart att alla får skriva här också,men jag ville helst att det skulle gå snasat och "vuxet" till väga.
          Att Odla ägs av Odla är självklart för mig!

Att jag vill lämna mitt tråd till de som icke tro var enbart att jag INTE klarar av sådana här diskussioner...
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Rihane
          Inlägg 25-07-2010, 14:09
          Länk hit: #184

Gäster

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 14:43) *
          Jag berättade ju till dig att jag känner till, har läst, har hört, men inte själv prakticerat dessa fenomen än endast kanaliseringen både till healing och readings.

Min syster har gått kundalini, men det som hon har berättat om det, håller jag inte med om. Jag har bättre metoder att göra sakrabalanceringen än använda kundalini. Har en bok om det som syrran gav mig, men har inte läst den.

Många sektinslag finns där jag bor, men undviker dessa, ingen ska binda mig i något för jag vill vara fri och den jag är. Senare kommer jag nog vidareutbilda mig, men inte i Sverige för jag är intresserad av de sk. kalla spåren, och olösta mord. Har haft några men vill ha lite mer kött på benen innan jag skulle känna mig bekväm med det.
          Vem vet, kanske har framtiden annat i beredskap. Har fått ett besked från min andlige ledare att de jobbar med mig, men inte vad --- utan vänta 2 år, det ständiga svaret. Och då håller jag mig på detta jag kan bäst.
          .......Fuchian ........

Inte "hängt ut" utan talat om den läraren som jag har mest respekt för. Ni har ju frågat?????
          Det skulle varit lite mysko för er om jag inte hade ens gett namnet på min lärare. det skulle blivit en massa gnäll om det ...... .... fuchian ....

Gått kundalini? Bättre metoder?

Kundalini är inte en "metod" för chakrabalansering. Var har du fått det ifrån?

Jo, du har hängt ut Terry, vi frågade aldrig om din lärare innan du gjorde det.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 14:13
          Länk hit: #185

Medlem

TILL GOSSEN RUDA,

Så kan det bli, man har ju ett annat liv, der vardagliga, men jag ska svara dig så ingen blir bortglömd.

Ja, det var sanndrömmarna du snackade om. Det finns dokumentationer av det också och flera för dagbok när de vaknar av en sådan drömm. Sedan är det bara att se om det går i uppfyllerse eller om det var en vanlig dröm.
          Min väninna har satt sig i dessa saker och kan tyda vissa återkommande drömmar när hon arbetar som dipl. hypnoterapeut.

Det finns några återkommande drömmar, behöver inte vara otäcka, som man minns sedan barndommen. Ibland kommer de oftare och sedan dröjer det. Jag vet inte vad jag skulle svara på detta så jag vill inte spekulera heller. Det är ett dåligt sätt.

Du nämnde elefanterna och det har man ju forskat efter. Tänk sedan valar och delfiner .... vatten är en bra bärare av ljud.

Ja, Ruda, det är fullständigt rationella frågor och tankar du kommer med och det kommer att utvecklas mera när tekniken förfinas och då kanske man kan komma lite högre upp i frekvenser och kunna få bevis även hur det funkar på det mediala vägen, skulle tacka allra mjukast om den kom under min livstid, men vem vet?

Vi får nöja oss med det att vi är alla olika individer och har en egen "databas" i knoppen, men vad den innehåller, vet ingen. det bor nog en liten go tomte hos var och en, Eller hur? ...... Fuchian .....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 14:23
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 13:42) *
          Tycker som du Anders zon 1 att det är spännande att läsa om och se på film men i denna tråden är svaren bara mer och mer förvirrande..... förstår oftast knappast ens vad det står....
          Anki

Hej ANKI på Öland

Felet med det hela är att alla kan inte ta emot svaren, men har massa frågor. Så länge de är stängda så når man inte fram och jag hadde kunnat ha denna diskussion på engelska, men lika lite förståelse hade man fått även då.
          Man måste ha mer i sitt skalle än hår om man ska fördjupa sig i diskussioner som man inte fattar. Det har funnits flera, mig okända personer som har frågat och kunnat ge respons att de hadde fattat el hade nån fråga till att ställa.
          Just därför finns det så många förvirrade människor när de är och petar något de inte har ett hum om.
          ................. confused.gif Fuchian ....

Redigerat av fuchian: 25-07-2010, 17:35

Citera
          Rihane
          Inlägg 25-07-2010, 14:48
          Länk hit: #187

Gäster

Info om för snabb kundalinirensning

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 25-07-2010, 15:02
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 15:13) *
          Du nämnde elefanterna och det har man ju forskat efter. Tänk sedan valar och delfiner .... vatten är en bra bärare av ljud.

Ja det är ju sant.... crazy.gif

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 15:13) *
          Ja, Ruda, det är fullständigt rationella frågor och tankar du kommer med och det kommer att utvecklas mera när tekniken förfinas och då kanske man kan komma lite högre upp i frekvenser och kunna få bevis även hur det funkar på det mediala vägen, skulle tacka allra mjukast om den kom under min livstid, men vem vet?

Vi får nöja oss med det att vi är alla olika individer och har en egen "databas" i knoppen, men vad den innehåller, vet ingen. det bor nog en liten go tomte hos var och en, Eller hur? ...... Fuchian .....

Öhhh? Frekvens, tomtar, databser...?? g.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-07-2010, 15:14
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Drömmar är totalt orationella där hjärnan blandar och ger av det som finns i minnesbanken men att ens försöka påstå att man ur drömmarna kan utläsa framtiden är enbart flum. Möjligen då enstaka sammanträffanden. Jag hade en återkommande mardröm under uppväxten och det var först långt senare jag kom på orsaken, och den låg bakåt i tiden.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 25-07-2010, 16:28
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Det var trist att denna tråd blev så förstörd, helt i onödan eller kanske av skadeglädje? Det började ju så intressant och jag hadde saker att berätta som jag varit med om i mitt liv.

Nu menar jag inte sånt som Terry och dom håller på med utan annat konstigt som har hänt i mitt liv, som konstiga händelser och upplevelser.

Jag har läst många, många böcker. Samtal med gud: ettan, tvåan o trean. Insikterna och flera andra bra, kommer inte ihåg alla namn just nu. Mycket p.g.a det som jag har varit med om för jag sökte förklaringar till vad jag upplevt.

Jag anser att var och en får tro vad dom vill om vad dom vill, jag behöver inte förstöra deras tro för att själv må bra.
          Jag kanske inte tror på allt som är skrivet i denna tråd och det behöver jag väl inte heller göra, jag kan läsa det som skrivs och låta det vara så.

Nu kommer jag endast att skriva detta inlägg för jag gillar inte att någon ska "smutskasta" mina upplevelser och känslor.
          Trist =0(

Redigerat av sqrulan: 25-07-2010, 16:29

--------------------

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 25-07-2010, 16:34
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Jag har ju också skrivit lite i denna tråd....de upplevelser jag fortfarande inte har berättat om kommer heller inte att bli berättade här utan de kommer jag att diskutera IRL med mina vänner, tycker det är tråkigt att det blev så här med den här tråden, för vi kunde ha haft spännande diskussioner och funderingar samt delat med oss av våra upplevelser.

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 16:41
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 14:56) *
          Måste bara få fråga..

Varför måste man ha en levande lärare om man nu har "gåvan"? Borde man inte då få vägledning så det räcker från den där "andlige ledaren" som följer en?

Det kommer inga svar längre!

Citera
          abbbe
          Inlägg 25-07-2010, 16:51
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Har läst igenom tråden från början. Ska jag vara ärlig har jag upptäckt att *Stintan* störde denna tråd (men även andra). Först tycker hon att det är en bra idé att denna tråd skapades, och det tyckte jag med. Man kunde ha sett denna tråd som en tråd för de dumma. För visst skrevs det saker som var hur sjukt som helst här, och *Stintan* började sakta men säkert kommentera allt som var sjukt. Hon kunde låtit dessa konstiga människor och inlägg vara.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 16:52
          Länk hit: #194

Medlem

CITAT (sommarhumla @ 25-07-2010, 17:34) *
          Jag har ju också skrivit lite i denna tråd....de upplevelser jag fortfarande inte har berättat om kommer heller inte att bli berättade här utan de kommer jag att diskutera IRL med mina vänner, tycker det är tråkigt att det blev så här med den här tråden, för vi kunde ha haft spännande diskussioner och funderingar samt delat med oss av våra upplevelser.

Sommarhumlan,

Det var synd att du hoppar av, men har förstått att vi kan inte ha detta ifred eller ens ha givande diskussioner, när de lägger sig i det och gör narr av detta. Du är så mångsidig och givande själ, men du ska inte spilla dina upplevelser på dem som stampar på vareviga ord.
          Jag trivs bra med mina mediala vänner och där finns inte denna "mopp-mentalitet" och dessa saker är så kära och in på skinnet hos oss så jag tänker inte heller göda dem mera. Jag har gott om kunskap och får mer när jag ber om det, så jag har en stabil grund att stå på.
          Jag hoppas att vi kan prata om annat och jag respekterar din åsikt. ...... kram2.gif ... Fuchian ...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-07-2010, 16:55
          Länk hit: #195

Medlem

Det blir väl så att när man försöker starta en tråd om lite udda saker på ett forum där det finns mer tvivlare än bejakare får man nog räkna med en eller annan motgång. Eller kanske många.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 17:02
          Länk hit: #196

Medlem

CITAT (abbbe @ 25-07-2010, 17:51) *
          Har läst igenom tråden från början. Ska jag vara ärlig har jag upptäckt att *Stintan* störde denna tråd (men även andra). Först tycker hon att det är en bra idé att denna tråd skapades, och det tyckte jag med. Man kunde ha sett denna tråd som en tråd för de dumma. För visst skrevs det saker som var hur sjukt som helst här, och *Stintan* började sakta men säkert kommentera allt som var sjukt. Hon kunde låtit dessa konstiga människor och inlägg vara.

Helt rätt Abbbe,

Och jag har precis sagt adjö för Sommarhumlan, som gillade inte utvecklingen av tråden. Den kvinnan hadde haft en hel del att prata om, men som läget är nu känns detta inte vidare, Silos har också lämnat detta och ensam slösar jag inte min energi för Stintan. Hon är ett avslutad kapitell i mitt liv.
          Du har helt rätt att detta var ett udda ämne, och vi tänkte trots det öppna denna tråd för det märktes att behovet fanns, kalla det då vad du vill, men här respekteras allas utom Stintas åsikter och det tas på allvar.
          Ärligt sagt trodde jag att när de andra har 3 svammeltrådar till sitt flummande, så kunde vi som ville vara med flumma här.
          Tack för din ärliga åsikt! tummenupp.gif ... Fuchian ...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-07-2010, 17:14
          Länk hit: #197

Medlem

Nja, det är väl mest du fuchian som stått för det mesta svamlet och flummet i de andra trådarna.biggrin.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 17:15
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (sqrulan @ 25-07-2010, 17:28) *
          Det var trist att denna tråd blev så förstörd, helt i onödan eller kanske av skadeglädje? Det började ju så intressant och jag hadde saker att berätta som jag varit med om i mitt liv.

Nu menar jag inte sånt som Terry och dom håller på med utan annat konstigt som har hänt i mitt liv, som konstiga händelser och upplevelser.

Jag har läst många, många böcker. Samtal med gud: ettan, tvåan o trean. Insikterna och flera andra bra, kommer inte ihåg alla namn just nu. Mycket p.g.a det som jag har varit med om för jag sökte förklaringar till vad jag upplevt.

Jag anser att var och en får tro vad dom vill om vad dom vill, jag behöver inte förstöra deras tro för att själv må bra.
          Jag kanske inte tror på allt som är skrivet i denna tråd och det behöver jag väl inte heller göra, jag kan läsa det som skrivs och låta det vara så.

Nu kommer jag endast att skriva detta inlägg för jag gillar inte att någon ska "smutskasta" mina upplevelser och känslor.
          Trist =0(

Hej på dig,
          sqrulan, Detta var verkligen inte bra att det blev som det blev. Alla har sina åsikter, upplevelser och alla var ju välkomna och ingen skulle behöva känna sig dum, eller vara orolig. Jag har läst dom också dom böckerna som du nämner, tycker att de har mycket att säga en, så dom ligger på mitt nattuksbort bland engl deckare och annat. det blir att man tar fram och läser en stund och kanske tillomed får en annan AHA-känsla.
          Terrys bit är inte hela jag för jag är öppen för allt ---nyfiken i strut ... brukade jag kallas som barn och det är jag ännu. Mitt inre barn ropar efter mera, men jag måste tänka på att kunna ha en bra vardag.
          Du är välkommen att läsa om det blir fler frågor här men jag är stolt över ditt mod. kram2.gif ..Fuchian ..

Redigerat av fuchian: 25-07-2010, 17:17

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 17:27
          Länk hit: #199

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2010, 17:55) *
          Det blir väl så att när man försöker starta en tråd om lite udda saker på ett forum där det finns mer tvivlare än bejakare får man nog räkna med en eller annan motgång. Eller kanske många.

Gossen Ruda,

Jag hade inga förväntningar om detta tråd och vet med mig att det finns många fler tvivlare, men jag har inte tänkt omvända någon, endast svara på frågorna som komm upp och det jag kunde ha svar på.
          Jag tänker inte starta fler trådar i ämnet för jag tycker att nu är det nog.!!!!!!
          Synd att så många såg sin chansh att komma med sina udda frågor och tankar om allt mellan himmel och jord.
          Jag kommer att finnas, men mest på växterna, men kollar "småprat" lite då och då, så jag känner inte att jag faller med detta, det finns massa andra saker som andra är intresserad av och lite trädgårdstips vill jag läsa, men mina frågor om växterna har hoppats över, det är jag medveten om, men det visar bara hurudana folk är. --------- smiley_small_hug.gif ... Fuchian ...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 17:34
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 15:48) *

Kommer inte ta del av din kundalini, det göder egot, har jag hört.

Citera

22 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 01:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon