Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det...
          silos
          Inlägg 25-07-2010, 20:11
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48) *
          Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg? confused.gif Eller är det kanske en medveten provokation? unsure.gif

Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet.

Det är för att jag är en spontan människa och hinner inte alltid eller mycket sällan att tänka efter innan jag skrider till verket.Denna tråd passar lika bra här som någon annanstans eller egentligrn bättre,eftersom människorna reagerar och reaktioner är bra,men aldir spydigheter och personangrepp!

Provokation:NEJ absolut inte!

Jag har kommit på en del vad det gäller diskussioner sedan jag startade denna tråd och det är att det är bara bra att de "icke troende"kommer hit eftersom dessa visar tydligt hur långt jag har kommit på min egen utveckling.
          Det vill säga:alla ni är mina speglar här i livet!
          Och jag är eran spegel!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          silos
          Inlägg 25-07-2010, 20:39
          Länk hit: #222

Medlem

CITAT (Carl @ 21-07-2010, 20:04) *
          En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat?

Tack för din kommentar!
          Tror du på någonting själv?

Citera
          silos
          Inlägg 25-07-2010, 20:50
          Länk hit: #223

Medlem

CITAT (Suz @ 25-07-2010, 21:10) *
          Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum.
          Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om.
          På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting,
          eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former.
          Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar

http://www.supranaturalis.se/

http://ljusbarare.ning.com/
          Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!!

Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra blush.gif

Jag tror att härinne på Småprat skriver folk om allt möjligt.
          Dessutom så tycker jag personligt att forum som är enbart om dessa speciella ting kan bli sååå trista sååå!
          Jag tar inte illa vid!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 25-07-2010, 20:53
          Länk hit: #224

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 20:54) *
          Markus, du behöver inte ta ställning för något mera än vad din egen intuition säger dig. OBS, att börja kurssen var man tvungen att ha ren bagage och inga sjukdommar el. psyk. ohälsa.
          Man blev tvungen att vända ut och in på sig själv att läsa känna mitt riktiga JAGET med fel och brister, men vilken lättnad det var att kunna känna sig fri och ren.
          Jag har fantasi, men det målar jag ut på tavlor ex. men det är en skillnad med den egna fantasin och den andlige ledarens röst som kommer till din ikke tänkande del av hjärnan.
          ursäkta, men jag ska se en serie med maken, men är tillgänglig för diskussion, men kommer inte längre dra detta ensam, utan det slutar här.

Jag svarar endast på frågorna i fortsättningen. Ha en bra kväll! ....... smiley_small_hug.gif fuchian ...

Jag är medveten om mina fel och brister (tycker jag iaf) därför tycker inte jag det är tillförlitligt att bara tro på sin egen intuition för jag kan ju ha saker helt fel för mig unsure.gif Hjärnan kan spela oss spratt och vi kan feltolka impulser och påverkas både psykiskt och av vår omgivning. Därför har jag svårt att tro på något som ingen kan bevisa objektivt utan bara kan ses av dom som själva tror på det.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          silos
          Inlägg 25-07-2010, 21:01
          Länk hit: #225

Medlem

CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 21:53) *
          Jag är medveten om mina fel och brister (tycker jag iaf) därför tycker inte jag det är tillförlitligt att bara tro på sin egen intuition för jag kan ju ha saker helt fel för mig unsure.gif Hjärnan kan spela oss spratt och vi kan feltolka impulser och påverkas både psykiskt och av vår omgivning. Därför har jag svårt att tro på något som ingen kan bevisa objektivt utan bara kan ses av dom som själva tror på det.

Tack för din kommentar!
          Sin egen intuition är det ENDA som man kan lita på!
          Men först måste man har lärt sig att veta skillnaden mellan intuition och egot.Egot vill så gärna veta bäst i alla sammanhang och det är egot som talar när man vill ha bevis på allting så att man kan se allt med sina egna ögon.

Citera
          Piccante
          Inlägg 25-07-2010, 21:10
          Länk hit: #226

Medlem

CITAT (silos @ 25-07-2010, 22:01) *
          Tack för din kommentar!
          Sin egen intuition är det ENDA som man kan lita på!
          Men först måste man har lärt sig att veta skillnaden mellan intuition och egot.Egot vill så gärna veta bäst i alla sammanhang och det är egot som talar när man vill ha bevis på allting så att man kan se allt med sina egna ögon.

Hur kan man vara säker på det då? Tänk om jag är paranoid ska jag lita på min egen intuition då?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 21:31
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Gunilla T @ 25-07-2010, 14:02) *
          Nu vill jag fråga dig en sak fuchian..

När du dök upp på forumet och hade gjort några inlägg så tänkte jag - "denhär tjejen kommer att få problem här på forumet" ....hur kunde jag veta det?

Du hänvisar alltid till att du har sekretess - i så fall är den enbart din moraliska sekretess. Det är enbart myndigheter som har en juridisk sekretess och som kan ställas till ansvar om brott mot sekretesslagen.

Som sjuksköterska har jag tystnadsplikt gementemot min patient, samt som ett medium har jag skrivit på att inte yppa de saker som ingen annan har med o göra.

Hur skulle det kännas, om du fick känslig information vid andekontakter och nästa dag skulle din granne komma och säga att var du hos mediet .... hon berättade om din hemlige älskare och sjukdommar du haft och kommer att få?
          Andarna är ofta rätt fram med sin information som jag förmedlar. har haft klienter vilkas anhöriga har gjort saker bakon ryggen på henne och ber om förlåtelse. va trevligt, det kunde jag ju babbla om till alla som ville höra på som känner dig.
          Fattar du nu vad tystnadsblikt betyder? Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!! confused.gif fuchian ...

Redigerat av fuchian: 25-07-2010, 21:33

Citera
          Bengalow
          Inlägg 25-07-2010, 22:08
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Har du läst vad LYHS (f.d. kvacksalverilagen) säger, fuchsian?

Redigerat av Bengalow: 25-07-2010, 22:09

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-07-2010, 22:18
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 22:31) *
          ..................Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!! confused.gif fuchian ...

Men snälla människa sluta nu att skylla alla dina misslyckanden på forumet på alla andra - allt du ställt till här har du gjort alldeles själv!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-07-2010, 22:30
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 23:18) *
          Men snälla människa sluta nu att skylla alla dina misslyckanden på forumet på alla andra - allt du ställt till här har du gjort alldeles själv!!
          Anki

dock inte utan hjälp får jag påminna. Annars hade ni nog inte ens märkt mig, om inte det hadde funnits behov att börja sikta sig på den nyaste. så brukar funka det. Nu var jag ju inte den som gömmer mig, men vill inte bli trakasserad, annars trivs jag med tillvaron med och utanför forum. Jag känner inte av alls att jag har misslyckats med något annat än att jag har satt gränsser när jag blir trampad på tårna. den sidan såg inte du av mig för att du högg till direkt som en huggorm.

Men jag kommer inte lägga mig i småpratet längre, stannar hos mina blommor för har nu sett hurudana ni verkligen är och det passar inte mig. Är van med bättre stil på folk. ---- F-----

Citera
          Piccante
          Inlägg 25-07-2010, 22:30
          Länk hit: #231

Medlem

CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 22:31) *
          Som sjuksköterska har jag tystnadsplikt gementemot min patient, samt som ett medium har jag skrivit på att inte yppa de saker som ingen annan har med o göra.

Hur skulle det kännas, om du fick känslig information vid andekontakter och nästa dag skulle din granne komma och säga att var du hos mediet .... hon berättade om din hemlige älskare och sjukdommar du haft och kommer att få?
          Andarna är ofta rätt fram med sin information som jag förmedlar. har haft klienter vilkas anhöriga har gjort saker bakon ryggen på henne och ber om förlåtelse. va trevligt, det kunde jag ju babbla om till alla som ville höra på som känner dig.
          Fattar du nu vad tystnadsblikt betyder? Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!! confused.gif fuchian ...

Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt -fear-.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 25-07-2010, 22:34
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 23:30) *
          Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt -fear-.gif

giggle.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 26-07-2010, 07:24
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 23:30) *

Har tänkt detsamma mest för patienternas skull ninja.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          silos
          Inlägg 26-07-2010, 07:28
          Länk hit: #234

Medlem

CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 22:10) *
          Hur kan man vara säker på det då? Tänk om jag är paranoid ska jag lita på min egen intuition då?

En som är paranoid har knapp kontakt med sin intuition,utan det är egot som talar.

Citera
          silos
          Inlägg 26-07-2010, 07:37
          Länk hit: #235

Medlem

CITAT (Bengalow @ 25-07-2010, 23:08) *
          Har du läst vad LYHS (f.d. kvacksalverilagen) säger, fuchsian?

HUR lågt kan en människa sjunka(du till.ex).......???

CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 23:18) *
          Anki

Nää du Anki på Öland...som du vet så finns det ALLTID två sidor av en mynt!

CITAT (Chamomille @ 25-07-2010, 23:34) *
          giggle.gif

Och så hänger Chamomille med sad.gif

Citera
          silos
          Inlägg 26-07-2010, 07:58
          Länk hit: #236

Medlem

3814 visningar är det här i denna tråd w00t.gif och massor av svar,är det för att medlemmar är intresserade av det osynliga eller att medlemmar är intresserade av att läsa när andra "tjafsar" med varandra?

Jag tror faktiskt att det mest intressanta är för många av oss just för att det pågår tjafs:du sa...han sa...du började...etc fear.gif

Jag blir bara ledsen när jag kommer hit för att läsa och svara -cry-.gif det som händer här påminner mig om tiden då det pågick "häxjakt" på mig själv -cry-.gif

INGEN enda människa skall jagas,varken Fuchian,Stintan ellr någon annan,men nu är det i alla fall Fuchian som medlemmar är allra mest efter -cry-.gif

Tänker ni överhuvudtaget vad ni gör mot henne och hur allting ev.påverkar henne???
          Varför inte visa förståelse och empati för medmänniskor som inte finner sig inom samhällets "normer"....

VAD är det fel på oss människorna????

Citera
          Chamomille
          Inlägg 26-07-2010, 08:04
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (silos @ 26-07-2010, 08:37) *
          Och så hänger Chamomille med sad.gif

Jajjemen!
          Gråt inte för det du.

Bifogad bild

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          silos
          Inlägg 26-07-2010, 08:06
          Länk hit: #238

Medlem

CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 09:04) *
          Jajjemen!
          Gråt inte för det du.

Bifogad bild

Jo,jag gråter och det faktiskt hjälper!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-07-2010, 08:17
          Länk hit: #239

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (silos @ 26-07-2010, 08:58) *
          Jag blir bara ledsen när jag kommer hit för att läsa och svara -cry-.gif det som händer här påminner mig om tiden då det pågick "häxjakt" på mig själv -cry-.gif

Silos jag kommer så väl ihåg den tiden för några år sedan. Det var ingen häxjakt som pågick utan du ställde det till för dig själv. Var inte du också avstängd härifrån?

Skyll inte på andra.

Elisabeth

Citera
          silos
          Inlägg 26-07-2010, 08:49
          Länk hit: #240

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-07-2010, 09:17) *
          Silos jag kommer så väl ihåg den tiden för några år sedan. Det var ingen häxjakt som pågick utan du ställde det till för dig själv. Var inte du också avstängd härifrån?

Skyll inte på andra.

Elisabeth

OM du har läst vad jag skrivit så visste du att jag INTE skyller på andra medmänniskor,utan tvärtemot har jag kommit på att jag var alldeles för MYCKET,skrev för många "trams" inlägg,ville bli sedd och accepterad.Det sistnämnda lärde jag efter att jag kollapsade,efter "häxjakten"efter mig!

Om inte detta tråd inte är "häxjakt" så tala om för mig VAD är detta som pågick här???

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=39660&st=0

Ja,jag stängdes ut,flera ggr!

Att skylla på mina medmänniskor gör jag absolut INTE,det slutade jag med för lääänge sedan,långt före tiden jag kom hit till Odla.nu!

Jag anser att vi människor är varandras lärare och DET lärde jag mig på ett mycket smärtsamt sätt här på Småprat,men jag är oändligt tacksam för detta!
          smiley_small_hug.gif

Citera

22 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 11:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon