| |
|
  |
Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det... |
|
|
|
|
21-07-2010, 13:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Det är just med det lilla, kan man göra mer än man anar. Kanske denna lilla du räddade hade sina nära och väntade på den? vilken lycka! Det behövs bara lite eftertanke och iakttagelser, så ser man fler saker där man kan göra nytta. Igår hade en fjäril flygit in hos mig och hittade inte ut, men efter lite stökande fick jag den vid fönstret och så flög den iväg. Det finns ju inte så gott om dem längre, så man försöker vara rädda om dem, liksom den igelkotten som vi såg några dagar sedan. Trodde inte mina ögon, men där gick hon/han och in i våran tjocka tuijahäck, där vi har upptäckt små visitkort efter den. Hoppas den stannar? ..... Jag blev inringt ett tag sedan för att titta på en gammal gård, där de hade upptäckt olika saker och sett skepnader. Innan jag blev hämtad, kopplade jag upp som jag brukar göra och medsamma kom det bilder av huset, om folket osv. Jag ritade och beskrev det som kom, samtidigt som jag undrade att vart har jag nu hoppat i. När vi kom fram, visade jag frun den bilden jag hade ritat ---- det var en kopia av deras hem som var byggd på mitten av 1800-talet. Innan jag skulle gå in, ville dottern i huset att jag skulle titta på nån sak ute. Vi gick från trädgården, som var rätt stor mot skogsbrynet där det kunde anas en kulle. De hade dragit daggtråd i kanten. Flickan stannade en bit innan mig och de andra kom sakta efter. Jag kännde hur raggen reste sig på mig och jag hann säga att det var nog inte nån trevligt ställe det här, då fick jag ett hård slag i magen, som en vedklubba och det gjorde så ont att jag föll och samtidigt kom ett illamående som kräkningar från buken och ändan i vädret släppte jag för fullt och högt, herregud! Sedan backade jag lite och tonade mig in för att se vem som gav sig på mig. Jag såg en litet väldigt ful ansikte och hans kropp var böjd över nacken och han hade på sig en sliten prästliknande klädsel med kåpa. Såg tydligt det vita prästkragen. där stod han med vedklabben i högsta hugget på mig. Dottern sa att så ser han ut och ingen vågar sig dit utom mannen i huset som hade hittat ett underjordiskt källarliknande med 2 rum, och vad det innehöll får bli deras sak. Jag fick snabbt på mig mer av ljusskyddet och hadde en diskussion med ande-prästen som var född i början av 1200-talet, men han ville inte till ljuset och jag hadde inte tillräckligt tid för hela stället var fullt av andar från olika tidsepoker. Vi hjälptes åt inne i huset de nära anhöriga som inte hadde gått till ljuset. det fanns hur mycket som helst att göra, men det klarade jag inte ensam utan att ha ett par medier till. det var en läxa det, men huuuganahej vad vi har skrattat åt det hela. .... vilken syn jag måtte varit där på ängen!!!  så kan det gå, men det kom fram att difteri hade gått just där. Den prästens gamla gravsten fanns vid den gamla kyrkogården, så det var så verkligt det kunde vara. bara att prästen såg mig och såg ljuset så visste han att jag ser honom, annars hade han inte gett sig på någon. ......Fuchian....
Redigerat av fuchian: 21-07-2010, 13:20
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 17:28
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Jag tro på Gud,men har blivit fruktansvärt rädd när jag läst Bibeln och detta för att de som inte ta emot Jesus kommer att brinna i helvetet i evigheter! Och att det ser ut att de flesta av oss kommer att hamna där,även för pyttesmå "synder" Att alla som söker medium från andra sidan är endast demoner  i mitt hjärta känner jag annorlunda,men fortfarande finns räddslan kvar....
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 17:58
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 18:05
|

Medlem

|
TILL SOMMARHUMLAN, Om du bara visste hur förvånade de kommer att bli! först tror de inte att de är döda och irrar kring oss i så kallade gråzon. Dit hamnar även dom som dött hastigt i olyckor, men de har ofta en andeväsen som tar dom till ljuset, det är frivilligt att följa med. Många känner sig trygga i denna ingenmanland och de har lättaste att ställa till massa elände hos de nära för att SER in inte Mig, attityden tar över. Att flytta föremål sker genom att de avmaterialiserar föremålets fibration så att de kan flytta på den och sedan låta föremålet bli synligt för oss igen. Detta visste inte jag heller förran vi snackade om det hos Terry, min lärare. Det kan uppstå en riktig förvirring att se sin egen kropp och ändå existera på något vis. Vid olyckor där personen dör hastigt, lämnar själen kroppen väldigt fort, de hinner inte känna något. dessa olyckor är det mesta förutbestämda. Vid självmord kan anden ha svårt att gå vidare när den ser vilken rorg och kaos de har lämnat bakom sig. Skuldkänslor gör att de följer efter sina kära och vill på något vis visa att JAG är här........ Jag har haft flera fall där just skuldkänslan har hållit den som tagit livet av sig kvar, men när de får höra att det är bra så, gå vidare, så är det lättare att få dem till ljuset. Sedan finns dom som nått ljuset och ingår i det stora hela är ofta hos de sina, men som du nämner ex en doft du känner igen, då är den anden hos dig och du känner värme som strålar från dem. Dom som inte har gått i ljuset, deras närvaro märks med iskyla, kall blåst och otrevlig doft .. att ge ex på skillnader mellan de som är i ljuset och de som irrar omkring. Det finns också en skillnad som är viktig ---- ljusets själar kommer med kärlek och tröst, men inte de andra. De är lika jäkliga som i livet eller värre och är de beroende av alkohol, droger,cigaretter söker dom sig in i auran på en levande person där de får sin dos. Den levande blir ändå mer sugen på de ämnen. andens påverkan. Det visar sig lite mer av det som jag råkade ut för härom veckan, den prästj...n som gav sig på mig. er som inte ser dom finns inte det hotet som jag mötte som såg och störde hans hemligheter. ucsh! Allt ska man då vara med om, tänker man, men livet är sånt. sommarhumlan, ingen fråga är dum, men det kanske inte finns svar till allt. .....  Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 18:10
|

Medlem

|
SILOS,
Att tro på gud är inte fel, det gör jag med hela av mitt hjärta, men har inte hittat honnom i kyrkan utan i mitt eget hjärta. Sen kalla det kristet eller vad som helst, ändrar inte det den saken. Den tron är personlig men tillgänglig för alla för så vill han ha det ..... Fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 18:26
|

Medlem

|
Vassågod, det går så bra, men jag sitter inte på alla svaren och tur det. det räcker som det är men min utveckling har gått lite för fort under sista tiden, så man får väl ta ett snack med dom där uppe, snällt. Jag har ett helt team som jobbar för min utveckling, men har endast träffat min huvudguide. En gång på kurssen skulle vi länka upp efter luchen och jag gick till mitt rum att vila samt att jag bad om hjälp för den kommande uppgiften. När vi väl satt i salen, kom Terry, passerade mig, vände sig om och skakade på huvudet ..... är du rädd, frågade han, --lite grann, sa jag ..... men vad i allsindar har du tagit med dig hela ditt team, minst 25 st?. Där fick man så att man teg, men jag har jort om det felet hos honom en gång till, då var de nästan 50st. Skoja inte med mig, sa jag ----- men jag ser ju dom, vännen, svarade han. Jag ser bara min egen men han har berättat att Terry har inte skojat .......  Fuchian ......
Redigerat av fuchian: 21-07-2010, 18:29
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 18:48
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 18:58)  Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande? Tänkte förut på Molle Lindberg och Maranata när jag läste i trådarna. Börjar undra om tungomålstalande ingår också?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 18:54
|
Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 18:58)  Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande? Det vet jag ingenting om och vill inte veta heller!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 19:04
|
Medlem
Antal inlägg: 1 222
Medlem nr: 9 850

|
En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 19:07
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2010, 19:48)  Tänkte förut på Molle Lindberg och Maranata när jag läste i trådarna. Börjar undra om tungomålstalande ingår också?  Du kan gå på maranatas hemsida och kolla vad de har för sig....
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 19:28
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 21-07-2010, 20:07)  Du kan gå på maranatas hemsida och kolla vad de har för sig.... Det har jag inget behov av och jag frågade inte efter vad dom sysslar med. Tyckte bara att det var lustigt att fler än jag tänkte på maranata när man läser vissa inlägg.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 19:34
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2010, 20:28)  Det har jag inget behov av och jag frågade inte efter vad dom sysslar med. Tyckte bara att det var lustigt att fler än jag tänkte på maranata när man läser vissa inlägg. Okej
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 19:49
|
Medlem

|
Ja, det är ju tur att ni lever i 20:e århundradet. Förr hade man inte så stor tolerans till människor med "synska" egenskaper. "Trollpackor" var ett ord som stod i NE. Men det väl egenskaper man kan slå mynt, av kan tänka...likaväl som homeopati och andra irrläror.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 20:14
|
Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 20:49)  Ja, det är ju tur att ni lever i 20:e århundradet. Förr hade man inte så stor tolerans till människor med "synska" egenskaper. "Trollpackor" var ett ord som stod i NE. Men det väl egenskaper man kan slå mynt, av kan tänka...likaväl som homeopati och andra irrläror. Vad betyder att slå mynt av?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 20:20
|
Medlem

|
Att skaffa sig monetär fördel...att utnyttja andras svagheter...att lura folk på pengar...Det finns många förklaringar på det uttrycket. Annars finns det en bra uppslagsbok som heter National Encyklopedien....
Redigerat av Bengalow: 21-07-2010, 20:22
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 20:22
|
Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:20)  Att skaffa sig monetär fördel...att utnyttja andras svagheter...att lura folk på pengar...Det finns många förklaringar på det uttrycket. Nu fattar jag,men du här är det INTE mening att ha sådana här kommentarer!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 20:25
|
Medlem

|
Jag får väl ha vilken mening som helst om övertro! Kom inte och var en ¨"messerschmidt".
|
|
|
|
|
|
|
|
21-07-2010, 20:34
|
Medlem

|
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:25)  Jag får väl ha vilken mening som helst om övertro! Kom inte och var en ¨"messerschmidt". Det handla inte om att vara nån "messerschmidt"utan det var önskemål att vi inte skulle jämt tjata om dessa speciella saker som till.ex synskhet,healing etc.. i andra tråd här på Småprat,så det är därför som jag startade denna tråd,så att andra tråd inte bli "förstörda" av att skriva om sådant som vi skriver här. Självklart får du har vilken mening som helst om övertro,men var vänlig och gör det nån annanstans,denna vår tråd ÄR för de som är intresserade av dessa saker och även för andra som ej tro på sådant här,men har ett öppet sinne och stor förståelse för annorlunda saker!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|