Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hatar du dej själv?, vem är du?
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 15:10
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 16:01) *
          Jag har mött alldeles för många exempel för att inte tro på det. Vi människor är väldigt komplicerade och fungerar ofta på flera nivåer...

Men då är det ju ett spel för gallerierna och inget äkta och det märker man ju ganska snart.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 15:18
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

g.gif Har du "märkt" nåt Stintan?

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 15:21
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Huggorm @ 01-08-2010, 16:06) *
          Många som mår dåligt är riktigt duktiga på att bygga upp en blänkande fasad utåt

Så är det många gånger!Jag själv gjorde inte att jag ville det själv,utan det bara blev så under livets gång och jag tror att det är ett skydd som man själv inte ens är medveten om att man har skaffat,för annars hade man gått sönder,vilket jag gjorde till slut...

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 15:26
          Länk hit: #64

Medlem

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 15:22) *
          Så klart att man kan vara nöjd med sig själv även om man råkat ut för sjukdom, det har väl mer med livsinställning och självkänsla att göra huruvida man är nöjd eller inte. Såklart att jag skulle gärna ha min tjugoårskropp tillbaka, men å andra sidan vill jag ju inte bli av med fyrtio års livserfarenhet, så det är bra som det är.
          Såklart att inte pengar är viktigast, fast man kan ju göra mycket som är kul och givande för pengar.
          Slutligen tycker jag nog att skillnaden kan vara hårfin mellan skryt och äkta glädje och stolhet över något.
          Det du uppfattar som skryt kanske jag uppfattar som äkta stolthet och naturligtvis vice versa.
          Gita

Bra skrivet!
          Pengar är bra att ha men lyckan sitter nog nån annanstans. Det finns rika personer som mår jätte dåligt för dom blev för RIKA!!!
          Något som irriterar mej just nu är att vi tar in sk"flyktingar" i vårt land så att dom får skapa sitt eget "lilla krig" i vårat sverig!? angry.gif
          Vem hjälper dom som inte .......orkar...... bråka? Dom som sitter i Sudan med flugor i sina ögon!? sad.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 01-08-2010, 15:39
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 15:47) *
          En erfarenhet jag gjort är att många människor som upplevs som positiva, empatiska och riktiga energikällor, ibland brottas med fruktansvärda demoner. En positiv livsinställning behöver alltså inte motsvaras av en inre trygghet, en god självkänsla eller självtillit.

Det är väl så att även om man är nöjd med sig själv, känner sig trygg i själv, så är man väl också ledsen ibland. De flesta av oss råkar ut för motgångar lite då och då, sorg och saknad efter älskade anhöriga drabbar ju dom flesta. Alla har nog mer eller mindre bra dagar, men har man en optimistisk och trygg syn på sig själv så vet man att efter regn kommer solsken
          Skillnaden är kanske mera hur man hanterar motgångar och misslyckanden. Är man nöjd med sig själv och sitt liv så anklagar man kanske inte sig själv när saker går på tok utan tänker "egentligen kan jag ju" och ser inte ett misslyckande som ett personligt nederlag. För man kan ju inte lyckas jämt och för övrigt duger jag utmärkt precis så som jag är. Så tänker i alla fall jag.
          Gita

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 15:47
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 16:39) *
          Det är väl så att även om man är nöjd med sig själv, känner sig trygg i själv, så är man väl också ledsen ibland. De flesta av oss råkar ut för motgångar lite då och då, sorg och saknad efter älskade anhöriga drabbar ju dom flesta. Alla har nog mer eller mindre bra dagar, men har man en optimistisk och trygg syn på sig själv så vet man att efter regn kommer solsken
          Skillnaden är kanske mera hur man hanterar motgångar och misslyckanden. Är man nöjd med sig själv och sitt liv så anklagar man kanske inte sig själv när saker går på tok utan tänker "egentligen kan jag ju" och ser inte ett misslyckande som ett personligt nederlag. För man kan ju inte lyckas jämt och för övrigt duger jag utmärkt precis så som jag är. Så tänker i alla fall jag.
          Gita

tummenupp.gif tummenupp.gif Kan inte säga mer, det var precis mina tankar! Jag är nog en sorglös galning! giggle.gif Varför ska man gräva ner sig då man har ett liv att leva, sorg, smärta, glädje,empati är en del av livet.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 15:48
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 16:10) *
          Men då är det ju ett spel för gallerierna och inget äkta och det märker man ju ganska snart.

Det mänskliga psyket är mycket mer motsägelsefullt än man kan tro. Att kalla människor försök att skapa glädje trots en inre melankoli, kan knappast avfärdas som ett spel för gallerierna...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 15:56
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:18) *
          g.gif Har du "märkt" nåt Stintan?

Jag har stött på människor som har en påklistrad fasad ja eller vad menar du?

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 16:39) *
          Gita

tummenupp.gif

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 16:48) *
          Det mänskliga psyket är mycket mer motsägelsefullt än man kan tro. Att kalla människor försök att skapa glädje trots en inre melankoli, kan knappast avfärdas som ett spel för gallerierna...

Konstig mening du skrev där men jag har aldrig påstått att det skulle vara ett medvetet spel för gallerierna och inte heller att det är något fel att försöka skapa glädje.

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 16:03
          Länk hit: #69

Medlem

Ja va tro du? Stintan? Är alla här som jag o du vill att dom ska vara? giggle.gif

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 16:11
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 16:48) *

tummenupp.gif Bra skrivet! Ja som det nu ser ut så behöver jag inte skriva nånting alls och det känns bra i "hjärtat"/hjärnan.
          Ett litet inlägg bara som min pappa alltid sa: Ärlighet varar längst!
          Skriver hans ord i rosa bokstäver för han var en av dom som lärde mej känslor, vi hadde djupa diskusioner om livet o dess mening!
          Min son sa i går på telefon: Du morsan har gjort mej till det jag är idag!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif
          Ja då brast allt och vi kunde inte prata mer! wacko.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 16:22
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:03) *
          Ja va tro du? Stintan? Är alla här som jag o du vill att dom ska vara? giggle.gif

Jag har ingen företällning om hur jag vill att andra människor som jag inte känner ska vara. Varför ska man gå omkring och fundera på det? Du kan ju bara vara du och jag jag och andra är som dom är. Jag lär aldrig kunna bestämma hur andra ska vara och har inte heller någon önskan om det. Var och en väljer själv sen får folk ha synpunkter om dom vill. Vissa gillar man mer och andra mindre, här precis som irl. Det vore ju urtrist om alla var stöpta i samma form.

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:11) *
          Min son sa i går på telefon: Du morsan har gjort mej till det jag är idag!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif

Vad synd att ni inte kunde prata mer.

En förklaring kanske till dina nattliga funderingar trostar.gif

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 01-08-2010, 16:22
          Länk hit: #72

Medlem

smiley_small_hug.gif Kram på er alla som har varit med och diskuterat, måste sluta nu eller spy för jag blev så djäkla bakfull! sick.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 16:27
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:22) *
          smiley_small_hug.gif Kram på er alla som har varit med och diskuterat, måste sluta nu eller spy för jag blev så djäkla bakfull! sick.gif

confused.gif confused.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 01-08-2010, 16:45
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:11) *
          tummenupp.gif Bra skrivet! Ja som det nu ser ut så behöver jag inte skriva nånting alls och det känns bra i "hjärtat"/hjärnan.
          Ett litet inlägg bara som min pappa alltid sa: Ärlighet varar längst!
          Skriver hans ord i rosa bokstäver för han var en av dom som lärde mej känslor, vi hadde djupa diskusioner om livet o dess mening!

Lite märkligtt att du tar upp din pappa för den här tråden får mig att tänka på min pappa, en stark, levnadsglad och fantastisk människa. Det var han som lärde mig att jag är värdefull, inte underlägsen någon, precis som jag är, det var han som lärde mig att livet är fantastiskt, det var han som lärde mig att varje ny dag är ett äventyr, det var han som lärde mig att det är en mänsklig rättighet att misslyckas ibland och att man alltid kan försöka på nytt.
          Gita

Citera
          Alba
          Inlägg 01-08-2010, 16:55
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:22) *

Då är det nog bättre att inta horisontalläge.
          Krya på dig.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 17:24
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 17:45) *
          Lite märkligtt att du tar upp din pappa för den här tråden får mig att tänka på min pappa, en stark, levnadsglad och fantastisk människa. Det var han som lärde mig att jag är värdefull, inte underlägsen någon, precis som jag är, det var han som lärde mig att livet är fantastiskt, det var han som lärde mig att varje ny dag är ett äventyr, det var han som lärde mig att det är en mänsklig rättighet att misslyckas ibland och att man alltid kan försöka på nytt.
          Gita

En sån insats är ovärderlig! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 01-08-2010, 17:39
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 17:45) *
          Gita

Hade vi samma pappa? smile.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-08-2010, 19:47
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 16:10) *

Det var dumt sagt. crying.gif Ogenomtänkt. Du har inte funderat på att man kan hata sig själv och älska andra? Vara snäll och hjälpsam mot andra därför att det är så man är, alldeles äkta? Skulle aldrig falla mig in att låtsas vara något jag inte är. Jag hatar mig själv och engagerar mig ändå, eller kanske just därför, för hemlösa katter, min sjuka vän, ledsna nätkompisar. När man vet hur det känns att vara nere unnar man ingen annan det utan har kanske extra nära till tröstande ord, precis de orden som man själv behöver höra. När jag tar hand om skadade fåglar eller räddar katter från avlivning eller hemlöshet gör jag inte bara en insats för dem, utan samtidigt för mig själv, för det känns bra att kunna göra någon nytta, att vara behövd. Det är precis sådant som håller en över ytan.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 01-08-2010, 20:22
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Myosotis @ 01-08-2010, 20:47) *
          Det var dumt sagt. crying.gif Ogenomtänkt. Du har inte funderat på att man kan hata sig själv och älska andra? Vara snäll och hjälpsam mot andra därför att det är så man är, alldeles äkta? Skulle aldrig falla mig in att låtsas vara något jag inte är. Jag hatar mig själv och engagerar mig ändå, eller kanske just därför, för hemlösa katter, min sjuka vän, ledsna nätkompisar. När man vet hur det känns att vara nere unnar man ingen annan det utan har kanske extra nära till tröstande ord, precis de orden som man själv behöver höra. När jag tar hand om skadade fåglar eller räddar katter från avlivning eller hemlöshet gör jag inte bara en insats för dem, utan samtidigt för mig själv, för det känns bra att kunna göra någon nytta, att vara behövd. Det är precis sådant som håller en över ytan.

smiley_small_hug.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Biggan_
          Inlägg 01-08-2010, 20:26
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Myosotis @ 01-08-2010, 20:47) *

Så ledsamt att du känner så! trostar.gif

Jag tycker i allafall om dej Myo! kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 22:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon