Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Du ser det när du tror det, och du ser inte det när du inte tror det...
          kulnog
          Inlägg 22-07-2010, 23:46
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 29 869

CITAT (gnon49 @ 22-07-2010, 23:52) *
          Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod. angel_not.gif

Det har forskats en del på detta och ingen har kunnat presentera några bevis på att vikingarna berusade sig med flugsvamp så det anses vara en myt. Det finns dock andra folkgrupper med lång historia av flugsvampsanvändande. Den gamla legendariska soma:n tros ha innehållit flugsvamp.
          Flugsvampsruset är rätt så dissocativt, det finns bättre sätt att komma i kontakt med andarna om man ska använda sig av svampar från svenska marker angel_not.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 23-07-2010, 00:51
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Ni som inte "tror"--är så tråkiga o avskärmade!
          Det är ok för er att skämta o "göra narr av"!
          Mår ni bra då?
          Och hur vet ni :att det ej är verkligt?
          Förklara!
          Jag har --se´n jag vart barn; sett o hört så´nt som är
          "övernaturligt!"Men--ni som driver med detta--jag önskar
          verkligen att ni "råkade ut för något"!
          Men--då skulle ni väl bara skratta bort det?
          Synd!

Citera
          kulnog
          Inlägg 23-07-2010, 01:05
          Länk hit: #63

Medlem

CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 01:51) *
          Mår ni bra då?
          Förklara!
          Synd!

Det är bara rädsla och okunskap!
          Istället för att söka efter en förklaring till det "oförklarliga" stänger och släcker de. Förnekar.
          Vi är rikare! Vill de inte ha vår kärlek och kunskap nu kommer de tids nog att inse vad de har missat.
          Jag är så glad att jag vågat öppna mig för det jag tidigare flytt ifrån! Ju mer jag ser, ju mer blir jag.
          Kärlek till er alla oavsett vad ni tror på!

Citera
          kulnog
          Inlägg 23-07-2010, 01:14
          Länk hit: #64

Medlem

En utav mina katter brukar stå utanför och jama, tidigare har jag blivit lite trött på henne för hon har inte velat komma in utan bara stått utanför och "pratat". Nu ikväll kände jag att hon försökte säga något och följde med henne en bit till ett buskage. Alldeles bredvid buskaget växer ett träd som skickar ut väldigt starka signaler men jag har aldrig noterat något särskilt kring buskaget. Nu tog hon mig dit och jag började nästan direkt vibrera! Jag började höra och känna saker där som blev lite för mycket i mörkret men ska göra ett försök när det är ljust! Jag känner att hon vill visa mig något mer och jag vet inte hur jag ska ta tillvara på det. Men, nu har jag en fin energispot alldeles utanför =)

Citera
          zaaritha
          Inlägg 23-07-2010, 01:24
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

kulnog: jag hoppas att du är seriös!
          Jag har upplevt så mycket--men; då blirman ju betraktad som "tokig"!

Citera
          kulnog
          Inlägg 23-07-2010, 02:05
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 02:24) *
          kulnog: jag hoppas att du är seriös!
          Jag har upplevt så mycket--men; då blirman ju betraktad som "tokig"!

Visst är jag det!
          Det har hänt så mycket på senaste som knytit ihop bitarna ( de tidigare upplevelserna som jag avfärdat) att jag rusat rakt in i allt detta och har en hel del lösa trådar men ju mer jag upplever ju längre kommer jag... Varför fick du intrycket att jag kanske inte var seríös?
          smiley_small_hug.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-07-2010, 04:54
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Glömm inte att varje dag vi vaknar kan vi börja tänka positivt, så att det blir en vana. Ibland behöver man träna på detta för man glömmer så fort när det finns negativt överallt.

Om flera fyllde världen med positiva tankar, vore det inte så smärtsamt att leva. ...... angel_not.gif Fuchian ...

Citera
          silos
          Inlägg 23-07-2010, 07:47
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Markus_H @ 22-07-2010, 23:53) *
          Det är ett typiskt "fenomen" när det är fuktigt väder och man får kondens på kamerans lins. Torka av linsen med en mjuk torr trasa så försvinner "orberna" från dina bilder.

Tack Det skall jag göra.

CITAT (kulnog @ 23-07-2010, 02:14) *
          En utav mina katter brukar stå utanför och jama, tidigare har jag blivit lite trött på henne för hon har inte velat komma in utan bara stått utanför och "pratat". Nu ikväll kände jag att hon försökte säga något och följde med henne en bit till ett buskage. Alldeles bredvid buskaget växer ett träd som skickar ut väldigt starka signaler men jag har aldrig noterat något särskilt kring buskaget. Nu tog hon mig dit och jag började nästan direkt vibrera! Jag började höra och känna saker där som blev lite för mycket i mörkret men ska göra ett försök när det är ljust! Jag känner att hon vill visa mig något mer och jag vet inte hur jag ska ta tillvara på det. Men, nu har jag en fin energispot alldeles utanför =)

Verkligen spännande och egentligen alldeles "normalt" för naturen.

Citera
          silos
          Inlägg 23-07-2010, 07:57
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (kulnog @ 23-07-2010, 03:05) *
          Visst är jag det!
          Det har hänt så mycket på senaste som knytit ihop bitarna ( de tidigare upplevelserna som jag avfärdat) att jag rusat rakt in i allt detta och har en hel del lösa trådar men ju mer jag upplever ju längre kommer jag... Varför fick du intrycket att jag kanske inte var seríös?
          smiley_small_hug.gif

Det är jo så att medmänniskor som är "avstängda" (enligt min uppfattning)av olika anledningar kommer ofta med spydigheter och gärna skrattar åt en,det gäller även när man tro på Gud,eller att dockorna kan "tala"...på allt som är annorlunda än i det "normala"livet.

Men kom ihåg:de kan inte göra annorlunda,de är på exakt de stället de behöver vara i deras utvecklig och vi kan respektera dem(till ocm med älska dem om man själv kommit så långt i sin egen utveckling) det är oerhört viktigt!!!

Deras förlöjligandet av oss kan man bara låta flyta förbi och på det viset hjälper vi dem också,att bråka hjälper ingen av oss,utan endast gör stor skada....

Edit,det fattades några ord,därför redigering!

Redigerat av silos: 23-07-2010, 08:05

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-07-2010, 08:45
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (gnon49 @ 22-07-2010, 23:52) *
          Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod. angel_not.gif

Det finns schamaner, heliga män i vissa österländska tron och att de ska vara också som huvudman för sin grupp så använder dom lite för dramatiska uttryck till sitt folk, men det är deras tradition och om de käkar flugsvamp innan seancen, må jag lämna det åt sidan för har bara läst om det, men har inte dom kunskaperna. ....... confused.gif ... Fuchian ....

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-07-2010, 09:11
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Egentligen hade jag tänkt hålla mig borta från den här tråden men eftersom det har kommet direkt frågor till tvivlarna hoppar jag in. För oss som inte kan fatta hur man kan se andar och uppfatta energier som inte på något sätt kan detekteras blir man givetvis fundersam vad det är frågan om. Jag är fullständigt övertygad om att fenomenen inte existerar och då kan man fundera över orsaken. Jag kan tänka mig stark fantasi, självsuggesion eller helt enkelt att stalldörren har lämnats öppen. Finns säkerligen plats för fler förklaringar. Detta tvivel kan säkert uppfattas som nedlåtande hos de som upplever sakerna, man är ju så övertygad om att det är sant. Å andra hållet finns det även en nedlåtande attityd från de seende mot alla som inte tror på detta, vi betraktas som mindre vetande och/eller har bristande förmåga att uppfatta det självklara.

Detta att man i många fall använt olika medel för att komma i kontakt med andarna pekar helt uppenbart att det är frågan om inbillning och hallucinationer. Skulle det vara så att andarna finns där hela tiden borde man inte behöva tillgripa olika hyss för att de skall komma fram, det är bara att ropa. För att jag skall kunna tro på något så skall det kunna bevisas eller upprepas under kontrollerade förhållande. Drömmer gör jag bara på natten. På dan kan jag dagdrömma men då vet jag att det jag upplever bara finns i min hjärna.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 23-07-2010, 09:17
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 10:11) *
          Egentligen hade jag tänkt hålla mig borta från den här tråden men eftersom det har kommet direkt frågor till tvivlarna hoppar jag in. För oss som inte kan fatta hur man kan se andar och uppfatta energier som inte på något sätt kan detekteras blir man givetvis fundersam vad det är frågan om. Jag är fullständigt övertygad om att fenomenen inte existerar och då kan man fundera över orsaken. Jag kan tänka mig stark fantasi, självsuggesion eller helt enkelt att stalldörren har lämnats öppen. Finns säkerligen plats för fler förklaringar. Detta tvivel kan säkert uppfattas som nedlåtande hos de som upplever sakerna, man är ju så övertygad om att det är sant. Å andra hållet finns det även en nedlåtande attityd från de seende mot alla som inte tror på detta, vi betraktas som mindre vetande och/eller har bristande förmåga att uppfatta det självklara.

Detta att man i många fall använt olika medel för att komma i kontakt med andarna pekar helt uppenbart att det är frågan om inbillning och hallucinationer. Skulle det vara så att andarna finns där hela tiden borde man inte behöva tillgripa olika hyss för att de skall komma fram, det är bara att ropa. För att jag skall kunna tro på något så skall det kunna bevisas eller upprepas under kontrollerade förhållande. Drömmer gör jag bara på natten. På dan kan jag dagdrömma men då vet jag att det jag upplever bara finns i min hjärna.

Tack för din kommentar Gossen Ruda!

Jag undrar vad du menar med dessa ord: "att stalldörren har lämnats öppen"

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-07-2010, 09:32
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (silos @ 23-07-2010, 10:17) *
          Tack för din kommentar Gossen Ruda!

Jag undrar vad du menar med dessa ord: "att stalldörren har lämnats öppen"

"Att inte ha alla hästar i stallet" är en omskrivning för "inte mentalt frisk". Observera dock att detta är mina funderingar om tänkbara orsaker, jag har slutat göra direkta mentala analyser av andra människor. Det KAN ju också vara så att det finns andar men jag kan sagt inte tro på det förrän det är bevisat.

Redigerat av Gossen Ruda: 23-07-2010, 09:32

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 23-07-2010, 09:34
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 10:32) *
          "Att inte ha alla hästar i stallet" är en omskrivning för "inte mentalt frisk". Observera dock att detta är mina funderingar om tänkbara orsaker, jag har slutat göra direkta mentala analyser av andra människor. Det KAN ju också vara så att det finns andar men jag kan sagt inte tro på det förrän det är bevisat.

Okej,nu fattar jag!

Citera
          flaxss
          Inlägg 23-07-2010, 10:11
          Länk hit: #75

Gäster

när det gäller andra och sådant övernaturligt så jag nog neutralt inställd. jag kan inte säga att det säkert inte finns och jag kan inte säga att dom säkert finns. skulle det hända nåt så är jag öppen för det men jag är också lika skeptiskt.

ibland tror jag inte på det och ibland tror jag på det eller nåt av det. har ju fått en del ''konstiga berättelser berättade för mig'' bland annat som nära och kära upplevt. däremot kan ju ju ändå inte vara säker på om dom ljuger för mig eller bara inbillning (även om jag tror att min mormor inte skulle ljuga för mig) eller om det helt enkelt var en riktigt övernaturlig upplevelse.

vad kallar man sådana för som jag är ? dvs neutralt inställd.

när det gäller bilder är det svårt dels kan dom vara fejkade och dels kan det vara naturliga saker som dimma, fukt, snö, regn. eller att ljuset gjort nåt.

här är ett av mitt ''spök''kort

Bifogad bild

så vad är detta ? antagligen är det nåt från ljuset. men det kan ju ockås vara en ande.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-07-2010, 11:00
          Länk hit: #76

Medlem

Det bästa är ju att vara neutral, om man kan det. Tro på det du ser, brukar jag rekommentera. vi har inte all kunskap om andra världar, universum osv. så det är upp till var och en att tro på den verkligheten de ser.

det kommer inga andar ner när man berusar sig, tvärtom, de som finns i den grå zonen och det är inte så trevliga kompissar att ha.

Det finns många saker som andra tror än vad jag gör, men jag ställer mig i neutralläge och låter dem ha sitt om det inte berör mig.

Vi som jobbar med healing och medialitet ska inte använda alkohol eller droger, arbetet måste vara så rent som möjligt.
          ......... angel_not.gif ..... fuchian .......

Citera
          Piccante
          Inlägg 23-07-2010, 11:22
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 01:51) *
          Mår ni bra då?
          Förklara!
          Synd!

Jag vill inte bråka i tråden eftersom den skulle var för "troende" men då du ställer en rak fråga svarar jag. Jag lutar mig mot Ockhams rakkniv ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv ).
          CITAT
          Exempel:
          Om ett träd visar sig ha fallit ned, och ingen har sett det ske, skall man föredra förklaringen att "en storm blåste omkull trädet", framför andra möjliga förklaringar såsom "en elefant knuffade omkull trädet", eller "trädet rycktes upp med roten av 200 meter höga rymdvarelser".

Om jag skulle uppleva något jag inte kan förklara så är det mer sannolikt att mitt sinne spelar mig ett spratt elelr att jag har misstolkat hela situationen än att det var spöken/ andar/ okända energier/ utomjordingar/ tomtar som orsakade det eftersom det i sig förutsätter att hela vår verklighetsuppfattning behöver omvärderas.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          silos
          Inlägg 23-07-2010, 11:44
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 12:22) *
          Jag vill inte bråka i tråden eftersom den skulle var för "troende" men då du ställer en rak fråga svarar jag. Jag lutar mig mot Ockhams rakkniv ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv ).
          Om jag skulle uppleva något jag inte kan förklara så är det mer sannolikt att mitt sinne spelar mig ett spratt elelr att jag har misstolkat hela situationen än att det var spöken/ andar/ okända energier/ utomjordingar/ tomtar som orsakade det eftersom det i sig förutsätter att hela vår verklighetsuppfattning behöver omvärderas.

Jag har både hört och läst att det finns lika många verkligheter som det finns människor!

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-07-2010, 12:03
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Spännande tråd. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur mycket det finns som man inte förstår.

En tjej jag känner drömmer ofta sanndrömmar, hon vågar knappt somna av rädsla för vad hon ska drömma eftersom det så ofta sedan verkligen händer.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-07-2010, 12:15
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 23-07-2010, 13:03) *
          Spännande tråd. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur mycket det finns som man inte förstår.

En tjej jag känner drömmer ofta sanndrömmar, hon vågar knappt somna av rädsla för vad hon ska drömma eftersom det så ofta sedan verkligen händer.

Om du med sanndrömmar menar att hon drömmer om saker som sedan händer så är det enligt min mening omöjligt, ingen kan spå framtiden. Ett sätt att få reda på hur det förhåller sig är att varje gång hon drömmer skriver hon ner vad hon drömde och detta sparas på ett säkert ställe. Skulle det sen hända att det hon drömde verkligen hände så har man bevis och misstanken om efterkonstruktion kan avskrivas. Att hon själv påstår: Men det har jag drömt om gills inte.

--------------------

Citera

22 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 04:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon