| |
|
  |
Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det... |
|
|
|
|
30-07-2010, 16:09
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Anki på Öland @ 30-07-2010, 16:32)  Som egentligen var ganska mycket självförvållat - likheten med fuchians beteende tycker jag är slående..... (obs! jag säger inte det är samma person, bara att beteendena är lika) Anki Du har rätt i att mycket var självförvållat,men tyvärr så fattade jag inte bättre på den tiden,jag kunde inte förstå att medlemmar inte tyckte om mitt babbel,glädje,mina dockor.... Men sådant beteende (min) skall inte göra att några medemmar började mobba mig! Det fanns mycket liten empati på den tiden,men det fanns några som kunde se mig som jag är,likadant har det varit under hela mitt liv även IRL! Men jag skyller på ingen,utan tar allting numera med ro och livets viktiga lärdom för min egen del! Jag var inte elak mot någon på den tiden,lika lite som jag är nu! Jag bara undrar varför måste medlemmar här jämföra oss Fuchian och mig?! Jag är jag och Fuchian är Fuchian;vad-vilka hon har varit tidigare bryr jag mig inte om och hennes beteende är hennes ensak! Själv hade jag nya nick allteftersom jag blev stängd från forumet,efter att medlemmar sprang till Pappa-Mamma" och beglagade sig. Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 16:15
|
Medlem

|
"Så här förklarades själen för mig när jag frågade i tanken: "I anden du svävar och glittrar som solen som blommor på ängen glittrar din själ"... ”I anden är du själens underbara kärleksenergi. I anden får du ge den energi som jorden behöver. Den andliga världen du möter är underbar. Alla toner klingar i perfekt harmoni. Änglarnas dans i den andliga sfären är ljuvlig att skåda, liksom färgerna, konturerna och de underbara astrala formerna. Djuren finns i överflöd och du kan tydligt se att allt är energi. Ett skimmer omger varje andlig varelse och det är otroligt vackert. Ditt sinne behöver en tid för att upptäcka hur sakers sammanhang är. Du talar inte som på jorden utan sänder en tanke till en andlig själ. Svaret överförs som tankeläsning ungefär och detta med blixtens hastighet. Ingen betänketid är nödvändig. Tiden hos oss är annorlunda och allt är oändlig i sin enkelhet. Det finns bara kärleksfulla tankar så därför behöver du inte vara orolig för vad du säger. Inte vara beräknande för att få förmåner. Inte tänka på hur du ska formulera dig .Inte vara orolig för att du ska låta annorlunda eller dum, eller låta tillgjord som du tror att andra vill att du ska vara. I himlen är du gudomlig. I himlen gäller likhet och rättvisa. Här hittar du inga översittare utan andliga varelser med egna viktiga uppgifter." Ha det gott! Må bäst! The Messenger Jag hittade dessa vackra ord här: http://blogg.aftonbladet.se/himmel/2010/03/andar-finns-domEDIT:jag lade till lite mera av det vackra från saijet ovan!
Redigerat av silos: 30-07-2010, 16:24
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 16:45
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 16:42)  Gossen Ruda, ...Jag godtar din ursäkt, alla kan göra fel .....  ...Fuchian ... Du får ta och fråga Pia. Är det du som är Pia då? ...för det var ju Pia han bad om ursäkt!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 16:49
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Nu har jag spenderat en god del av denna regniga eftermiddag med att läsa igenom denna tråd. Milde tid! Det började bra. Hela 3,5 sidor fick en intressant och givande diskussion pågå. Sen blev det som vanligt. Tjafs, tjafs, tjafs.
Jag vet exakt varför jag hänger på engelska och amerikanska sajter vad gäller healing, andlighet mm. Ämnet har aldrig varit respekterat i det till synes avkristnade Sverige. Det är märkligt att ämnet inte ens kan diskuteras. Tänk en sån makt kyrkan fortfarande har!
Till er som bara tror det ni ser: hoppas ni aldrig mister synen! Då skulle ni bli tvingade att lita till era andra sinnen.
Ha det gott i blötan!
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:06
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2010, 16:45)  Är det du som är Pia då? ...för det var ju Pia han bad om ursäkt! Biggan, Ja, vem är jag? det finns många bud och lika många namn, så vad ska jag välja att ni blir nöjda, eller jag är den jag är, det är bäst fär mig.  ... fuchian... kanske ett nytt namn varje dag?
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:11
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 18:06)  Biggan, Ja, vem är jag? det finns många bud och lika många namn, så vad ska jag välja att ni blir nöjda, eller jag är den jag är, det är bäst fär mig.  ... fuchian... kanske ett nytt namn varje dag? Nä, inte vet jag! Men du godtog ju ursäkten som var ämnad till Pia!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:23
|

Medlem

|
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 16:49)  Nu har jag spenderat en god del av denna regniga eftermiddag med att läsa igenom denna tråd. Milde tid! Det började bra. Hela 3,5 sidor fick en intressant och givande diskussion pågå. Sen blev det som vanligt. Tjafs, tjafs, tjafs.
Jag vet exakt varför jag hänger på engelska och amerikanska sajter vad gäller healing, andlighet mm. Ämnet har aldrig varit respekterat i det till synes avkristnade Sverige. Det är märkligt att ämnet inte ens kan diskuteras. Tänk en sån makt kyrkan fortfarande har!
Till er som bara tror det ni ser: hoppas ni aldrig mister synen! Då skulle ni bli tvingade att lita till era andra sinnen.
Ha det gott i blötan! Snälla Bee, Jag kan tänka mig vad du kan tänka om det hela. Jag ska öppna 2 amerikanska nät i ämnet, har följd dessa personer nu ett antal år och nu har jag inget mera att lära (utom den pågående utvecklingen) här i Sverige, och jag är nyfiken av flera fenomen som jag inte har fått svar på än. Jag är född till detta och INGEN ska hindra mig för som du nämner, finns det inte respekt eller att kunna diskutera om detta mer än mina vänner som har liknande upplevelser och yrken, det har lättat den spot och spe man får av de okunniga som vet allt. Kyrkan, den tänker jag inte ens på mer än som konstnärligt. Det kommer en tid när vi blir accepterade, men den bästa responsen får jag av den jag hjälpt, det räcker för mig och jag vet att jag passerar nu en gränns då jag kommer att få mer uppifrån. Tack Bee, det känns skönt att veta att fler söker den visdommen som vi har. Blött också här!  ... fuchian...
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:43
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (silos @ 30-07-2010, 17:09)  Du har rätt i att mycket var självförvållat,men tyvärr så fattade jag inte bättre på den tiden,jag kunde inte förstå att medlemmar inte tyckte om mitt babbel,glädje,mina dockor....
Men sådant beteende (min) skall inte göra att några medemmar började mobba mig! Det fanns mycket liten empati på den tiden,men det fanns några som kunde se mig som jag är,likadant har det varit under hela mitt liv även IRL!
Men jag skyller på ingen,utan tar allting numera med ro och livets viktiga lärdom för min egen del!
Jag var inte elak mot någon på den tiden,lika lite som jag är nu!
Jag bara undrar varför måste medlemmar här jämföra oss Fuchian och mig?!
Jag är jag och Fuchian är Fuchian;vad-vilka hon har varit tidigare bryr jag mig inte om och hennes beteende är hennes ensak!
Själv hade jag nya nick allteftersom jag blev stängd från forumet,efter att medlemmar sprang till Pappa-Mamma" och beglagade sig. Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har. Det finns inga större liknelser mellan dig och fuchian, inte mer än att den gamla silos och den nuvarande fuchian var/är lika impopulära och alla önskade erat snara försvinnande. Skillnaderna är desto större, du var ändå dig själv men det tråkiga var att den personen var lite jobbig. Nu är det dock historia så vi behöver inte älta det. Vad fuchian är står dock skrivet i stjärnorna. Jag betvivlar att en person som är så snurrigt egotrippat elakt mytomanaktig kan vistas utanför Statens instutitionsstyrelses vård en längre tid så min enkla slutsats är att det är en person som låtsas vara sån och där är fortfarande Pia inte utesluten. Bevis saknas dock för tillfället. Trollbeteendet är dock klart, bara sättet att medvetet misstolka allt som skrivs är en sån sak. Jag ber dig dock vara försiktig med vad fuchian skriver och inte lita på henne, mycket är bara smicker för att ställa in sig. CITAT (Bee @ 30-07-2010, 17:49)  Nu har jag spenderat en god del av denna regniga eftermiddag med att läsa igenom denna tråd. Milde tid! Det började bra. Hela 3,5 sidor fick en intressant och givande diskussion pågå. Sen blev det som vanligt. Tjafs, tjafs, tjafs.
Ha det gott i blötan! Nja, det är knappast kyrkan som leder mig i kampen mot allt snack om det övernaturliga, jag är kemiskt ren från allt vad religioner heter och står för.
Redigerat av Gossen Ruda: 30-07-2010, 19:03
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:58
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (silos @ 29-07-2010, 21:07)  /::::/Utan att jag lät dem att trampa på mig hade jag ej funnit skatten inom mig så jag är endast tacksam för att jag valde att bli tramad på (omedvetet).... /:::::/ jag tycker att det är helt fantastiskt att du kan skriva och känna som du gör, du väljer att umgås med människor som sånär tog livet av dig. hade du inte haft din styrka redan då (2006) så vete tusan hur det hade gått så jagad som du blev. och nu är det fuchians tur, hon/han är ju bara ett nick som man kan död på eller hur det nu var någon skrev. och detta forum var bättre förr? skulle inte tro det
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 17:58
|

Medlem

|
Gossen Ruda, Snacka på du bara, det är du så bra på, men konstigt nog tröttnar jag efter första raden för sedan blir det helt obegripligt, men det är du det. Jag är jag, ingen annan och håller mig till det. ...... du har sårat mig så många gånger att jag tror inte ett ord om vad du skriver längre. du är inte den....  ... fuchian ... (för resten av mitt liv)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 18:01
|
Medlem

|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 18:05
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 30-07-2010, 17:58)  jag tycker att det är helt fantastiskt att du kan skriva och känna som du gör, du väljer att umgås med människor som sånär tog livet av dig. hade du inte haft din styrka redan då (2006) så vete tusan hur det hade gått så jagad som du blev. och nu är det fuchians tur, hon/han är ju bara ett nick som man kan död på eller hur det nu var någon skrev. och detta forum var bättre förr? skulle inte tro det  HERKULES, Även jag beundrar Silos mod och stora hjärta som hon delar av sig även att hon blev så illa behandlad. Jag känner att henne skulle jag lita på i det verkliga livet, men nu är vi i cyperplace och vi delar en del intressen gemensamt. Fuchian kommer man inte åt att döda, hon kommer att överleva mer än ni nånsin kommer att tro. Hon har varit en överlevare sedan hon föddes mot alla odds. ..... ...... F ......
|
|
|
|
|
|
|
Rihane
|
30-07-2010, 19:54
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 30-07-2010, 19:01)  Ansåg att den mannen var skum en gång i tiden. Har ändrat uppfattning förmodligen var han upplyst Här är en till vis man poeten och sufisten-Rumi, han levde för 700 år sedan; Rumi - Whoever brought me here»Jag har gett upp dualismen, jag har sett att de två världarna är en; En jag söker, En jag känner, En jag ser, En jag kallar. Jag är berusad av Kärlekens bägare, De två världarna är bortom mitt förstånd Jag har inget annat ärende än att festa och rumla.« ~ Rumi
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 20:51
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 30-07-2010, 18:43)  ..... Nja, det är knappast kyrkan som leder mig i kampen mot allt snack om det övernaturliga, jag är kemiskt ren från allt vad religioner heter och står för. .... Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; )
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 21:34
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
Till silos: Kan man fråga vad ditt före detta användarnamn var?
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 21:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 21:51)  Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Husförhör har väl inte existerat på 80 år eller nåt? CITAT Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Det är väl själva kärnan i religioner?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 21:53
|
Medlem

|
Exakt Markus! Husförhören tog hårt på folket och rädslan för straff/helvetet sitter långt inne! Och vetenskapen tog efter kyrkan vad gäller dogmatism (läs "vi har rätt, andra har fel")
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 21:56
|
Medlem

|
CITAT (abbbe @ 30-07-2010, 22:34)  Till silos: Kan man fråga vad ditt före detta användarnamn var? Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har. CITAT (Markus_H @ 30-07-2010, 22:40)  Husförhör har väl inte existerat på 80 år eller nåt?
Det är väl själva kärnan i religioner? Själva kärnan i alla religioner är KÄRLEK
|
|
|
|
|
|
|
|
30-07-2010, 22:27
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 21:51)  Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Jag är nog bättre på att känna till mig själv än vad du är, har du förutfattade meningar? Varför bluddra om husförhör? Man ärver inga minnen. Möjligen kan man få en del påverkan från sina föräldrar men de var lika oreligiösa som jag.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|