Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pysslar jag om träd och ogräs i rabatten?
          MrMurphy
          Inlägg 01-08-2010, 19:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

För några år sedan flyttade jag äntligen till hus och ett brinnande intresse har dragit igång, jag har kartlagt till 99% i rabatterna. Förra sommaren så pysslade jag dock om ett träd, mitt i perennrabatten. Den hann nå höjden av 150 cm innan jag insåg mitt misstag. pysslade dessutom om ev om det var perenna solroser till fullt format vilket inte var en vacker syn när de tagit över ca 3 kvm och det var en fullständig djungel.

Nu står jag här och vill inte göra samma misstag men jag har några frågetecken som måste rätas ut för det börjar göra mig nervös. Med stor risk att jag gör bort mig brutalt... :-P Kan finnas självklarheter som jag inte uppnått än.

Är detta ett träd? Får som en form av blommor men denna taggiga nötliknande saken i mitten är väldigt speciell. Trodde att det var en rolig blomma men så fann jag ett tjugotal till i en rabatt som jag håller på att radera ut så därav misstanken att det är någon form av träd iom att denna är rätt stor och växer snabbt.

Bifogad fil  514.JPG ( 909.32k ) Antal nedladdningar: 42

Kommer bifoga några till under ett par inlägg.

Tack på förhand! Mvh

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon