|
Kanske inte världens mest filosofiska undran men !det verkar som män pruttar och rapar mer än vi kvinnor nu undrar jag om fler kvinnor upplever att det är så  jag har fått för mig att män inte har några krökar på sina tarmar utan ett rakt rör rätt ut både uppåt och neråt  eller har de färre hämningar än vi ?är vi mer prydda och går undan och pruttar i smyg.  Eller är det så att det bara är jag som har pruttande rapande män omkring mig
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:23)  Kanske inte världens mest filosofiska undran men !det verkar som män pruttar och rapar mer än vi kvinnor nu undrar jag om fler kvinnor upplever att det är så  jag har fått för mig att män inte har några krökar på sina tarmar utan ett rakt rör rätt ut både uppåt och neråt  eller har de färre hämningar än vi ?är vi mer prydda och går undan och pruttar i smyg.  Eller är det så att det bara är jag som har pruttande rapande män omkring mig  Den enda karln för närvarande som jag hört fisa är min son,men annars har jag inte hört några i samhället.
Tror dessvärre att det är bara du som har pruttande och rapande män omkring dig.
Att rapa är väl ganska naturligt ... bara man nu inte gör det högljutt/äckligt vid matbordet ... det går ju faktiskt att göra diskret.
Prutta ... det gör man på toa eller utomhus där andra slipper höra/må illa av stanken.
 det kan inte vara sant ju !
Monica i Nässjö
05-08-2010, 21:29
Tja, jag undrar det jag. Jag har inga hämningar när jag är med bara familjen. Skulle vara vid matbordet då, försöker hålla mig tills alla ätit färdigt.  Minns vad min mamma sa, "du har fått hålen av den enda anledningen att det ska kunna släppas ut".
CITAT (Monica i Nässjö @ 05-08-2010, 22:29)  Tja, jag undrar det jag. Jag har inga hämningar när jag är med bara familjen. Skulle vara vid matbordet då, försöker hålla mig tills alla ätit färdigt.  Minns vad min mamma sa, "du har fått hålen av den enda anledningen att det ska kunna släppas ut". Mycket klok mamma du har!
Annars !kan det vara så att det bara är Nässjöbor som fiser Monica  Jo jag tänker väl på männen i familjen och dess omkrets nu,inte så att de går runt och pruttar överallt.och undrar jag !varför är det så hemskt när en kvinna fiser eller rapar ?vi äter väl alla samma mat
Piccante
05-08-2010, 21:33
Även kvinnor bör ju ha en matsmältningsapparat som ger upphov till lite gaser men män är nog mer ohämmad när det gäller att vädra sitt inre.
mamamaggan
05-08-2010, 21:33
Antingen väljer man att leva med män som pruttar och rapar hämningslöst eller så gör man det inte .
Tror män är mer ohämade helt enkelt !sen väljer man väl inte män efter om de pruttar eller inte ?det är ju sådant som kommer ju längre man lever tillsamans,att kunna vara naturliga tillsamans och kunna skratta åt en fis ;)men ibland kan det bli för mycket av det helt klart
CITAT (Monica i Nässjö @ 05-08-2010, 22:29)  Tja, jag undrar det jag. Jag har inga hämningar när jag är med bara familjen. Skulle vara vid matbordet då, försöker hålla mig tills alla ätit färdigt.  Minns vad min mamma sa, "du har fått hålen av den enda anledningen att det ska kunna släppas ut". Men du menar väl ändå inte att du fiser vid matbordet ... ens när alla ätit färdigt!!?? Du pinkar och bajsar väl inte heller just där du står och går ... bara för att du fått dina hål ... eller?
Netha !du får läsa bättre vad hon skriver !hon håller sig vid matbordet ju.Det här skulle vara en humoristisk tråd ju
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:36)  Tror män är mer ohämade helt enkelt !sen väljer man väl inte män efter om de pruttar eller inte ?det är ju sådant som kommer ju längre man lever tillsamans,att kunna vara naturliga tillsamans och kunna skratta åt en fis ;)men ibland kan det bli för mycket av det helt klart  Be mannen ifråga att sluta så kanske det löser sig
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:39)  Netha !du får läsa bättre vad hon skriver !hon håller sig vid matbordet ju.Det här skulle vara en humoristisk tråd ju  Aha ..missade tydligen poängen ...
ingrid fuxwall
05-08-2010, 21:43
CITAT (netha @ 05-08-2010, 22:36)  Men du menar väl ändå inte att du fiser vid matbordet ... ens när alla ätit färdigt!!??
Du pinkar och bajsar väl inte heller just där du står och går ... bara för att du fått dina hål ... eller? Fattar inte att Ni orkar starta denna sortens trådar, fast jag erkänner att jag skrattar gott åt Era problem, snubblade över ämnet men förstår inte Er som har tid att skapa dessa trådar.
Han kan bara inte låta bli  barnsligt va;)föresten fiser han när han sover också  därför undrar man om män är skapta annorlunda på det området
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-08-2010, 22:43)  Fattar inte att Ni orkar starta denna sortens trådar, fast jag erkänner att jag skrattar gott åt Era problem, snubblade över ämnet men förstår inte Er som har tid att skapa dessa trådar. Jamen jag har väl inte startat tråden ... tyckte bara innehållet var lite äkligt.
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:43)  Han kan bara inte låta bli  barnsligt va;)föresten fiser han när han sover också  därför undrar man om män är skapta annorlunda på det området  Ja man säger ju att män är från mars och kvinnor från venus
netaave
05-08-2010, 21:48
Tror allmänt att killar gör det mer ohämmat ute eller när dom är med varandra. Alla gör vi det nog annars lika mycket, ut måste det ju. Men inomhus om jag är hemma tycker jag inte det är så kul kanske.
jo så är det nog vi kvinnor är lite mer prydda kanske, måste tillägga att vi varit gifta i 35 år 30:de augusti ,ja så vi är ganska samansvetsade,förutom när det gäller dofterna då
netaave
05-08-2010, 21:50
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:43)  Han kan bara inte låta bli  barnsligt va;)föresten fiser han när han sover också  därför undrar man om män är skapta annorlunda på det området  Vi fiser nog lite till mans när vi sover, det är ju inget man märker själv som tur är. För övrigt tycker jag din gubbe är ohyfsad om du inte gillar det (och vem skulle göra det)
Bengalow
05-08-2010, 21:51
Nåja, det är ett allmänmänskligt problem med gaser! Jag hade en moster, som vid ett besök i Peterskyrkan i Rom, kände sig tvungen att gå lite avsides för en "avgasning". Sagt och gjort i en avsides belägen absid. Då kommer hennes man rusande till henne och frågade vad i h-e hon höll på med. "-Det hördes ju i hela kyrkan!". Peterskyrkan har en alldeles särskilt god akustik...
mamamaggan
05-08-2010, 21:53
[quote name='Motti' date='05-08-2010, 22:36' post='1266242'] Tror män är mer ohämade helt enkelt !sen väljer man väl inte män efter om de pruttar eller inte ?det är ju sådant som kommer ju längre man lever tillsamans,att kunna vara naturliga tillsamans och kunna skratta åt en fis ;)men ibland kan det bli för mycket av det helt klart  [/quote Om man retar sig på det så kanske man ska göra något åt det ? Jag skulle aldrig välja en man som pruttar och rapar hämningslöst , vilken grotta hittar man dem i ?
Ja inte hittade jag min man i en grotta precis  men har man levt tillsamans i över 35 år så kanske inte en prutt är så himmla omstälande för äktenskapet;)Jag ville bara ta upp det här eftersom det verkar som män har mer att prutta än vi , på något konstigtvis så har de alltid en på lut.Men naturligtvis inte ofentligt men inom familjen.
*Stintan*
05-08-2010, 22:10
Levde ihop med min gubbe i 30 år utan att varken han eller jag pruttade och rapade hämningslöst. Det kan man sköta lite snyggt om man bara vill. Lever ni på kålpudding och lök kanske
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:05)  Ja inte hittade jag min man i en grotta precis  men har man levt tillsamans i över 35 år så kanske inte en prutt är så himmla omstälande för äktenskapet;)Jag ville bara ta upp det här eftersom det verkar som män har mer att prutta än vi , på något konstigtvis så har de alltid en på lut.Men naturligtvis inte ofentligt men inom familjen. NEJ! Varför skulle männen ha gräddfil att fisa bland familjen!!??? Inte heller har väl män mer luft i tarmarna än kvinnor ... skitsnack av karlar som tror sig äga ... som det numera heter.
Men vad ni tog det på allvar då !klart att inte min man pruttar hämningslöst och det skrev jag inte heller !det här inlägget var inte meningen att man skulle ta på blodigt allvar !det var för att lätta upp stämningen och ha lite kul efter alla "tråkiga innlägg om påhopp"min man är egen företager och har så varit i över 30 år klart att han inte sprimger omkring i världen och illpruttar överallt  nu pratade jag om hemma livet som man haft tillsamans i över 35 år,menar ni att ni inte lan släppa en fis så den andre parten hör det
Monica i Nässjö
05-08-2010, 22:17
CITAT (netha @ 05-08-2010, 22:36)  Men du menar väl ändå inte att du fiser vid matbordet ... ens när alla ätit färdigt!!??
Du pinkar och bajsar väl inte heller just där du står och går ... bara för att du fått dina hål ... eller? Jo, jag menar precis det, jag fiser och rapar när det trycker på om jag bara är omgiven av familjen. När jag är ute i offentligheten eller bland vänner, då håller jag mig och drar därmed på mig magknip och det är inte angenämt. Är så glad att vi inte är pryda i vår familj så vi slipper gå omkring med magknip  . Ett annat av min kära bortgågna moders visdomsord; "När du vågar fisa inför din partner, det är först då som du känner dig riktigt trygg med honom"
Hurra för småländska fisar Monica  din mor var en klok kvinna
Alexander-VG-zon3
05-08-2010, 22:23
CITAT (Bengalow @ 05-08-2010, 22:51)  Nåja, det är ett allmänmänskligt problem med gaser! Jag hade en moster, som vid ett besök i Peterskyrkan i Rom, kände sig tvungen att gå lite avsides för en "avgasning". Sagt och gjort i en avsides belägen absid. Då kommer hennes man rusande till henne och frågade vad i h-e hon höll på med. "-Det hördes ju i hela kyrkan!". Peterskyrkan har en alldeles särskilt god akustik... jag har med några ''roliga'' historier som hänt den ena var när jag och min familj var hemma hos deras kompisar, deras ena dotter gick på toan, och efter en stund kom värsta ja ''fis dönet''. därefter när hon kom ut så frågade hennes mamma ''är du dålig i magen''. en annan hände mig själv, samma personer jag och min familj och så den andra familjen, jag och min mamma och mamman i den andra familjen satt i soffan och hade väldigt roligt och skrattade mycket, jag låg i soffan och rullade mig och vek mig själv av skratt, ja och jag vik mig på så vis att jag låg i hörnet på soffan och skrattade hysteriskt och ja råkade vända upp benen och baken i luften och ja ''släppte'' till omedvetet och det gjorde det med ett väldigt konstigt och tydligen roligt ljud. vilket var väldigt pinsamt. sedan började alla skratta om igen hysteriskt av att jag råkade göra detta. annars om det gäller mig själv så kan jag rapa ohämmat hemma, men resten gör jag väldigt försynt i det privata. rapa känns mer ''fräschare''.
CITAT (Monica i Nässjö @ 05-08-2010, 23:17)  Jo, jag menar precis det, jag fiser och rapar när det trycker på om jag bara är omgiven av familjen. När jag är ute i offentligheten eller bland vänner, då håller jag mig och drar därmed på mig magknip och det är inte angenämt. Är så glad att vi inte är pryda i vår familj så vi slipper gå omkring med magknip  . Ett annat av min kära bortgågna moders visdomsord; "När du vågar fisa inför din partner, det är först då som du känner dig riktigt trygg med honom" Vi är inte heller alls pryda ... men vi tar vanlig hänsyn till dem som finns intill. Inte f.n behöver maken min fisa inför mig för att jag ska känna mig trygg med honom!
mamamaggan
05-08-2010, 22:24
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:05)  Ja inte hittade jag min man i en grotta precis  men har man levt tillsamans i över 35 år så kanske inte en prutt är så himmla omstälande för äktenskapet;)Jag ville bara ta upp det här eftersom det verkar som män har mer att prutta än vi , på något konstigtvis så har de alltid en på lut.Men naturligtvis inte ofentligt men inom familjen. Ja men nu var det ju inte en liten fis eller rap du retade dig på , eller hur ? För mig är det bara grottmän som pruttar och rapar hämningslöst överallt och har de intelligensnivå att förstå att man inte gör så om ens partner inte gillar det så ..................................................
Tyvär blev den här tråden inte vad jag tänkt mig !en del är tydligen inte på humor humör  får väl försöka hitta på något annat som kan få folk att skratta utan att ta allt på blodigt allvar,va det nu kan va
*Stintan*
05-08-2010, 22:46
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:32)  Tyvär blev den här tråden inte vad jag tänkt mig !en del är tydligen inte på humor humör  får väl försöka hitta på något annat som kan få folk att skratta utan att ta allt på blodigt allvar,va det nu kan va  Men jösses Motti vad är det för humoristiskt med pruttar och rapar?
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:32)  Tyvär blev den här tråden inte vad jag tänkt mig !en del är tydligen inte på humor humör  får väl försöka hitta på något annat som kan få folk att skratta utan att ta allt på blodigt allvar,va det nu kan va  Jag har skrattat gott och länge, kanske inte så mycket åt trådämnet som åt somligas reaktioner... jisses säger jag! Mvh Fenja
Allvarligt !hur många barn skrattar inte åt en prutt ?och varför säljs då pruttkuddar om det nu är så himmla trist?Nå jag ger upp
*Stintan*
05-08-2010, 22:56
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:51)  Allvarligt !hur många barn skrattar inte åt en prutt ?och varför säljs då pruttkuddar om det nu är så himmla trist?Nå jag ger upp  Ja ungar skrattar åt sånt och forumet har ju börjat likna ett dagis så din humor platsar rätt bra när jag tänker efter
ja jag har barnet kvar i mig till mina barnbarns stora förtjusning
mamamaggan
05-08-2010, 23:35
CITAT (Motti @ 06-08-2010, 00:04)  ja jag har barnet kvar i mig till mina barnbarns stora förtjusning  Du kanske skulle skriva in dig på dagis ?
herkules
05-08-2010, 23:46
har man varit gifta i en herrans massa år och inte kan fisa i samma rum som sin maka/make så kanske man inte ska vara gifta...
mamamaggan
05-08-2010, 23:49
Men om nu maken/makan inte gillar det så kanske man ska visa hänsyn om man vill fortsätta vara gift ?
herkules
05-08-2010, 23:54
CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 00:49)  Men om nu maken/makan inte gillar det så kanske man ska visa hänsyn om man vill fortsätta vara gift ? äh, en fis eller två, vad är väl det?
Inte visste jag att du va så himmla bitter Mammamaggan !trodde du hade humor !  tydligen har all humor försvunnit här på Odla !bara bitterhet och och negativitet tycks finnas kvar nu mer Föresten !får man börja på Dagis när man är 57 år  är man inte lite övermogen då
mamamaggan
06-08-2010, 00:28
Hur var det nu , har du en storasyster som här på Odla kallar sig Fuchia ?
mamamaggan
06-08-2010, 00:40
CITAT (herkules @ 06-08-2010, 00:54)  äh, en fis eller två, vad är väl det? Så du kan inte tänka dig att någon kan ogilla det ? Alla människor får väl gaser mer eller mindre varje dag och det ska ju ut men varför skulle man inte kunna visa hänsyn ? Om ens parnter inte gillar sånt så är det väl i alla fall onödigt att göra det i partnerns omedlebara närhet , eller hur ? Jag både rapar och fiser men inte ohämmat och det gör inte min man heller men visst gör vi det inför varandra men skulle någon av oss inte gilla det så skulle vi naturligtvis visa den andre hänsyn. Att ohämmat rapa och fisa tycker jag tyder på att man inte är speciellt anpassad socialt , i alla fall i vår kultur , och att man gör det även fast det inte gillas så kan det ju verka som om ens intelligensnivå inte är speciellt hög..
Aqvakul
06-08-2010, 05:21
Ja - Jag tror att män i allmänhet är mer ohämmade när det gäller att fisa och rapa, särskilt i varandras sällskap Men - Jag tror att de flesta män inser att det inte är OK i de flesta sammanhang... Ja - Jag gillar dig skarpt Motti!
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 23:10)  Levde ihop med min gubbe i 30 år utan att varken han eller jag pruttade och rapade hämningslöst. Det kan man sköta lite snyggt om man bara vill. Lever ni på kålpudding och lök kanske  Det är farligt att hålla igen fisar,man kan jo "sprängas" Själv fiser jag så att man kunde tro att jag har en dynamit laddning i rumpan!
Huggorm
06-08-2010, 07:54
Problemet är när man sitter på en 12-timmars flygning till andra sidan jorden. Då kan man inte i praktiken hålla tillbaka, utan då gäller det att smyga ut dom ljudlöst och hoppas på att någon som sitter i närheten skall få skulden
CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 08:54)  Problemet är när man sitter på en 12-timmars flygning till andra sidan jorden. Då kan man inte i praktiken hålla tillbaka, utan då gäller det att smyga ut dom ljudlöst och hoppas på att någon som sitter i närheten skall få skulden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|