Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hatar du dej själv?, vem är du?
          abbbe
          Inlägg 01-08-2010, 11:26
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Man ska inte glömma att odla sig själv också idea.gif

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 11:40
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Platinum @ 01-08-2010, 00:40) *
          Så länge du har barnet i dig tycker jag du ska låta det leva och alla vet att alla barn blir både ledsna och sprudlar av glädje.

Jag kan få negativa känslor ibland jag med men de har minskat senaste åren. På något vis har min attityd mot medmänniskor förändrats en hel del efter att jag fick diagnosen cancer, nu är jag opererad och frisk men man fick sig en tankeställare då man fick diagnosen. Jag var argsint länge då jag blev mobbad en hel del i skolan men vad har jag för nytta av det egentligen, ingenting. Jag gjorde bara mig själv illa som ältade gammalt ont....

Nä ta vara på nuet säger jag.

Platinum,

Det har jag tillåtit att komma fram, mitt inre barn. Den har hjälpt mig mer än jag nånsin kunde ana, så utan den hade jag varit den oönskade babyn med mina föräldrars ryggsäckar att bära med mig. Att komma underfull med det var en läxa som jag inte glömmer, men har gått så många år sen dess och att förlåta dem gav mig den styrkan och frid jag har och jag lärde älska mig själv först för att kunna älska andra.
          Det är tänkvärda ord, Platinum, som du kom med .... ... fuchian ...

Citera
          ninnisky
          Inlägg 01-08-2010, 11:48
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 07:53) *
          Instämmer med dig! Jag njuter av och älskar livet . Ja, jag är nöjd med mig själv och det liv jag lever, har fått det mesta jag vill ha.
          För mig är meningen med livet just att leva, att sitta och grubbla över livets mening medan dagarna går och livet försvinner är enligt mig bara dumt.
          Får man förresten vara nöjd med sig själv och det liv man skapat? Eller är det fult?
          Gita

tummenupp.gif den inställningen delar jag också med dig. Inte är det fult att vara nöjd med sig själv och det man skapat även om människor ibland tycker annorlunda. Jag är stolt över mig själv och jag är stolt att jag kan och vågar säga det. Sedan kanske kroppen fysiskt sett inte är den bästa - men det tänker jag inte så mycket på numera...

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 12:14
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (ninnisky @ 01-08-2010, 12:48) *
          tummenupp.gif den inställningen delar jag också med dig. Inte är det fult att vara nöjd med sig själv och det man skapat även om människor ibland tycker annorlunda. Jag är stolt över mig själv och jag är stolt att jag kan och vågar säga det. Sedan kanske kroppen fysiskt sett inte är den bästa - men det tänker jag inte så mycket på numera...

Det är en sund och bra inställning att leva upp till. Men under vägen kan det hända saker som man inte vet i förväg , sjukdom ex. men då gäller det ta ändå mer hjälp av sina positiva sidor och det inre barnet för att klara av det man ställs i.
          Då är det yttre och negativa enbart till för att hela lasset faller som en plätt.

Det kan man se hos någon som inte ännu har mött större saker, så de riktar sig på helt andra, jordiska saker, men den dagen kommer när det inte hjälper vad du äger materiellt, kanske kan det lätta i vissa fall, men det är inget man kan bara luta sig mot och tro att det fixar sig, bryr mig inte osv. osv.

Jag har också undrat att varför blir man illa mött el. likn. om man nu har det bra för tillfället och har en anhörig som ser till att man duger i alla lägen. Visst lättar det, men man måste först ha gjort sig av det tunga lasset, annars är man ute och cycklar utan hjälm, om man kan säga så?? en partner kan inte belastas av det tunga,gamla. det är inte hans/hennes sak mer än att hjälpa så att man kan hjälpa sig själv..
          näee, kanske blir detta för mycket, men de flesta kan nog förstå meningen .....fuchian...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 12:54
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Att vara nöjd med sig själv har varken med pengar eller sjukdom att göra. Varför skulle man vara mindre nöjd med sig själv om man blev sjuk eller mera nöjd om man har gott om pengar? Det är väl i så fall en väldigt ytlig nöjdhet.
          Man väljer själv om man vill se positivt eller negativt på livet och tillvaron. Att kunna glädjas åt det lilla tycker jag är stort.

Hur man blir bemött av andra beror nog till största delen på hur man framställer sig själv och bemöter andra.

Gita, jag tycker absolut inte att det är fult att vara nöjd med sig själv och det liv man skapat oavsett man är rik eller fattig, men det är fult om man framställer sig som bättre än andra för att man har en massa pengar att spendera på materiella ting och annat och skryter om det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          andersen
          Inlägg 01-08-2010, 13:02
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Om det nu är så att man hatar sig själv, då tycker jag att man borde söka hjälp.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 13:05
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (andersen @ 01-08-2010, 14:02) *
          Om det nu är så att man hatar sig själv, då tycker jag att man borde söka hjälp.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 13:34
          Länk hit: #48

Medlem

Instämmer, det inre hatet mot sig själv är en pest som äter upp en, men alla ser det inte så.
          Glag är jag över den hjälpen jag fick att inse det gm. en släkting som tog mig ur helvetet i tid och gav mig det jag inte hade fått ---- kärlek till mig själv, veta att jag duger mer än väl --- och det bästa av allt, att hjälpa mig se att felet låg inte hos mig, utan hos mina föräldrar. Mina första 16 års helvete vändes och det tackar jag för. Jag fick då den hjälpen jag behövde, bara svaga minnen finns kvar och det gör mig inte ens bitter, den tiden är förbi.
          Min morbor var det med sin familj och han finns inte längre i livet.

Tack, jag är allt, det lilla barnet, den vuxna, starka och självständiga personen jag växte upp till och mer därtill... fuchian ....

Redigerat av fuchian: 01-08-2010, 13:38

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 13:53
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (abbbe @ 01-08-2010, 12:26) *
          Man ska inte glömma att odla sig själv också idea.gif

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 01-08-2010, 13:54
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (fuchian @ 01-08-2010, 14:34) *
          Tack, jag är allt, det lilla barnet, den vuxna, starka och självständiga personen jag växte upp till och mer därtill... fuchian ....

Det märks.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 14:02
          Länk hit: #51

Medlem

Stämmer bra. Man måste "odla" sig själv med det man kan och tro på det att det växer vackert med all omsorg, då lyser det utåt och kanske hjälper andra el. att nån börjar tänka på sitt eget välbefinnande.

Inte genom sorg och olyckor som kan hända under livets gång, utan den man är just nu.... tummenupp.gif ...fuchian ...

Citera
          Gita
          Inlägg 01-08-2010, 14:22
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 13:54) *
          Att vara nöjd med sig själv har varken med pengar eller sjukdom att göra. Varför skulle man vara mindre nöjd med sig själv om man blev sjuk eller mera nöjd om man har gott om pengar? Det är väl i så fall en väldigt ytlig nöjdhet.
          Man väljer själv om man vill se positivt eller negativt på livet och tillvaron. Att kunna glädjas åt det lilla tycker jag är stort.

Hur man blir bemött av andra beror nog till största delen på hur man framställer sig själv och bemöter andra.

Gita, jag tycker absolut inte att det är fult att vara nöjd med sig själv och det liv man skapat oavsett man är rik eller fattig, men det är fult om man framställer sig som bättre än andra för att man har en massa pengar att spendera på materiella ting och annat och skryter om det.

Så klart att man kan vara nöjd med sig själv även om man råkat ut för sjukdom, det har väl mer med livsinställning och självkänsla att göra huruvida man är nöjd eller inte. Såklart att jag skulle gärna ha min tjugoårskropp tillbaka, men å andra sidan vill jag ju inte bli av med fyrtio års livserfarenhet, så det är bra som det är.
          Såklart att inte pengar är viktigast, fast man kan ju göra mycket som är kul och givande för pengar.
          Slutligen tycker jag nog att skillnaden kan vara hårfin mellan skryt och äkta glädje och stolhet över något.
          Det du uppfattar som skryt kanske jag uppfattar som äkta stolthet och naturligtvis vice versa.
          Gita

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 14:31
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Red Top @ 01-08-2010, 14:54) *
          Det märks.

angry.gif Lägg av!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 14:47
          Länk hit: #54

Medlem

En erfarenhet jag gjort är att många människor som upplevs som positiva, empatiska och riktiga energikällor, ibland brottas med fruktansvärda demoner. En positiv livsinställning behöver alltså inte motsvaras av en inre trygghet, en god självkänsla eller självtillit.

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 14:53
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 15:22) *
          Såklart att inte pengar är viktigast, fast man kan ju göra mycket som är kul och givande för pengar.
          Slutligen tycker jag nog att skillnaden kan vara hårfin mellan skryt och äkta glädje och stolhet över något.
          Det du uppfattar som skryt kanske jag uppfattar som äkta stolthet och naturligtvis vice versa.
          Gita

Kan vara hårfin ja men är det långt ifrån alltid vilket vi sett tydliga exempel på den senaste tiden. Det beror som sagt på hur man framför det. Stolt och nöjd kan man vara utan att för den skull vara egocentrisk vilket ofta är en mindre trevlig egenskap hos skrävlarna.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 14:55
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 15:47) *
          En erfarenhet jag gjort är att många människor som upplevs som positiva, empatiska och riktiga energikällor, ibland brottas med fruktansvärda demoner. En positiv livsinställning behöver alltså inte motsvaras av en inre trygghet, en god självkänsla eller självtillit.

Det stämmer, i alla fall så var det på det viset för mig flera år tillbaka i tiden och visst finns det fortfarande mycket kvar att arbeta med och befria mig från dessa "demoner" inom mitt väsen!

Att vara positivt när man är tillsammans med andra människor är bra mycket bättre än tillåta sina "demoner" spy ut här eller IRL!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 14:56
          Länk hit: #57

Medlem

Låter lite motsägelsefullt i mina öron. Utan det ena så är det nog svårt att vara det andra.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 15:01
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 15:56) *
          Låter lite motsägelsefullt i mina öron. Utan det ena så är det nog svårt att vara det andra.

Jag har mött alldeles för många exempel för att inte tro på det. Vi människor är väldigt komplicerade och fungerar ofta på flera nivåer...

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 01-08-2010, 15:06
          Länk hit: #59

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Många som mår dåligt är riktigt duktiga på att bygga upp en blänkande fasad utåt

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 15:10
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 15:56) *

Oj oj oj,om du bara visste!!!
          För mig gick det alldeles utmärkt att vara glad,fastän hatet och självhat brann inom mig!
          Men medmänniskorna ser ganska snart igenom sådan fasad skydd mot smärtan som man bär på och är inte ens medveten om detta själv.

Så var det i alla fall för mig och när ens sätt utåt inte är överens med vad man har inom sig så reagerar medmänniskorna just för den sanna kännslorna som man har "gömt" inom sig.
          Detta gjorde att jag kunde inte fatta varför några människor inte tyckte om mig...jag var jo sååå glaad sååå!!!
          Men allt som jag hade inombords var så smärtsamt att jag omöjligen kunde ta den till mig....

Bakom hatet finns alltid en massa rädslor är ett som är säkert och bakom detta i djupet av ens själ ande finns endast kärlek.
          smiley_small_hug.gif

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 17:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon