Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Homeopati?
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 10:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Finns det någon-några här som har erfarenheter av homeopati för sina djur eller sig själv?

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 11:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Kom i kontakt med en homeopat vid 18-års ålder och han var den bästa i Sverige. Han jobbade inte med likt den ursprungliga sortens medicin, de små pillerna, utan gm olika kontakter och företag gav sina egna recept till tillverkning.
          I vissa akuta fall gjorde han det själv i sitt lilla laboratorium för vissa kanonbra recept tog han med sig när han dog.
          Han anlitades bla. stora sjukhus av vissa läkare men enbart för diagnos (det gick till så att säga gm "bakdörren",) för att de läkare kunde i samråd komma till rätta vid osäkra fall.

Jag var mycket hos honom som privat gäst och även som patient. Flera saker ordnade han åt mig utan att behöva kolla först med sjukvården.
          Jag fungerade som tolk åt honom, träffade människor från hela världen,även de som levde/lever i tidningarnas sidor.
          Han blev den farsgestalten som jag inte hadde och det var ömsesidigt.

Jag saknar honom ännu.

Men silos, kolla hur det ligger till gm googel, för jag vet att det finns en del skolade homeopater, men jag har ingen som jag känner.
          .... fuchian....

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-08-2010, 12:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

ett glas vatten är lika nyttigt som vilket homeopatiskt preparat som helst. Homeopati har ingen bevisad effekt på något tyvärr.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 12:43
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Markus_H @ 01-08-2010, 13:37) *
          ett glas vatten är lika nyttigt som vilket homeopatiskt preparat som helst. Homeopati har ingen bevisad effekt på något tyvärr.

nej, inte den vanliga som folk allmänt talar om. Jag menade en annan sort av medicin som även säljs och ges på recept i Tyskland. Nu är det formel 1, så slutar här. fuchian...

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 01-08-2010, 13:29
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Eftersom homeopatmediciner blir starkare och starkare ju mer de späs ut med vatten, borde det gå att ta en överdos av homeopatisk medicin genom att köpa en burk och inte äta något alls giggle.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 13:40
          Länk hit: #6

Medlem

Tack Fuchian för ditt svar!Skall kolla medd googles hjälp...
          smiley_small_hug.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-08-2010, 13:43
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 01-08-2010, 14:29) *
          Eftersom homeopatmediciner blir starkare och starkare ju mer de späs ut med vatten, borde det gå att ta en överdos av homeopatisk medicin genom att köpa en burk och inte äta något alls giggle.gif

OK, men lite feltänkt för man kan inte dossera de som finns i tyska apoteken utan samma konsekvenser som vilken annan apoteksläkemedel.

du menar att fylla de gamla små pillren som är så utspädda, så varsågod, men använd inte sprit att spe ut dem om du inte vill se helvetet (skojar en del). whistling.gif fuchian...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2010, 14:01
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

tummenupp.gif

I vissa homeopatiska preparat är den verksamma substansen så utspädd att det i genomsnitt finns mindre än en molekyl kvar.. thumbdown.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 01-08-2010, 14:31
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

En hokus-pokus-tråd till? Räcker det inte med sånt nu?
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2010, 14:35
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 15:31) *
          Gita

Tydligen inte wacko.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 14:50
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 15:31) *
          Gita

Hokus pokus får stå för dig!

Jag är endast intresserad av att ev.få ta del av medlemmarnas kontakter med Homeopati,med dem som arbetar med Homeopati och Homeopatiska "medicinernas" på djur och människor.

Hokus Pokus snacket vill jag gärna slippa!Men du med flera andra få jo tråden att bli till "skit" tyvärr sad.gif

Varför inte ta reda på varför du reagerar som du gör?

Citera
          Gita
          Inlägg 01-08-2010, 16:01
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (silos @ 01-08-2010, 15:50) *

Jag är endast intresserad av att ev.få ta del av medlemmarnas kontakter med Homeopati,med dem som arbetar med Homeopati och Homeopatiska "medicinernas" på djur och människor.

Hokus Pokus snacket vill jag gärna slippa!Men du med flera andra få jo tråden att bli till "skit" tyvärr sad.gif

Varför jag reagerar som jag gör? Jo,det skall du få veta - därför att jag är en sunt tänkande, normalintelligent människa och jag stör mig på att homopater, precis som medium och healers för egen vinning, ekonomisk eller mental, utnyttjar och lurar människor i kris med sin humburg.
          Så nu vet du det!
          Gita

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2010, 16:03
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Gita @ 01-08-2010, 17:01) *
          Varför jag reagerar som jag gör? Jo,det skall du få veta - därför att jag är en sunt tänkande, normalintelligent människa och jag stör mig på att homopater, precis som medium och healers för egen vinning, ekonomisk eller mental, utnyttjar och lurar människor i kris med sin humburg.
          Så nu vet du det!
          Gita

Tack för ditt svar!

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-08-2010, 17:59
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (silos @ 01-08-2010, 15:50) *

Tyvärr Solis så kan man inte separera hokus pokus-delen från homeopati då homeopati bygger på rent nonsens. Inom homeopatin tror man ju att vatten kan "potentiseras" genom skakning och omrörning och då ska vatten ha en slags magisk minneskapacitet så att vattenmolekylerna tar upp det homeopatiskt verksamma preparatet och får samma effekt trots att preparaten spädes med 1:1000 för varje omgång av utblandning och omrörning.
          Vatten har inte något kollektivt minne, en atom elelr molekyl kan inte transformeras till att få en annans egenskaper. Att utsätta sina sjuka husdjur för homeopatisk behandling är kvalificerat djurplågeri, det är humanare att skjuta dom direkt i så fall om de är sjuka.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          malcolm
          Inlägg 01-08-2010, 18:53
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (silos @ 01-08-2010, 11:25) *
          Finns det någon-några här som har erfarenheter av homeopati för sina djur eller sig själv?

Nej, jag har ingen erfarenhet av detta och lär aldrig få det heller.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-08-2010, 19:48
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Homeopati kan möjligen hjälpa på hypokondriker, dvs inbillningssjuka. De kan inbilla sig att homeopatens läkemedel botar den inbillade sjukdomen. På riktigt sjuka djur och människor har medicinvatten ingen effekt, möjligen om man lider av uttorkning.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 01-08-2010, 20:08
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Känner inte till det här med vatten osv men jag har faktiskt ätit homeopat piller som köptes på ett Apotek i Göteborg för många år sedan.

Fick njursten när jag var väldigt ung , hade ätit för mycket råa rabarber. Min mamma hade hört att Cocus Cacti D30 skulle hjälpa mot njursten och köpte de pillren.

Åt upp dem och blev av med njurstenen , men .......................vad är det som säger att det var pillrena som gjorde det och inte allt vatten som läkarna sa att jag skulle dricka ? Brukar inte njursten komma ut av sig själv annars också ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Ralf
          Inlägg 01-08-2010, 20:18
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Visst funkar Homeopati! Folk har tagit dessa medel o blivit friskare.

Alla sjukdomar utvecklas åt två håll, patienten blir sjukare(dör) eller frisk. Detta sker även medicin inte sätts in.

Om medicin sätts in och patient blir friskare så säger den som gett medicinen; det beror på min medicin.

Om patienten blir sämre eller dör säger medicingivare; du kom försent.

Därför finns det sjuklingar som blivit friskare pga av Homeopatipreparat, för patient råkade komma i rätt tid, han skulle troligtvis blivit frisk i alla fall.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          storm
          Inlägg 01-08-2010, 20:48
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

Ungefär som att dansa tarantella efter att ha blivit biten av en tarantellaspindel,de trodde att dansen botade men man dör ju inte av ett bett. giggle.gif

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 01-08-2010, 20:57
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej Silos och ni andra

Har personligen varit hos en homopat när jag var barn för min astma och eksem och ätit hans "sockerpiller" som de som inte tror kallar dem. Blev mycket friskare p.g.a. av detta. Har inget eksem från det jag var 10-12 år gammal. Astman har funnits men har inte behövt medecinera för den förän nu ca 5 år tillbaka.

Många påstår att om man tror tillräckligt på något så blir man frisk men jag var så pass ung att detta beteende tror jag inte orsakade att jag blev frisk utan det var medecinen.

Min dotter har också varit för sitt eksem som hon hade vid 7-års ålder och vi besökte en homopat som tittade i ögonen i Örebro och såg problemen vad som fattades henne. Hon blev också frisk efter en tid med sedan återkom det efter att hon fick sitt första barn. Det blev ytterligare besök hos en homopat i Tibro som hade ögondiagnostik och efter 1 år blev hon bra.

Men som någon skrev så är det en stor kostnad tyvärr för dessa besök vi gjorde men blir man bra så är det värt detta. Tycker att det skulle testas mera av de vanliga läkarna och se vad det är som gör att många blir botade.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

13 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2025, 15:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon