Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det...
          silos
          Inlägg 18-07-2010, 08:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag tänkte att det passar bra att ha ett eget tråd just om "övernaturliga"händelse upplevelse etc..
          Så jag önskar att alla som ha varit med om sådant kommer hit och berättar!

Sen undrar jag vad är det som är "övernaturligt" och vad är det som är "naturligt"?

I ett annat tråd undrare Fuchian att vi sskulle ha en sådan här trå.

Tror du på:

tomtar
          fen
          att naturen kan "tala" till oss

telepati

förbannelse

spöken

att ALLTING är energier

att det inte finns död

att vi är en ande med en själ

att vi alla hör ihop

helandet

bönenrnas kraft

tankarnas kraft

Det finns mycket mycket mera och det vore väldigt intressant att läsa om era upplevelse och tankar om allt sådant!

Jag vet att det har skrivits mycket om dessa tankar i olika tråd och det tycks reta många här så jag tänkte att vi kan hålla oss här,när man vill diskutera om dessa tankar och detta utan påhopp på varandra!

Citera
          22 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (40 - 59)
          silos
          Inlägg 21-07-2010, 20:40
          Länk hit: #41

Medlem

Bön av Franciscus av Assisi

Herre, gör mig till ett redskap för Din Frid
          Hjälp mig att bringa kärlek

där hatet gror
          Tro där tvivlet råder
          Hopp där förtvivlan härskar

Hjälp mig
          Att skänka förlåtelse, där oförätt begås
          Att skapa endräkt, där oenighet söndrar
          Att sprida ljus, där mörkret råder
          och bringa glädje, där sorgen bor.

Mästare, hjälp mig söka
          Inte så mycket att bli tröstad
          som att trösta
          Inte så mycket att bli förstådd
          som att förstå
          Inte så mycket att bli älskad
          som att älska

Ty det är genom att ge som vi kan ta emot
          Genom att förlåta som vi kan få förlåtelse
          Genom att mista våra liv som vi kan vinna det
          Det är genom döden
          vi uppstår till
          Det Eviga Livet

Citera
          Bengalow
          Inlägg 21-07-2010, 20:58
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Herre! Giv mig styrka!
          (Jesus)

Citera
          silos
          Inlägg 21-07-2010, 21:00
          Länk hit: #43

Medlem

Här finns en intressant sida!

http://blogg.aftonbladet.se/himmel/2010/03/andar-finns-dom

CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:58) *
          Herre! Giv mig styrka!
          (Jesus)

Fint!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Bengalow
          Inlägg 21-07-2010, 21:09
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

..."-att mostå Mörkrets Makter!"

Citera
          silos
          Inlägg 21-07-2010, 21:34
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 22:09) *
          ..."-att mostå Mörkrets Makter!"

smiley_small_hug.gif

Citera
          kulnog
          Inlägg 22-07-2010, 02:42
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 29 869

Tack för att ni är så generösa och delar med er! Jag tycker detta är oerhört intressant och jag ägnar så mycket av min fritid jag kan åt att söka och att växa i min jordiska kropp. Era upplevelser är väldigt häftigt att höra om och hjälper mig på vägen. Jag vet att jag kan och ska utföra fantastiska ting. Vägen till upplysning är lång men de smakprov jag fått på kontakt med alltet och olika väsen gör mig bara mer och mer törstande efter att nå längre!

På tal om flashbacks ställer jag mig frågande till att alla kommer från tidigare liv? Jag får en del deja vu och det är väl inget anmärkningsbart MEN, jag har hamnat i loopar på allt mellan minuter och timmar med människor där jag inte bara kännt igen mig utan kunnat bevisa för mig själv genom att skriva ned vad som kommer att hända, vem som kommer att säga vad osv, och mycket riktigt kommer bekräftelsen direkt. Beror detta på att det finns ett "öde" utstakat, är hela mitt liv bestämt innan jag föddes i denna kroppen? Eftersom alltet är "gud" och jag är del av alltet måste jag alltså ha valt min kropp och plats på denna jord för att jag är avsedd för något?

Jag har fått så otroligt många tecken att jag ibland funderat på om jag är galen, men istället för att tvivla ser jag nu varje tecken som ett bevis för att jag är på rätt väg.
          Det är först den allra senaste tiden jag faktiskt öppnat mig för annat än vetenskap, det mesta annat har jag försökt bortförklara.

För att avsluta vill jag dela denna fantastiska animation som är väldigt nära en syn jag får framför stängda ögon vid speciella tillfällen och undrar om någon annan sett något väldigt likt detta framför sig helt utan att vara medveten om att dessa geometriska formers kraft och/eller att att de ens fanns sen tidigare?
          http://hop41.deviantart.com/art/Cube-Octah...ation-116357441

PLUR! kram1.gif

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 17:36
          Länk hit: #47

Medlem

Nu förstår jag at Gud finns inom mig,utanför mig...ÖVERALLT!
          Detta upplevde jag sedan ett par dagar tillbaka;jag så att säger kände en storhet som var runt mig och inuti mig kände jag djup djup kärlek wub.gif
          Det går inte egnetligen beskriva detta,jag upplever också nu,här jag sitter vid datorn!
          Det är bara sååå FANTASTISKT!!!

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 17:51
          Länk hit: #48

Medlem

Det finns en "dimma" i bilden,undrar om det kan vara ett "spöke?
          Bifogad bild

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-07-2010, 17:54
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

hEJ PÅ DIG och välkommen hit, KULNOG,

Din undran om dessa flachback kan även bero på som du säger att man "fastnar" i en annan tidsgrej, Svårt att förklara på så rakt, men din undran stämmer, allt är inte minnen fr. tidigare liv.
          Det finns ju många pararella världar samtidigt och det händer att man kan hamna i en loop, men vi människor får hjälp ur dessa, för det mesta, skulle jag tro. Nu är jag lite osäker, det är ett tag sedan jag läste om dessa fenomen.
          Även trollar och feen kan ses om en loop råkar öppna sig. Oftast sker dessa saker på jordens kraftpunkter och om dem finns det hur mycket som helst att läsa om.
          Man kan även i sitt hem utvidga en kraftpunkt där man dagl. mediterar, men den är mer "normal" företeelse och används av healare och av dem som kan dessa olika jordenergier och kraftlinjer vilka våra förfäder var vana vid och den kunskapen försvann med dem, men den existerar även idag.
          Det var något annat som du frågade om, så jag får skicka detta och läsa igenom dina frågor igen.

Jo, det var om vår tid här på jorden du undrade om. Den är bestämd i förväg av dig och de dina där uppe för att lära av de misstag, fel ni gjort i ert förra liv, därför kommer vi ner tillsammans i olika åldrar och olika läxor och visdom. Sedan när vi återvänder tillbaka till ursprunget, värderas detta med kärlek och om så är, stannar en del kvar som andliga ledare till en anhörig eller annan, eller man föds igen. det tar aldrig slut, man byter bara plats, som man kan enkelt säga om det.
          Kom ihåg att det som sker i kärlek leder oss framåt både här och där.
          Du ska vårda dina upplevelser, de har sina påänger och om du inte vet nu, så kommer du att veta det när det är dags. Inget snack om att vara dum, det är inte det, utan det är andras sätt att dra ner dig i skiten där de sitter själva, men trots det behöver man inte utsättas för dem, be och ge dom kärlek med din tankens kraft. Jag är glad för att du vet och vågar ..... kram ..... Fuchian .....
          Det är bara synd att detta tråd ska förstöras av andra när de finns så många andra trådar, så ville silas och jag hålla denna för just att kunna svara på olika frågor så långt vi kan, men ....... fuchian .....

Redigerat av fuchian: 22-07-2010, 17:56

Citera
          Rihane
          Inlägg 22-07-2010, 18:03
          Länk hit: #50

Gäster

CITAT (kulnog @ 22-07-2010, 03:42) *
          Tack för att ni är så generösa och delar med er! Jag tycker detta är oerhört intressant och jag ägnar så mycket av min fritid jag kan åt att söka och att växa i min jordiska kropp. Era upplevelser är väldigt häftigt att höra om och hjälper mig på vägen. Jag vet att jag kan och ska utföra fantastiska ting. Vägen till upplysning är lång men de smakprov jag fått på kontakt med alltet och olika väsen gör mig bara mer och mer törstande efter att nå längre!

På tal om flashbacks ställer jag mig frågande till att alla kommer från tidigare liv? Jag får en del deja vu och det är väl inget anmärkningsbart MEN, jag har hamnat i loopar på allt mellan minuter och timmar med människor där jag inte bara kännt igen mig utan kunnat bevisa för mig själv genom att skriva ned vad som kommer att hända, vem som kommer att säga vad osv, och mycket riktigt kommer bekräftelsen direkt. Beror detta på att det finns ett "öde" utstakat, är hela mitt liv bestämt innan jag föddes i denna kroppen? Eftersom alltet är "gud" och jag är del av alltet måste jag alltså ha valt min kropp och plats på denna jord för att jag är avsedd för något?

Jag har fått så otroligt många tecken att jag ibland funderat på om jag är galen, men istället för att tvivla ser jag nu varje tecken som ett bevis för att jag är på rätt väg.
          Det är först den allra senaste tiden jag faktiskt öppnat mig för annat än vetenskap, det mesta annat har jag försökt bortförklara.

För att avsluta vill jag dela denna fantastiska animation som är väldigt nära en syn jag får framför stängda ögon vid speciella tillfällen och undrar om någon annan sett något väldigt likt detta framför sig helt utan att vara medveten om att dessa geometriska formers kraft och/eller att att de ens fanns sen tidigare?
          http://hop41.deviantart.com/art/Cube-Octah...ation-116357441

PLUR! kram1.gif

Hej,

Varför vill du bli upplyst?

Spånar lite som du angående flashbacks.Tror nämligen att flashbacksen är upplevda för att lära sig något men är inte hundra på att det är tidigare liv. Verkar fungera bra om man vill göra av med "bagage" som är svårt annars. Är osäker på vad som lever vidare efter döden.

Angående animationen. Sök på "heliga geometrier" så kommer du vidare. Flower of Life och Merkaba exempelvis.

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 18:03
          Länk hit: #51

Medlem

Jag har funderingar om orber,undrar om dessa verkligen är andar?
          Det är sååå många gånger som jag har fått orber på mina bilder ohmy.gif
          Mest när det är dimma ute och under kvällarna,men har fått oreber i mina bilder även under dagtid.
          http://sv.netlog.com/Kyllikki_Sylvi/photo/...p;surr=0#photos

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 22-07-2010, 18:05
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Intressant, undrar just om det var av en sådan anledning jag mådde så dåligt och nästan fick panik när en person på min arbetsplats fick svår cancer och avled, personen var ingen familjemedlem. Kan det ha varit så att vi kanske i tidigare liv tillhört samma familj? Jag har faktiskt aldrig tidigare upplevt sådana känslor, det kändes verkligen som om vi skulle ha hört ihop i tidigare liv...ja, ytterligare en av mina konstiga funderingar...låt de andra komma med sina kommentarer, det finns väl ingen lag som säger att de måste besvaras??
          /Sommarhumla

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-07-2010, 18:11
          Länk hit: #53

Medlem

SILOS,

Oftast är orber endast andespår, men kan även vara andar som inte har tagit på sig den "sista jordiska kostumen".
          dom är inget att vara orolig för, de visar sig oftast hos någon som behöver hjälp, som en hälsning uppifrån att "vi ser och hör dig", ta det som en tröst.
          Ibland finns dom rätt ofta hos en och sedan kan det gå länge innan man blir medveten om den igen.

OK, jag ska lägga mig, har suttit för länge, men vi hörs.

Vi får tro och tänka att godheten och kärleken håller de mer negativa energierna längre bort.

...... smiley_small_hug.gif .... Fuchian ....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-07-2010, 18:17
          Länk hit: #54

Medlem

Sommarhumlan,

Ni hade säkert ett band mellan er från tidigare liv som gjorde sig påmint hos dig med den saknaden.
          Men du vet att du kan prata med personen, dessa går till ljuset men kommer och besöker sina själsfränder och du är så lyhörd att du kommer att kunna uppfatta personen om du ber om det, i en "dröm" som verkar verklig eller på andra sätt.
          Va roligt, du är älskad och ger den tid det behöver. ..... smiley_small_hug.gif .... Fuchian ...

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 22-07-2010, 18:26
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Vad bra att ni startade den här tråden!!! Jag ska försöka få kontakt med personen när jag känner att tillfället är rätt.

Nu ser jag fram emot nästa spännande upplevelse.

Ha en bra fortsättning på kvällen. smiley_small_hug.gif

/Sommarhumla

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 22:34
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (silos @ 22-07-2010, 18:51) *
          Det finns en "dimma" i bilden,undrar om det kan vara ett "spöke?
          Bifogad bild

Det är jo inget spöke där! När jag tittade genom alla bilder från idag såg jag samma dimma på flera bilder giggle.gif

CITAT (Carl @ 21-07-2010, 20:04) *
          En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat?

Tack för din kommentar!
          Jag har ingen aning varför människor ser eller inte ser tefat eller annat,jag är inte medial!

Citera
          gnon49
          Inlägg 22-07-2010, 22:52
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod. angel_not.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-07-2010, 22:53
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (silos @ 22-07-2010, 23:34) *
          Det är jo inget spöke där! När jag tittade genom alla bilder från idag såg jag samma dimma på flera bilder giggle.gif
          Tack för din kommentar!
          Jag har ingen aning varför människor ser eller inte ser tefat eller annat,jag är inte medial!

Det är ett typiskt "fenomen" när det är fuktigt väder och man får kondens på kamerans lins. Torka av linsen med en mjuk torr trasa så försvinner "orberna" från dina bilder.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 22-07-2010, 22:55
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (silos @ 22-07-2010, 19:03) *
          Jag har funderingar om orber,undrar om dessa verkligen är andar?
          Det är sååå många gånger som jag har fått orber på mina bilder ohmy.gif
          Mest när det är dimma ute och under kvällarna,men har fått oreber i mina bilder även under dagtid.
          http://sv.netlog.com/Kyllikki_Sylvi/photo/...p;surr=0#photos

ursäkta mig hoppas du inte tar detta som en otrevlig kommentar. men det där är ju vanlig svensk snö.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-07-2010, 22:59
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (flaxss @ 22-07-2010, 23:55) *
          ursäkta mig hoppas du inte tar detta som en otrevlig kommentar. men det där är ju vanlig svensk snö.

giggle.gif Är du helt säker på det?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

22 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 01:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon