Jag har anlagt 2 komposter med pallkragar och 5 odlinglådor och tänkte att jag inte behövde något under för att det var mycket sten/berg och inte någon direkt växtlighet. Visserligen en syren häck i närheten men tänkte inte direkt på det. Men jag antar att det är den som spökar för ALLA min lådor är bara fyllda med röttter. Jag kommer knappt ner med spaden och jag kan inte tänka mig att det är potatis, sallad och morötter som fyller lådorna med rötter.
Jag ser ingen växtlighet men antar att syren sprider ut små finmaskiga rötter som sträcker sig upp i lådorna eller vad tror ni. Helt kompakt och nästan omöjligt att tränga ner spaden.
Är rädd för att jag måste göra om allt och med tanke på att det ligger högt upp så är det enormt slit bara att gräva upp allt och sen göra mig av med rötter/jord. Vad skall jag lägga det? Eftersom även komposten bara är full med rötter. HJÄLP, SUCK har nästan lust att ge upp odling

Så mitt råd är, använd både markduk och tidningar, det skall jag göra om jag gör om det!!!