| |
|
  |
Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det... |
|
|
|
|
25-07-2010, 18:03
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-07-2010, 14:38)  Silos varför skriker du så?????
Förstår inte heller när man skriver om "min tråd". ingen här äger en tråd, alla kan skriva i alla tråder. Forumet ägs enbart av odla
Elisabeth Hm, men är den regeln förbehållen bara en del? Gäller det inte för Fuchian också? Som jag förstått det så får hon inte skriva vad och var hon vill.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:22
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 18:27)  Gossen Ruda, Jag hade inga förväntningar om detta tråd och vet med mig att det finns många fler tvivlare, men jag har inte tänkt omvända någon, endast svara på frågorna som komm upp och det jag kunde ha svar på. Jag tänker inte starta fler trådar i ämnet för jag tycker att nu är det nog.!!!!!! Synd att så många såg sin chansh att komma med sina udda frågor och tankar om allt mellan himmel och jord. Jag kommer att finnas, men mest på växterna, men kollar "småprat" lite då och då, så jag känner inte att jag faller med detta, det finns massa andra saker som andra är intresserad av och lite trädgårdstips vill jag läsa, men mina frågor om växterna har hoppats över, det är jag medveten om, men det visar bara hurudana folk är. ---------  ... Fuchian ... Nåja, du har inte skapat några trådar i det här ämnet utan mest kapat andras trådar med ditt healing-snack om jag kommer ihåg rätt. Den här tråden startades av silos t.ex.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:29
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2010, 19:22)  Nåja, du har inte skapat några trådar i det här ämnet utan mest kapat andras trådar med ditt healing-snack om jag kommer ihåg rätt. Den här tråden startades av silos t.ex. DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått????? Vet du vem som är historiens sämste golfspelare? Nej. Adolf Hitler: han kom aldrig upp från bunkern! Härefter den osynliga
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:42
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Nu måste jag komma tillbaka och skriva detta:lämna Fuchian iferd! Det är mycket mycket bättre att ni söker inom er eget mörker för där kommer ni hitta era "spöken" som ni inte vill veta av,det som ni inte vet någonting av kan ni väl låta andra prata-skriva om! Och KOM IHÅG! ALLt precis ALLT kommer att återvända till er själva,men ni kommer nog även då skylla på någon annan;mig,Fuchian,alla odda människor etc...
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
25-07-2010, 18:43
|
Gäster

|
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 18:34)  Kommer inte ta del av din kundalini, det göder egot, har jag hört. Satte mer ut länken som info till dom som är intresserade av andlig utveckling och medvetande höjning. Det finns risker man bör känna till. Vem sa till dig att kundalini göder egot?
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:46
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 19:29)  DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått?????
Vet du vem som är historiens sämste golfspelare? Nej.
Adolf Hitler: han kom aldrig upp från bunkern! Härefter den osynliga Så är det att Fuchian och jag pratade om detta och jag skapade då trådet,men hon är medskapare och en mycket viktig sådan och på Fuchian litar jag på mer än er som mobbar henne!!! Dessutom,varför komma hit och slänga sitt skit,när ni (några av er) ändå inte tror på det osynliga etc...?????
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:51
|
Medlem

|
CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 19:43)  Satte mer ut länken som info till dom som är intresserade av andlig utveckling och medvetande höjning. Det finns risker man bör känna till.
Vem sa till dig att kundalini göder egot? Det är bra! Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal! För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv! Med Kundalini skall man INTE leka med!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 18:59
|
Medlem

|
CITAT (silos @ 21-07-2010, 21:22)  Nu fattar jag,men du här är det INTE mening att ha sådana här kommentarer! Här hade jag fel,när jag skrev det som är här ovan!!! Det är faktiskt VIKTIGT att sådant kommer fram,alltså kommentarer som visar att många är verkligen icke vetande om mångt och mycket om det osynliga (klart att det finns även humbug) Dessa som inte tro på det osynliga vill inte lära känna sin egen själ,har jag lärt idag och jag tenderar att tor på detta. Detta är inte för att döma någon annan,utan jag skriver om min sida av sådant,mina funderingar,min tro om sådant etc....
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:03
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:51)  Det är bra!
Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal!
För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv!
Med Kundalini skall man INTE leka med!!! det stämmer silos. Jag håller mig ifrån dessa grejer som trots allt bara skadar en. Syrrans ego blev större än den stad hon bor. Nu befinner hon sig bakom lås och bom tills hon blir vetig igen. så kan det gå om man pillar på fel saker.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:05
|
Medlem
Antal inlägg: 96
Medlem nr: 16 254

|
Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:45
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:59)  Här hade jag fel,när jag skrev det som är här ovan!!!
Det är faktiskt VIKTIGT att sådant kommer fram,alltså kommentarer som visar att många är verkligen icke vetande om mångt och mycket om det osynliga (klart att det finns även humbug)
Dessa som inte tro på det osynliga vill inte lära känna sin egen själ,har jag lärt idag och jag tenderar att tor på detta.
Detta är inte för att döma någon annan,utan jag skriver om min sida av sådant,mina funderingar,min tro om sådant etc.... Det är nog den inställningen som gör det så svårt att diskutera det "övernaturliga". Dels måste man tro på det själv för att se det och de som inte anser att det finns något övernaturligt är antingen ickevetande elelr rädda för att utforska sig själva. Det är ju faktiskt en ganska auktoritär inställning att alla andra har fel samtidigt som man inte frågar sig själv om man kanske inbillar sig själv det man upplever eftersom inga andra verkar göra det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:45
|

Medlem

|
CITAT (elsemarie @ 25-07-2010, 20:05)  Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.  Det är synd ELSEMARIE, DETTA VAR INTE MENINGEN FRÅN BÖRJAN OCH EN ENDASTE MÄNNISKA GÖR SÅ ATT INGEN VÅGAR PRATA OCH DELA MED SIG OM SINA PRIVATA UPPLEVELSER. ..... STINTAN var den som skulle med vilje göra nöje av det hela. Många som jag inte ens kände vågade komma och jag gav svaren son jag själv har av egen erfarenhet. Jag blir så arg .... man vill dela med sig, inte omvända utan ge de svaren jag har fått uppifrån. Nu får jag privata meddelanden för att försöka igen, men jag är ju bara en människa. Ingen av dessa Stintan och kompissar vet hur det är att växa upp med detta och bli slagen och kallad lögnare. De skulle smaka på den medicinen så skulle det ge dom mer ödmjukhet för livet och förståelse för andra människor. Jag har inte bett att bli född .......  Ha det gott .... Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
25-07-2010, 19:46
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:51)  Det är bra!
Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal!
För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv!
Med Kundalini skall man INTE leka med!!! Man ska inte leka med kundalini, vilket jag menar med mitt första inlägg där jag nämner "kundalini som reser sig för snabbt". Förstår inte hur det kunde missförstås? Att säga att kundalini göder egot är som att säga att ki göder egot. Dom som rör sig inom spektrat "andlig utveckling" och inte vet vad kundalini är tar en risk om dom stänger ögonen för det, man borde för sin egen skull ta reda på riskerna och vad som kan sätta igång en kundaliniresning.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409

|
CITAT DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått???? Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:52
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:46)  Så är det att Fuchian och jag pratade om detta och jag skapade då trådet,men hon är medskapare och en mycket viktig sådan och på Fuchian litar jag på mer än er som mobbar henne!!!
Dessutom,varför komma hit och slänga sitt skit,när ni (några av er) ändå inte tror på det osynliga etc...????? Lugn och fin nu, silos.  Jag bara påpekade lite fint att fuchian handskades lite vårdslöst med sanningen när hon skrev att hon inte skall skapa fler trådar i saken när hon faktiskt inte skapat NÅGON. Att hon anser sig vara medskapare till denna tråd är inte något som direkt framgår. "Sådant skall ert tal vara att A är A och B är B"
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:54
|
Medlem

|
CITAT (elsemarie @ 25-07-2010, 20:05)  Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.  Så är det i våran värld,men du skall se att även dessa människor kommer till insikt en dag..... Kärlek och ljus till dig också
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 19:54
|

Medlem

|
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 20:45)  Det är nog den inställningen som gör det så svårt att diskutera det "övernaturliga". Dels måste man tro på det själv för att se det och de som inte anser att det finns något övernaturligt är antingen ickevetande elelr rädda för att utforska sig själva. Det är ju faktiskt en ganska auktoritär inställning att alla andra har fel samtidigt som man inte frågar sig själv om man kanske inbillar sig själv det man upplever eftersom inga andra verkar göra det. Markus, du behöver inte ta ställning för något mera än vad din egen intuition säger dig. OBS, att börja kurssen var man tvungen att ha ren bagage och inga sjukdommar el. psyk. ohälsa. Man blev tvungen att vända ut och in på sig själv att läsa känna mitt riktiga JAGET med fel och brister, men vilken lättnad det var att kunna känna sig fri och ren. Jag har fantasi, men det målar jag ut på tavlor ex. men det är en skillnad med den egna fantasin och den andlige ledarens röst som kommer till din ikke tänkande del av hjärnan. ursäkta, men jag ska se en serie med maken, men är tillgänglig för diskussion, men kommer inte längre dra detta ensam, utan det slutar här. Jag svarar endast på frågorna i fortsättningen. Ha en bra kväll! .......  fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 20:00
|

Medlem

|
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48)  Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet. ANDERS zon1 Detta kom upp av sig självt och jag har inte tagit upp detta innan. enbart blommor o sånt. Jag har blivit provocerad, så det räcker. Dock är jag en människa med fel och brister. Jag var seriös, men blev nertrampad av ett gäng tjatkärringar och jag tar inte emot det. ursäkta, men jag ska iväg ....... ha det gott Fuchian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2010, 20:10
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48)  Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet. Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum. Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om. På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting, eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former. Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar http://www.supranaturalis.se/http://ljusbarare.ning.com/Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!! Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra
Redigerat av Suz: 25-07-2010, 20:21
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|