Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rapar o Pruttar män mer ;)
          herkules
          Inlägg 05-08-2010, 23:46
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

har man varit gifta i en herrans massa år och inte kan fisa i samma rum som sin maka/make så kanske man inte ska vara gifta...

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 05-08-2010, 23:49
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Men om nu maken/makan inte gillar det så kanske man ska visa hänsyn om man vill fortsätta vara gift ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          herkules
          Inlägg 05-08-2010, 23:54
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 00:49) *
          Men om nu maken/makan inte gillar det så kanske man ska visa hänsyn om man vill fortsätta vara gift ?

äh, en fis eller två, vad är väl det?

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 06-08-2010, 00:04
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Inte visste jag att du va så himmla bitter Mammamaggan !trodde du hade humor ! confused.gif tydligen har all humor försvunnit här på Odla !bara bitterhet och och negativitet tycks finnas kvar nu mer confused.gif

Föresten !får man börja på Dagis när man är 57 år confused.gif är man inte lite övermogen då giggle.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-08-2010, 00:28
          Länk hit: #45

Medlem

Hur var det nu , har du en storasyster som här på Odla kallar sig Fuchia ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-08-2010, 00:40
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (herkules @ 06-08-2010, 00:54) *
          äh, en fis eller två, vad är väl det?

Så du kan inte tänka dig att någon kan ogilla det ? Alla människor får väl gaser mer eller mindre varje dag och det ska ju ut men varför skulle man inte kunna visa hänsyn ? Om ens parnter inte gillar sånt så är det väl i alla fall onödigt att göra det i partnerns omedlebara närhet , eller hur ?

Jag både rapar och fiser men inte ohämmat och det gör inte min man heller men visst gör vi det inför varandra men skulle någon av oss inte gilla det så skulle vi naturligtvis visa den andre hänsyn.

Att ohämmat rapa och fisa tycker jag tyder på att man inte är speciellt anpassad socialt , i alla fall i vår kultur , och att man gör det även fast det inte gillas så kan det ju verka som om ens intelligensnivå inte är speciellt hög..

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-08-2010, 05:21
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Ja - Jag tror att män i allmänhet är mer ohämmade när det gäller att fisa och rapa, särskilt i varandras sällskap

Men - Jag tror att de flesta män inser att det inte är OK i de flesta sammanhang...

Ja - Jag gillar dig skarpt Motti! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          silos
          Inlägg 06-08-2010, 07:35
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 23:10) *
          Levde ihop med min gubbe i 30 år utan att varken han eller jag pruttade och rapade hämningslöst. Det kan man sköta lite snyggt om man bara vill.

Lever ni på kålpudding och lök kanske giggle.gif

Det är farligt att hålla igen fisar,man kan jo "sprängas" yahoo.gif
          Själv fiser jag så att man kunde tro att jag har en dynamit laddning i rumpan! yahoo.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-08-2010, 07:54
          Länk hit: #49

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Problemet är när man sitter på en 12-timmars flygning till andra sidan jorden. Då kan man inte i praktiken hålla tillbaka, utan då gäller det att smyga ut dom ljudlöst och hoppas på att någon som sitter i närheten skall få skulden

Citera
          silos
          Inlägg 06-08-2010, 07:56
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 08:54) *
          Problemet är när man sitter på en 12-timmars flygning till andra sidan jorden. Då kan man inte i praktiken hålla tillbaka, utan då gäller det att smyga ut dom ljudlöst och hoppas på att någon som sitter i närheten skall få skulden

rotfl.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 06-08-2010, 08:21
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 01:40) *
          Så du kan inte tänka dig att någon kan ogilla det ? Alla människor får väl gaser mer eller mindre varje dag och det ska ju ut men varför skulle man inte kunna visa hänsyn ? Om ens parnter inte gillar sånt så är det väl i alla fall onödigt att göra det i partnerns omedlebara närhet , eller hur ?

Jag både rapar och fiser men inte ohämmat och det gör inte min man heller men visst gör vi det inför varandra men skulle någon av oss inte gilla det så skulle vi naturligtvis visa den andre hänsyn.

Att ohämmat rapa och fisa tycker jag tyder på att man inte är speciellt anpassad socialt , i alla fall i vår kultur , och att man gör det även fast det inte gillas så kan det ju verka som om ens intelligensnivå inte är speciellt hög..

jo, jag kan visst tänka mig att någon kan ogilla att någon annan fiser.

men det jag tänkte var att har man bott ihop i massor av år så har man förhoppningsvis varit så pass nära varandra och tagit del av av varandras kroppar, ljud och lukter så att en fis inte spelar någon som helst roll, ungefär lika mycket som en fis i universum är den väl värd? (jag pratar alltså inte om att sitta och fisa vid matbordet eller på annat sätt bete sig illa) om jag har bott ihop med någon i 30 år och han sitter i soffan, jag skulle liksom inte kräva att han ska kasta sig upp och in på muggen och dra igen dörren efter sig om han nu skulle behöva fisa. han skulle slippa balkongen också.
          alltså jag bryr mig inte, alla fiser, jag med och att förfasa sig över en fis eller två, lite dramaqueen där tror jag visst.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-08-2010, 08:25
          Länk hit: #52

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det finns folk som blir vansinniga över en fis, men som ogenerat sitter och röker inomhus och kanske till och med vid matbordet

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-08-2010, 08:27
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 08:54) *

Visst är de så att det är de s.k. smygarna som stinker mest? Eller har jag bara fått för mig det? Måste pröva... giggle.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-08-2010, 08:39
          Länk hit: #54

Medlem

Frågan var ju inte ställd som om det gällde någon /några rapar och fisar utan att det gjordes hämningslöst och fast den andra parten ogillade det , grottfolksfasoner tycker jag i så fall . Vill man inte ha det så så borde man ju göra något åt det och hjälper det inte att säga till så ...............................................

CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 09:25) *
          Det finns folk som blir vansinniga över en fis, men som ogenerat sitter och röker inomhus och kanske till och med vid matbordet

Det har jag varit med om och det håller jag verkligen med om att det kan vara mycket värre än en fis men inte värre än någon som fiser och rapar hämningslöst.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Red Top
          Inlägg 06-08-2010, 09:01
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Jag har inget att tillföra rap- och pruttdebatten, men heder åt Motti, som sent i går kväll fick mig att brista ut i gapskratt.

Efter allt tjafsande om och med troll var det befriande med en fullständigt meningslös dagisnivåtråd. Jag småskrattade och log ända tills jag gick och lade mig.

Skrattar fortfarande när jag läser med vilket allvar ämnet behandlas.

Tack Motti!

PS. I dag är det förresten 65 år sedan USA testade atombomben på människorna i Hiroshima.

Redigerat av Red Top: 06-08-2010, 11:36

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Anki V
          Inlägg 06-08-2010, 09:07
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

CITAT (herkules @ 06-08-2010, 00:46) *
          har man varit gifta i en herrans massa år och inte kan fisa i samma rum som sin maka/make så kanske man inte ska vara gifta...

Vilken himla tur att vi inte är gifta! Vi kan fortsätta att ta hänsyn till varandra. 000.gif

Kul tråd! a0a.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          silos
          Inlägg 06-08-2010, 09:10
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Red Top @ 06-08-2010, 10:01) *
          Jag har inget att tillföra rap- och pruttdebatten, men heder åt Motti, som sent i går kväll fick mig att brista ut i gapskratt.

Efter allt tjafsande om och med troll var det befriande med en fullständigt meningslös dagisnivåtråd. Jag småskrattade och log ända tills jag gick och lade mig.

Skrattar fortfarande när jag läser med vilket allvar ämnet behandlas.
          Tack Motti!
          PS. I dag är det förresten 60 år sedan USA testade atombomben på människorna i Hiroshima.

Det gör jag med!

Det gör ont bara jag tänker på Hiroshima -cry-.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 06-08-2010, 10:10
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Motti @ 06-08-2010, 00:04) *
          ja jag har barnet kvar i mig till mina barnbarns stora förtjusning kompiskram.gif

det har jag också i vissa fall, jag kan faktiskt skratta hysteriskt åt exempel youtube klipp med roliga rapar och pruttar.

Citera
          Irene_L
          Inlägg 06-08-2010, 11:08
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Min hund Milla rapar alltid efter hon ätit..en riktig lååång rap! Jag brukar säga att hon rapar som en hel karl! giggle.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Platinum
          Inlägg 06-08-2010, 18:43
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:23) *
          Kanske inte världens mest filosofiska undran men !det verkar som män pruttar och rapar mer än vi kvinnor nu undrar jag om fler kvinnor upplever att det är så giggle.gif jag har fått för mig att män inte har några krökar på sina tarmar utan ett rakt rör rätt ut både uppåt och neråt blink.gif eller har de färre hämningar än vi ?är vi mer prydda och går undan och pruttar i smyg. sick.gif Eller är det så att det bara är jag som har pruttande rapande män omkring mig fear.gif

Herrejösses vad denna tråd fått mig att skratta, både just att ta upp ämnet som sådant och alla kommentarerna angående dito. rotfl.gif

Du är inte ensam om att ha pruttande män omkring dig, jag är uppfostrad så att behöver gaserna komma ut så släpper man ut dem vare sig man är man eller kvinna men man gör det inte publikt och absolut inte vid matbordet.

Men det är ju inte så att fiserier sker i tid och otid vare sig det gäller mig eller min sambo, som nu lärt sig att det inte är bra att hålla gaserna inne, ofta är det ju relaterat till vad man stoppat i sig.

Jag har inget emot att människor släpper sig, snarare kan jag finna det roande om det kommer från en person jag inte väntat mig det ifrån. Smygare som luktar ruttna ägg uppskattar jag dock inte.

Vad gäller rapar har jag ingen kommentar för det är jag inte van vid (annat än vid för fort drucken kolsyrad dryck).

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 05:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon