Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

27 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag retar mig på..., irritationsmoment i vardagen
          netaave
          Inlägg 08-08-2010, 22:39
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Jag retar mig på hela den här tråden biggrin.gif tongue.gif

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 09-08-2010, 10:24
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (netaave @ 08-08-2010, 23:39) *
          Jag retar mig på hela den här tråden biggrin.gif tongue.gif

Ja jag med, på vändningen den har tagit. Låt Meriona vara ifred, det finns inte många människor som bryr sig så mycket om sina medmänniskor och ställer upp för dem som hon gör. Ska man inte få vara ironisk -fear-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 09-08-2010, 11:28
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Det är svårt det här med ironi när det gäller skriven text o man inte känner varandra IRL - kan lätt missförstås. Jag skriver alltid numera *obs ironi* när jag är ironisk.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          netha
          Inlägg 09-08-2010, 11:34
          Länk hit: #164

Gäster

CITAT (Myosotis @ 09-08-2010, 11:24) *
          Ja jag med, på vändningen den har tagit. Låt Meriona vara ifred, det finns inte många människor som bryr sig så mycket om sina medmänniskor och ställer upp för dem som hon gör. Ska man inte få vara ironisk -fear-.gif

Visst får man vara ironisk .... men då tycker jag att man kan tala om det ... jag vet inte vad alla smajlisar betyder. Låter vara ifred ... absolut!

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-08-2010, 11:50
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

När jag startade den här tråden var inte meningen att starta ett världskrig utan mera att kunna ge uttryck för småsaker och bagateller som man retar sig på i vardagen. Det är en sak att reta sig på något och en helt annan om man tar det på blodigt allvar och inte kan släppa det utan går och ältar.

Vad det gäller köer i matbutiken så slipper jag det numera, handlar mest på Willys och där kan man scanna in sina varor själv vilket är bra för kunden men i förlängningen tar det säkert bort arbetstillfällen. Igår råkade jag dock ut för avstämning och fick packa upp alltsammans för manuell kontroll vilket man kan reta sig på, speciellt om man har handlat mycket men det är ingen idé att skälla på personalen eftersom det inte är de som styr när kontroll skall ske utan en slumpgenerator i datasystemet.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 09-08-2010, 11:52
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det är svårt att skriva det man skulle kunna säga till personen i fråga (ingen här i forum) och då skulle det uppkomma mindre irritation från båda hållen. Här blir texten som talar och sedan massa barnsliga bilder på köpet.
          Sådant förekommer inte med de människor man pratar och ser personen i fråga.
          Det gäller att hålla iskär dessa och visa mer hänsyn och de som inte kan det, låt bli det då.

Tråden heter ju om att man retar sig på något, inte ska man då börja blanda i olika människogrupper som det har skett. Det kan bli irriterande, men man ska tänka efter, är det värt mödan? .... fuchian...

Citera
          Meriona
          Inlägg 09-08-2010, 12:10
          Länk hit: #167

Gäster

CITAT (malcolm @ 09-08-2010, 12:50) *
          När jag startade den här tråden var inte meningen att starta ett världskrig utan mera att kunna ge uttryck för småsaker och bagateller som man retar sig på i vardagen. Det är en sak att reta sig på något och en helt annan om man tar det på blodigt allvar och inte kan släppa det utan går och ältar.

Vad det gäller köer i matbutiken så slipper jag det numera, handlar mest på Willys och där kan man scanna in sina varor själv vilket är bra för kunden men i förlängningen tar det säkert bort arbetstillfällen. Igår råkade jag dock ut för avstämning och fick packa upp alltsammans för manuell kontroll vilket man kan reta sig på, speciellt om man har handlat mycket men det är ingen idé att skälla på personalen eftersom det inte är de som styr när kontroll skall ske utan en slumpgenerator i datasystemet.

usch ja, det är jobbigt när man får avstämning. Jag har istortsett slutat självskanna pga det. För jag fick "fel" en gång för att personalen lagt baguetterna på fel ställe (under fel EAN-kod), och efter det fick jag sjuttielva avstämningar på raken, fast att det egentligen inte var jag som hade gjort fel. -cry-.gif

CITAT (ängsvädd @ 09-08-2010, 12:28) *
          Det är svårt det här med ironi när det gäller skriven text o man inte känner varandra IRL - kan lätt missförstås. Jag skriver alltid numera *obs ironi* när jag är ironisk.

Ja man får nog börja vara övertydlig, så får man hoppas att det hjälper. sweatingbullets.gif Men ibland känns det då som om man idiotförklarar andra, och då kan DET reta upp någon. sleeping.gif

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 09-08-2010, 12:18
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (Meriona @ 09-08-2010, 13:10) *
          usch ja, det är jobbigt när man får avstämning. Jag har istortsett slutat självskanna pga det. För jag fick "fel" en gång för att personalen lagt baguetterna på fel ställe (under fel EAN-kod), och efter det fick jag sjuttielva avstämningar på raken, fast att det egentligen inte var jag som hade gjort fel. -cry-.gif

Ja man får nog börja vara övertydlig, så får man hoppas att det hjälper. sweatingbullets.gif Men ibland känns det då som om man idiotförklarar andra, och då kan DET reta upp någon. sleeping.gif

Jo, men det är ju jättesvårt att veta när man kommer att reta upp någon. För är det inte så med oss människor att vissa dagar blir man sur för något som man en annan dag inte ens skulle bry sig om.

Jag höll med dig i det du skrev om affären och skrev som jag gjorde om apoteket eftersom jag en lunch i våras var dit och lokalen var överfylld. Det betyder ju inte att jag avskyr pensionärer i allmänhet och tycker att de borde hålla sig inne under lunchtid.

Det här är ju en tråd för vardagsirritationer. Och den dagen blev jag irriterad eftersom jag hade ont om tid smile.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-08-2010, 12:23
          Länk hit: #169

Medlem

Det gäller att ha en positiv grundsyn och läsa inläggen med glimten i ögat och inte förutsätta att människor är ute efter att skada/göra illa. Smileys har tillkommit just för att man skall kunna markera en sinnesstämning, en kompensation för kroppsspråk och tonfall som man missar i det skrivna språket. Jag avskydde smileys förut men inser att de behövs i många fall men inte ens då går budskapet hem alla gånger och det kan jag reta mig på.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 09-08-2010, 12:25
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (malcolm @ 09-08-2010, 11:23) *
          Det gäller att ha en positiv grundsyn och läsa inläggen med glimten i ögat och inte förutsätta att människor är ute efter att skada/göra illa. Smileys har tillkommit just för att man skall kunna markera en sinnesstämning, en kompensation för kroppsspråk och tonfall som man missar i det skrivna språket. Jag avskydde smileys förut men inser att de behövs i många fall men inte ens då går budskapet hem alla gånger och det kan jag reta mig på.

tummenupp.gif bra skrivet!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 09-08-2010, 12:27
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Ja, och kanske är det så att det inte räcker med ett par smileys. I vissa inlägg kan det ju finnas 10-15 stycken.. Tänk om det blir smileyinflation wink.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-08-2010, 12:31
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (bergvallmo @ 09-08-2010, 13:27) *
          Ja, och kanske är det så att det inte räcker med ett par smileys. I vissa inlägg kan det ju finnas 10-15 stycken.. Tänk om det blir smileyinflation wink.gif

Det är det redan på sina håll...

Citera
          Meriona
          Inlägg 09-08-2010, 12:35
          Länk hit: #173

Gäster

CITAT (ninnisky @ 09-08-2010, 13:25) *
          tummenupp.gif bra skrivet!

Jag håller med Ninnisky, verkligen bra formulerat, malcolm! tummenupp.gif

CITAT (bergvallmo @ 09-08-2010, 13:27) *
          ...Tänk om det blir smileyinflation wink.gif

Smileys som är så söta? En smiley-parad kunde kanske liva upp. giggle.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 09-08-2010, 12:51
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Meriona @ 09-08-2010, 13:10) *

Det är så sant så sant - här på småbråk retar man alltid upp någon vad och hur man än skriver.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-08-2010, 14:44
          Länk hit: #175

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Ytterligare en trafiksituation som jag retar mig på är folk som har större bil än de klarar av att hantera. Ofta minibussar som pontiac trasporter och volkswagen caravelle, samt husbilar. Många förare har ju ingen aning om hur stor bilen är, och möter man dom på en smal väg klarar dom inte av att hålla ut åt sidan eftersom dom inte vet hur bred bilen är. Att ställa sig rakt i parkeringsrutorna är omöjligt för dom, ett hjul skall alltid stå inne i rutan bredvid och blockera den trots att det är brist på parkeringsplatser. Eftersom jag har en väldigt liten bil brukar jag ändå använda dessa parkeringsrutor, och det blir då så trångt att förarna av de för stora bilarna inte klarar av att komma av rutan eftersom dom fortfarande inte klarar av att hantera sina bilar. Att betrakta detta kan värma en elak själ som min devil.gif

Sedan retar jag mig på handikappsparkeringar också. Inte sällan är det brist på vanliga parkeringsplatser, och så trångt att folk får parkera på trottoarer och refuger. De enda rutor som alltid är tomma är handikapplatserna. De absolut bäst placerade parkeringsplatserna blir aldrig använda, utan folk får trängas på resterande, icke tillräckliga platser.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-08-2010, 14:54
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 09-08-2010, 15:44) *
          Sedan retar jag mig på handikappsparkeringar också. Inte sällan är det brist på vanliga parkeringsplatser, och så trångt att folk får parkera på trottoarer och refuger. De enda rutor som alltid är tomma är handikapplatserna. De absolut bäst placerade parkeringsplatserna blir aldrig använda, utan folk får trängas på resterande, icke tillräckliga platser.

Jag kan faktiskt reta mig på dom som inte har den empatiska förmågan att de kan förstå att funktionshindrade inte kan förflytta sig så långt och att de faktiskt är betydligt mer illa ute än andra om de inte hittar någon plats att stå på...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-08-2010, 15:01
          Länk hit: #177

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 09-08-2010, 15:54) *
          Jag kan faktiskt reta mig på dom som inte har den empatiska förmågan att de kan förstå att funktionshindrade inte kan förflytta sig så långt och att de faktiskt är betydligt mer illa ute än andra om de inte hittar någon plats att stå på...

Man skulle kunna införa ett system som tillåter andra att nyttja platsen när övriga platser är fulla. Eller så kunde man nöja sig med en handikapplats, i stället för två. Jag har ändå aldrig sett någon nyttja dessa platser, så en plats borde räcka. Just dessa platser finns precis utanför dörren på ica, det är ju inte direkt utanför apoteket eller läkarmottagningen om man säger så...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-08-2010, 15:33
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 09-08-2010, 16:01) *
          Man skulle kunna införa ett system som tillåter andra att nyttja platsen när övriga platser är fulla. Eller så kunde man nöja sig med en handikapplats, i stället för två. Jag har ändå aldrig sett någon nyttja dessa platser, så en plats borde räcka. Just dessa platser finns precis utanför dörren på ica, det är ju inte direkt utanför apoteket eller läkarmottagningen om man säger så...

Var glad så länge du har ben att gå med! Själv åker jag taxi till ICA och då är det tur att det finns handikapplats nära ingången att släppa av oss med handikapp på. Taxin står inte kvar i rutan och väntar. Men du kanske tycker att handikappfordon ska stanna för av- o påstigning mm mitt där folk ska köra på parkeringen så att ingen kommer nån vart alls.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-08-2010, 15:36
          Länk hit: #179

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 09-08-2010, 16:33) *
          Var glad så länge du har ben att gå med! Själv åker jag taxi till ICA och då är det tur att det finns handikapplats nära ingången att släppa av oss med handikapp på. Taxin står inte kvar i rutan och väntar. Men du kanske tycker att handikappfordon ska stanna för av- o påstigning mm mitt där folk ska köra på parkeringen så att ingen kommer nån vart alls.

Men räcker det inte med en handikapplats för att stiga ur? För övrigt verkar de flesta handikappade föredra konsum, som ligger 50m bort och har egna handikapplatser.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-08-2010, 15:43
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Så du tycker att handikappade ska handla på konsum för att du ska få parkera din bil nära ICA:s entré. Har man egen bil och är handikappad så måste man väl få stå någonstans. Om dina ben fungerar kan du väl gå en bit eller också kan du handla någon annan tid på dygnet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

27 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 02:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon