Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grönsaksbekymmer, - palsternackor, blomkål, skockor ...
          EKLO
          Inlägg 01-08-2010, 21:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Årets odlingar här i södra Bohuslän (zon 1-2) har haft det ganska vädergynnsamt - vi har ju även tidigare i sommar fått en hyfsad mängd regn då och då, till skillnad från i andra delar av landet.

Ändå är det vissa grödor som uppför sig underligt - eller inte uppför sig alls. Till de senare hör palsternackorna - som jag sådde i två omgångar med ett par veckors mellanrum i juni - inte en endaste en har grott. Två olika frömärken, så man kan väl inte skylla på fröerna (som var färska inköp i år). Vad tusan är det för fel - prövade även förra året utan att lyckas bra.

Och blomkålen: Den spretar iväg till övermognad långt innan de nått en "lämplig" storlek, de är bara en dryg tennisboll när de börjar spreta. Vad gör jag galet tro?

Slutligen: De ömsint vårdade 3 kronärtsskockorna jag hade under lysrör januari till sl. av maj, och avhärdade försiktigt för utplantering i början av juni: är nu ännu bara några decimeter höga, och ingen antydan till knopp nere i bladrosetten - kan det verkligen hinna bli ngt av dem?

Skulle gärna vilja lyckas bättre nästa år, högst tacksam för tips och erfareneheter...

Redigerat av EKLO: 01-08-2010, 21:25

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 06:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon