Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hatar du dej själv?, vem är du?
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 20:33
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Myosotis @ 01-08-2010, 20:47) *
          Det var dumt sagt. crying.gif Ogenomtänkt. Du har inte funderat på att man kan hata sig själv och älska andra? Vara snäll och hjälpsam mot andra därför att det är så man är, alldeles äkta? Skulle aldrig falla mig in att låtsas vara något jag inte är. Jag hatar mig själv och engagerar mig ändå, eller kanske just därför, för hemlösa katter, min sjuka vän, ledsna nätkompisar. När man vet hur det känns att vara nere unnar man ingen annan det utan har kanske extra nära till tröstande ord, precis de orden som man själv behöver höra. När jag tar hand om skadade fåglar eller räddar katter från avlivning eller hemlöshet gör jag inte bara en insats för dem, utan samtidigt för mig själv, för det känns bra att kunna göra någon nytta, att vara behövd. Det är precis sådant som håller en över ytan.

smiley_small_hug.gif Gillar dig skarpt, precis som du är!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 01-08-2010, 20:47
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 21:33) *

Instämmer smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          herkules
          Inlägg 01-08-2010, 20:55
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

eller kanske just för att myo är som hon är? smile.gif

myo - det är tråkigt att du inte är riktigt komfortabel med att vara den du är. jag tror att du är en alldeles förtjusande person, varm och medkännande och en bra vän.

smiley_small_hug.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 01-08-2010, 20:59
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Det är svårt att tycka om sig själv om man inte blivit älskad av föräldrarna under sin uppväxt. Det var ingen kommentar ang. Myos uppväxtförhållanden för dem känner jag inte till eller diskuterar utan det var bara ett allmänt konstaterande.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          herkules
          Inlägg 01-08-2010, 21:00
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 15:47) *
          En erfarenhet jag gjort är att många människor som upplevs som positiva, empatiska och riktiga energikällor, ibland brottas med fruktansvärda demoner. En positiv livsinställning behöver alltså inte motsvaras av en inre trygghet, en god självkänsla eller självtillit.

visst är det så.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          ninnisky
          Inlägg 01-08-2010, 21:23
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Myosotis @ 01-08-2010, 18:47) *
          Det var dumt sagt. crying.gif Ogenomtänkt. Du har inte funderat på att man kan hata sig själv och älska andra? Vara snäll och hjälpsam mot andra därför att det är så man är, alldeles äkta? Skulle aldrig falla mig in att låtsas vara något jag inte är. Jag hatar mig själv och engagerar mig ändå, eller kanske just därför, för hemlösa katter, min sjuka vän, ledsna nätkompisar. När man vet hur det känns att vara nere unnar man ingen annan det utan har kanske extra nära till tröstande ord, precis de orden som man själv behöver höra. När jag tar hand om skadade fåglar eller räddar katter från avlivning eller hemlöshet gör jag inte bara en insats för dem, utan samtidigt för mig själv, för det känns bra att kunna göra någon nytta, att vara behövd. Det är precis sådant som håller en över ytan.

smiley_small_hug.gif en till som gillar dig skarpt för att du är den du är!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 21:30
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Förstår precis vad du menar men vi pratar nog inte om samma sak riktigt. Jag har heller inte sagt att detta skulle gälla alla. Det du säger är ju äkta men tyvärr finns det dom som har en påklistrad fasad. Kanske som ett sorts skydd. Människor är ju naturligtvis olika. Om du har läst vad jag skrivit tidigare i tråden så kanske du förstår vad jag menar. Jag gav nedanstående svar till Aqua tror jag det var tidigare:

"Konstig mening du skrev där men jag har aldrig påstått att det skulle vara ett medvetet spel för gallerierna och inte heller att det är något fel att försöka skapa glädje."

Det är väl jättebra om man kan vara till glädje för andra och kan känna att man gör nytta. Alla behöver få känna sig behövda.
          Kan man allt det där hur kan man då gå omkring och hata sig själv? Självklart går det upp och ner för alla människor men man kan ändå vara nöjd med sig själv. Man kan ju ändå inte bli någon annan. Om man inte spelar teater.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 01-08-2010, 21:31
          Länk hit: #88

Gäster

CITAT (ninnisky @ 01-08-2010, 22:23) *
          smiley_small_hug.gif en till som gillar dig skarpt för att du är den du är!

och en till smiley_small_hug.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-08-2010, 21:45
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

....., för det känns bra att kunna göra någon nytta, att vara behövd. Det är precis sådant som håller en över ytan.

Absolut! tummenupp.gif när jag har haft motgångar i livet så har just arbete i någon form lönearbete elelr ideellt varit en räddning och gjort att man känner att man behövs och tillför något.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 01-08-2010, 22:05
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Absolut .. instämmer helt smiley_small_hug.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 22:08
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Markus_H @ 01-08-2010, 22:45) *
          Absolut! tummenupp.gif när jag har haft motgångar i livet så har just arbete i någon form lönearbete elelr ideellt varit en räddning och gjort att man känner att man behövs och tillför något.

Att göra någonting för sinn nästa gör att man säjlv mår bra då!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 02-08-2010, 08:19
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Det där känner jag så väl igen från mig själv en gång i tiden.
          Ju sämre jag mådde och ju mer sk** jag fick ta, desto mer brydde jag mig om andra.
          Det som t ex en okänd katt gav tillbaka-för att man strök lite på den-i form av lite spinnande eller en kärvänlig stuff med huvudet, var helt tillräckligt för att kunna stå ut ett tag till.
          Jag mådde jättedåligt t o m när personer som var dumma emot mig, råkade ut för något tråkigt. Ett totalt självförakt.

Min man sa en gång till mig: När jag träffade dig så bad du t o m om ursäkt för att du andades och tog syret från andra.

Så här i efterhand när jag inte längre avskyr mig själv, förutom min risiga kropp ibland, så ser jag själv att det var helt sant.
          Den här ömheten gentemot alla andra var absolut inte en uppbyggd fasad eller ett spel för gallerierna.
          Det var helt enkelt jag!

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-08-2010, 20:42
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Tack för alla snälla kommentarer Bifogad bild

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 22:30) *
          Förstår precis vad du menar men vi pratar nog inte om samma sak riktigt. Jag har heller inte sagt att detta skulle gälla alla...

Okej, i så fall tar jag tillbaka "dumt" och "ogenomtänkt". kompiskram.gif

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 22:30) *
          ...Det är väl jättebra om man kan vara till glädje för andra och kan känna att man gör nytta. Alla behöver få känna sig behövda.
          Kan man allt det där hur kan man då gå omkring och hata sig själv?...

Man behöver inte hata den delen av sig som är djurälskande, hjälpsam etc. Om jag fick byta ut mig (garantin har tyvärr gått ut, men man kan ju önska) skulle jag behålla vissa väl valda delar av min personlighet. Jag vill inte vara annat än ärlig, konsekvent etc, men det räcker inte för att tycka om mig.

CITAT (Skruttis @ 02-08-2010, 09:19) *
          ...Det som t ex en okänd katt gav tillbaka-för att man strök lite på den-i form av lite spinnande eller en kärvänlig stuff med huvudet, var helt tillräckligt för att kunna stå ut ett tag till...

yes.gif Bra sagt!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-08-2010, 20:46
          Länk hit: #94

Gäster

CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:42) *
          Tack för alla snälla kommentarer Bifogad bild
          Okej, i så fall tar jag tillbaka "dumt" och "ogenomtänkt". kompiskram.gif
          Man behöver inte hata den delen av sig som är djurälskande, hjälpsam etc. Om jag fick byta ut mig (garantin har tyvärr gått ut, men man kan ju önska) skulle jag behålla vissa väl valda delar av min personlighet. Jag vill inte vara annat än ärlig, konsekvent etc, men det räcker inte för att tycka om mig.
          yes.gif Bra sagt!

Och jag älskar dig över allt annat oavsett hur du än är, bättre människa och vän kan man inte ens gräva upp med grävskopa. Men din dåliga självkänsla skulle jag mer än gärna sparka all världens väg, jag förstår inte ens varifrån den kommer. help.gif wub.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-08-2010, 20:48
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Meriona @ 02-08-2010, 21:46) *
          ...gräva upp med grävskopa...

biggrin.gif Hur vet du att det inte är precis det de gjort?! naughty.gif Tycker jag har lite jord i håret. Det skulle förklara en hel del...
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-08-2010, 20:50
          Länk hit: #96

Medlem

....det räcker inte för att tycka om mig.

Synd! smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-08-2010, 20:51
          Länk hit: #97

Gäster

CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:48) *
          biggrin.gif Hur vet du att det inte är precis det de gjort?! naughty.gif Tycker jag har lite jord i håret. Det skulle förklara en hel del...
          smiley_small_hug.gif

Aha, har du grävt till hönsen igen? cool.gif De KAN sprätta själv har jag läst...

Citera
          Skruttis
          Inlägg 03-08-2010, 07:43
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Jag lider med dig Myosotis. Jag förstår precis vad du menar och antagligen rätt bra hur du känner. smiley_small_hug.gif

Det spelar liksom ingen roll att man själv vet att man har goda sidor som andra får glädje av. Självföraktet och hatet ligger betydligt djupare än så.
          Det är inte det lättaste för någon annan heller att hjälpa en ur det. Finns ingen mall över hur man kan lyckas heller.

Jag tror inte att det här hjälper dig direkt heller Myosotis, men jag säger ändå, att jag tycker du är en helsympatisk person som många runtomkring dig (både djur och människor) får stor glädje av att lära känna. Du har bara, tyvärr, hamnat på sniskan med dig själv av någon hemsk anledning.

Hoppas innerligen att du någon gång kan få hjälp av någon/något att ändra din självsyn. Livet blir så mycket trevligare då.

Jag håller tummarna (nej just ja det går ju inte, de är ingipsade), stortårna och resten av fingrarna för dig och önskar dig verkligen lycka till med din självkänsla. kompiskram.gif DU ÄR BRA!!!

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 03-08-2010, 12:15
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Alba @ 01-08-2010, 17:55) *
          Då är det nog bättre att inta horisontalläge.
          Krya på dig.

flirting.gif Jag överlevde men var dålig i två dygn! Man är ju inte klok ibland, tur att det är sällsynt! Man kan lugnt påstå att hjärnan hadde tagit semester för så mycket tokigt var det länge sedan jag skrev. blush.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-08-2010, 13:02
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (sqrulan @ 03-08-2010, 13:15) *
          flirting.gif Jag överlevde men var dålig i två dygn! Man är ju inte klok ibland, tur att det är sällsynt! Man kan lugnt påstå att hjärnan hadde tagit semester för så mycket tokigt var det länge sedan jag skrev. blush.gif

Vi gör alla våra misstag flirting.gif

--------------------

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 22:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon