CITAT (Suz @ 25-07-2010, 21:10)

Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum.
Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om.
På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting,
eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former.
Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar
http://www.supranaturalis.se/http://ljusbarare.ning.com/Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!!
Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra

Hej Suz ,
Du stöter inte mig personligen och jag lyssnar när det är en seriös person bakom meddelandet.
Detta var ju ett försök att de som ville kunde fråga om saker som är mer el. mindre udda och att de inte har vågat göra det innan. Jag är seriös med dessa saker, men även där finns det humor och som här.
Jag såg detta med migrän --- det hör inte heller hit, men jag har inte med det att göra, så det får andra ta hand om.
Jag har satt stopp för detta - udda forum, men det strömmar in frågor, men de där har nu haft sitt lilla roliga, så jag lämnar detta åt sitt öde. Kan ev. ge svar i PM, om någon vill det.
Så bra, att du ger vebbadresser till dom som kan gå dit och titta.
Snällt av dig att ta direktkontakt med mig och mitt svar har du ju redan fått. Jag är van i det jag jag sysslar med och jag har fått lära mig att om någon trilskas, så är det den personens egen sak och jag ska gå undan.
Jag är seriös i detta, men har fått lära mig att slå igen dörren om det kommer skit, detta ingick i kursserna.
Att ta upp min tid med detta och när jag ser det att det skräms bort personer som är seriösa, vill jag inte hålla på mer. Det får bli ett avslutad kapitell och jag tackar din intuition och känsla. ....Fuchian ...