Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> NPK-fritt med enbart spårämnen, kväve-, fosfor- och kaliumfritt tillskott till utepalmer
          Fiskis
          Inlägg 23-07-2010, 12:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 32 339

Hej.

Jag letar efter spårämnestillskott till mina tre nyinköpta utepalmer men hittils har jag bara i olika affärer sett gödning med kväve, fosfor och kalium i.
          Det vill jag inte ha då allt jag läst om gödning till utepalmer säger att sådana inte ska gödslas efter midsommar då det kan orsaka rotröta när vädret blir kallare.
          Viktigt är att utepalmträd får extra tillskott av magnesium och mangan och koppar för att kunna bygga upp sin köldhärdighet.

Så nu undrar jag, finns det växtnäring att få tag på med enbart spårämnen/mineraler ? kanske någon sorts tabletter man lägger ner i jorden eller något flytande.

Palmerna är Wagners palm (Trachycarpus Wagnerianus), Väderkvarnspalm (Trachycarpus Fortunei) och Nålpalm (Rapidophyllum Hystrix)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon