Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

27 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag retar mig på..., irritationsmoment i vardagen
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 19:22
          Länk hit: #441

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 32 283

Jag retar mig på egotrippade, självcentrerade människor!
          De som spelar martyrer och gärna på andras bekostnad!

Citera
          vildvittra
          Inlägg 15-08-2010, 20:48
          Länk hit: #442

Medlem
          Antal inlägg: 346
          Medlem nr: 11 979

- människor som trummar, stampar och andas med ett ljudligt pysande från näsan

- oduschade svettluktande människor som förpestar luften på bussar/tåg

- på att jag är glömsk

-reklam

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-08-2010, 23:52
          Länk hit: #443

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Cherry @ 15-08-2010, 20:22) *

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Retar mig också på dem som " spelar " empatiska men aldrig glömmer att framhålla just hur empatiska de är och hur de ställer upp för allt och alla just för att de är så " empatiska ".

edit : rättat stavfel

Redigerat av mamamaggan: 16-08-2010, 00:11

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Klint
          Inlägg 16-08-2010, 00:30
          Länk hit: #444

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Att de har spärrat vissa platser på jobbets dator thumbdown.gif så jag inte kan lyssna på era tips.Terry Oldfield skulle jag vilja höra

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-08-2010, 18:47
          Länk hit: #445

Gäster

Jag retar mig så in i h-e på självutnämnda poliser! ranting.gif

Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? ranting.gif

Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det! ranting.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 17-08-2010, 19:01
          Länk hit: #446

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Cherry @ 15-08-2010, 20:22) *

Håller med dig om det, men tyvärr måste dom också få leva som alla andra. Vi är inte stöpta i samma form,
          utan alla är olika.
          Oftast ser man hos andra just sina egna fel, fastän man tror inte det, men har man läst mer om personkemi så fattar man det.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-08-2010, 19:39
          Länk hit: #447

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 19:47) *

Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? ranting.gif

Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det! ranting.gif

fear.gif trostar.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-08-2010, 22:10
          Länk hit: #448

Gäster

CITAT (Myosotis @ 17-08-2010, 20:39) *
          fear.gif trostar.gif

Tack för stödet. Just nu är kärringar på cykel så poppis här, jag vill bara varna... -fear-.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-08-2010, 07:01
          Länk hit: #449

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 23:10) *
          Tack för stödet. Just nu är kärringar på cykel så poppis här, jag vill bara varna... -fear-.gif

Förhoppningsvis är de flesta OK - men den damen skulle man vilja ha ett allvarligt samtal med...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2010, 07:22
          Länk hit: #450

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 23:10) *

På ett sätt förstår jag dig och jag beklagar det ni råkat ut för men som inbiten cyklist kan jag tala om att det faktiskt är riktigt obehagligt med alla mopedister som försöker tränga sig förbi till varje pris på en smal cykelbana. Det är vingligare att cykla än att åka moped. Hur många mopeder framförs dessutom i 25km/tim undrar jag? Det vill nog till att det visas hänsyn från båda håll om man ska kunna samsas om det lilla utrymme som finns.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ninnisky
          Inlägg 18-08-2010, 08:33
          Länk hit: #451

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Tanten kunde åtminstone stannat en stund längre och sett att allt verkligen var OK och frågat om hon kunde hjälpa till på något sätt. Det hade jag gjort!

Empati verkar tyvärr vara mer och mer sällsynt! Hoppas sonen inte har alltför ont idag kompiskram.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2010, 10:17
          Länk hit: #452

Medlem

CITAT (ninnisky @ 18-08-2010, 09:33) *
          Tanten kunde åtminstone stannat en stund längre och sett att allt verkligen var OK och frågat om hon kunde hjälpa till på något sätt. Det hade jag gjort!

Empati verkar tyvärr vara mer och mer sällsynt! Hoppas sonen inte har alltför ont idag kompiskram.gif

Ja det håller jag med om.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 18-08-2010, 12:42
          Länk hit: #453

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 19:47) *

trostar.gif
          Jäkla tanta! ranting.gif Det skulle egentligen polisanmälas!
          Usch, det kunde slutat riktigt illa för din grabb! Hoppas han inte fick värre skador än han kände av igår!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-08-2010, 15:35
          Länk hit: #454

Gäster

Biggan (och ni andra), han är rejält svullen, lite svårt att röra sej och så. Det mesta gruset fick jag petat ur igår med en nål, tyckte det var lika bra medan kroppen var i chock.

Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma wink.gif), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam.

Och när jag lånat moppen så kör jag sketlångsamt (skraj), men tantmaffian som jag råkat ut för vägrar flytta sig minsta millimeter åt sidan ändå, utan ska promt cykla precis mitt i banan, gärna vingla lite hit och dit också, som för att markera att man borde gå upp i rök. Kanske var det samma kärring? Får väl peta in en pinne mellan ekrarna nästa gång... naughty.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-08-2010, 15:38
          Länk hit: #455

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 16:35) *
          Biggan (och ni andra), han är rejält svullen, lite svårt att röra sej och så. Det mesta gruset fick jag petat ur igår med en nål, tyckte det var lika bra medan kroppen var i chock.

Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma wink.gif), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam.

Och när jag lånat moppen så kör jag sketlångsamt (skraj), men tantmaffian som jag råkat ut för vägrar flytta sig minsta millimeter åt sidan ändå, utan ska promt cykla precis mitt i banan, gärna vingla lite hit och dit också, som för att markera att man borde gå upp i rök. Kanske var det samma kärring? Får väl peta in en pinne mellan ekrarna nästa gång... naughty.gif

Skaffa ett stort jäkla lastbilshorn till mopeden så kan ni tuta på tantmaffian. Då flyttar dom nog på sig.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2010, 15:43
          Länk hit: #456

Medlem

CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 16:35) *

Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma wink.gif ), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam.

giggle.gif Jopp lite mer hjälpsamhet sitter aldrig fel. Hoppas sonen piggnar på sig fort.

--------------------

Citera
          Suz
          Inlägg 18-08-2010, 15:52
          Länk hit: #457

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Idag retar jag mig på getingarna som tydligen gått nån smartkurs i år.
          Mina fina getingfällor har de lärt sig flyga ur ranting.gif
          De bara tar den goda saften och flyger sen iväg....
          Jag som är gräsligt allergisk tycker det är otroligt irriterande!!

--------------------
          Zon II

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 18-08-2010, 16:02
          Länk hit: #458

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

Och jag retar mig på alla mygg, som går till attack när jag är utomhus. ranting.gif Det spelar ingen roll om solen skiner eller ej.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-08-2010, 16:11
          Länk hit: #459

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-08-2010, 17:02) *
          Och jag retar mig på alla mygg, som går till attack när jag är utomhus. ranting.gif Det spelar ingen roll om solen skiner eller ej.

Vissas blod är eftertraktat... flirting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Suz
          Inlägg 18-08-2010, 16:20
          Länk hit: #460

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-08-2010, 17:02) *

Min gamla mamma säger att man ska gnida vitlök på armar och ben...jag har inte provat själv så jag vet inte unsure.gif
          Men jag håller med dig, det är väldigt mycket mygg i år!

--------------------
          Zon II

Citera

27 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 08:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon