Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig tänka!, Kedjehusområde, övergiven framsida på 3*4m, torrt, buskar?
          MrMurphy
          Inlägg 04-08-2010, 21:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

Hej!

Har en eländig framsida som jag skäms ögonen ur mig för, torrt som attan, ständigt dött gräs, på en platå, häck runt om, området det gäller är på 3*4 meter, stockholm och sol till större delen av dagen. Kruxet är att jag älskar att pilla på tomten men har noll intresse att vara där framme och fixa. De tidigare ägarna måste ha tillbringat varje kväll med vattenkannan vilket jag fullständigt vägrar att göra där.

Ni här har visat er vara en outsinlig ström av bra ideér så nu tigger jag om råd!

Hur skulle ni där ute göra med en sådan framsida under förutsättningarna att det ska undervikas vattnande? Jag har funderat på någon form av buskar ev och tanken är att all form av gräs ska utraderas där.

Men vilka buskar uppskattar sol och överlever torka, visst, jag kan vattna under de första åren men tanken är att det ska överleva utan överdriven skötsel. Vill helst att det inte ska se allt för skruttigt ut de övriga månaderna utöver sommaren heller...

Så snälla, hjälp mig tänka! Hjälp mig med inspiration och tips!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon