|
|
  |
Rapar o Pruttar män mer ;) |
|
|
|
07-08-2010, 14:26
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Anki på Öland @ 07-08-2010, 11:39)  Då är jag ingen sann människa heller för jag skrattar inte åt fisar och rapar.... men det får jag väl stå ut med att vara då om det är vad som fodras..... Anki Det är du visst,du har säkert någonting som gör dig till en sann människa! Å andra sidan måste jag nu fundera över vad en sann människa är för min egen del.....  CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 12:56)   Ja var passar det bättre att rensa luften än där man släpper väder?  CITAT (Chamomille @ 07-08-2010, 13:17) 
|
|
|
|
|
07-08-2010, 14:30
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag tror att mängden gaser i magen har mycket att göra med hur fort man äter/dricker och hur väl man tuggar maten och vad jag har sett så äter män i allmänhet fortare än kvinnor så... Min pappa som drev en egen firma i byggbranschen hade två kompanjoner, en gång stod dessa två och spikade panel i en bastu när den ena släppte en rökare som luktade så illa att den andra gick ut och spydde.
Redigerat av malcolm: 07-08-2010, 14:39
|
|
|
|
|
07-08-2010, 14:38
|
Medlem

|
CITAT (malcolm @ 07-08-2010, 15:30)  Jag tror att mänden gaser i magen har mycket att göra med hur fort man äter/dricker och hur väl man tuggar maten och vad jag har sett så äter män i allmänhet fortare än kvinnor så... Det där stämmer bra!
|
|
|
|
|
07-08-2010, 14:45
|

Medlem

|
Jag kan äta bönor, lök, kål mm. utan problem med gaser men då äter jag sakta också och brukar vara den som är sist klar vid matbordet.
|
|
|
|
|
07-08-2010, 15:01
|
Medlem

|
CITAT (silos @ 07-08-2010, 09:39)  Till MAMAMAGGAN! Vet du vad,nu inser jag att jag borde skämmas och gör det nu,eftersom jag var här mycket dömande emot dig! Så jag ber om din förlåtelse! Mvh//Kyllikki som har nu verkligen ångrat sig!
|
|
|
|
|
07-08-2010, 15:39
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Att prutta lite lätt har väl ingen dött av tror jag men däremot som någon tidigare skrev så är det inte bra att hålla inne prutten (fisen) om det pockar på. Gaser är till för att släppas ut annars kan man få förskräckliga smärtor om man har magproblem.
Rapa är samma sak egentligen fast andra vägen och särskilt om man dricker kolsyrat så skal det bara ut.
Men man måste ju ta hänsyn till var man är o.s.v. Inom hemmets väggar tycker jag inte att det gör något vilken sort det är.
Är det inte i något land ofint om man inte rapar högt vid matbordet har jag för mig, då menar värden att man är mätt och belåten och det tycker jag är ett fint sätt att visa det på, men här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon som på skoj ställer en fråga.
Jag förstår inte heller varför ni gafflar om småsaker men personligen har jag ju råkat ut för detta själv ibland men tar det med en nypa salt och går inte i svarsställning utan lägger ner.
Om alla tog lite ansvar skulle detta forumet vara toppen även Småprat ej trädgård men det var ju därför den startade så ni som använder Småprat trädgårdsrelaterat skulle slippa detta men tyvärr så är många av er här inne och tjafsar. Håller er till de trådar ni anser vara seriösa och låt "oss" som vill skriva i Småprat ej trädgårdsrelaterat vara ifred för även om trådarna inte är så "fina i kanten" så kanske de kan rädda någon som sitter ensam och har tråkigt att få skriva av sig lite fast de inte har så mycket odling på sitt samvete.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
07-08-2010, 15:54
|

Medlem

|
CITAT (Inga från Närke @ 07-08-2010, 16:39)  Är det inte i något land ofint om man inte rapar högt vid matbordet har jag för mig, då menar värden att man är mätt och belåten och det tycker jag är ett fint sätt att visa det på, men här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon som på skoj ställer en fråga. Bland eskimåer lär det ses det som en artighetsgest att man rapar efter måltiden, detta tyder på att man är mätt och belåten och man skall helst lämna lite kvar på tallriken också för att visa att man är mätt.
|
|
|
|
|
07-08-2010, 15:59
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Inga från Närke @ 07-08-2010, 16:39)  .....................här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon................. Och bara för att man inte tycker fisar och rapar är jätteskojigt och tycker att man kan dra sig undan lite för att omgivningen (även om det råkar vara familjen) skall slippa höra/lukta så skall man inte vara på småprat och diskutera - varför får man inte tycka annorlunda än TS i det här fallet när dom flesta hävdar att man skall få tycka och och skriva och uppföra sig precis hur man vill annars på detta forum?? Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
07-08-2010, 16:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
07-08-2010, 19:35
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 09:22)  Att driva med dig Mottti och skratta åt dig och ditt papgegojbeteende är oerhört livsgivande !!! Skrattar gott åt dig och ditt skrytande och skrävlande i varenda tråd. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget är läskunnig , är du det så är din fattningsförmåga minus 100 på en skala från 1 till 10.  Det där var det elakaste jag någonsin läst på ett forum, i alla fall forum för vuxna! Att håna någon som uppenbarligen inte har svenska som modersmål!? Och det värsta är att så få protesterar men desto fler håller med. Är ni stolta nu när ni lyckats såra en medmänniska så totalt? Ofta har jag läst här när det klagas på "flamstrådarna", "Men låt bli att öppna de trådarna då. Välj bort Småprat helt och hållet om du stör dig på dem". Ni som inte gillar kiss-och-bajs humor, varför i allsin dar öppnar ni de trådarna då?
|
|
|
|
|
07-08-2010, 19:49
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 20:35)  Det där var det elakaste jag någonsin läst på ett forum, i alla fall forum för vuxna! Att håna någon som uppenbarligen inte har svenska som modersmål!? Och det värsta är att så få protesterar men desto fler håller med. Är ni stolta nu när ni lyckats såra en medmänniska så totalt?
Ofta har jag läst här när det klagas på "flamstrådarna", "Men låt bli att öppna de trådarna då. Välj bort Småprat helt och hållet om du stör dig på dem". Ni som inte gillar kiss-och-bajs humor, varför i allsin dar öppnar ni de trådarna då? Vadå inte svenska som modersmål??? Är det något du vet eller sitter du bara och gissar. Tycker nog motsatsen har framkommit ganska klart om man följt någotsånär det Motti skrivit i forumet. Glöm inte att mammamaggans inlägg var ett svar/reaktion på det Motti själv skriver men det kanske bara är särskilt utvalda som får ha åsikter. Varför läser du själv inlägg som stör dig? Den här tråden blev väl inte en "humortråd" förrän på sidan 2 eller något sånt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:00
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (malcolm @ 07-08-2010, 16:54)  Bland eskimåer lär det ses det som en artighetsgest att man rapar efter måltiden, detta tyder på att man är mätt och belåten och man skall helst lämna lite kvar på tallriken också för att visa att man är mätt. Det finns säkert en kulturell aspekt av vad som anses som oartigt och anständigt med. I vissa kulturer går man nakna i andra får man knappt vara avklädd ens på badstranden. Kroppsuppfattningen varierar. CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 09:22)  Att driva med dig Mottti och skratta åt dig och ditt papgegojbeteende är oerhört livsgivande !!! Skrattar gott åt dig och ditt skrytande och skrävlande i varenda tråd. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget är läskunnig , är du det så är din fattningsförmåga minus 100 på en skala från 1 till 10.  Det är kul att skratta med folk men inte åt folk!
--------------------
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:02
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 20:49)  Vadå inte svenska som modersmål??? Är det något du vet eller sitter du bara och gissar. Tycker nog motsatsen har framkommit ganska klart om man följt någotsånär det Motti skrivit i forumet. Glöm inte att mammamaggans inlägg var ett svar/reaktion på det Motti själv skriver men det kanske bara är särskilt utvalda som får ha åsikter. Varför läser du själv inlägg som stör dig? Den här tråden blev väl inte en "humortråd" förrän på sidan 2 eller något sånt. DU *Stintan*VARFÖR läser du själv tråd som du tydligen inte tycker om???? Mamamaggans reaktion var fel fel fel fel fel och det var mycket elak av henne att skriva på det viset som hon gjorde till Motti!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:04
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Markus_H @ 07-08-2010, 21:00)  Det är kul att skratta med folk men inte åt folk!  Så är det!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:16
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 20:49)  Vadå inte svenska som modersmål??? Är det något du vet eller sitter du bara och gissar. Tycker nog motsatsen har framkommit ganska klart om man följt någotsånär det Motti skrivit i forumet. Glöm inte att mammamaggans inlägg var ett svar/reaktion på det Motti själv skriver men det kanske bara är särskilt utvalda som får ha åsikter. Varför läser du själv inlägg som stör dig? Den här tråden blev väl inte en "humortråd" förrän på sidan 2 eller något sånt. Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket. Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt. Är du stolt över om du lyckas såra en medmänniska?
Redigerat av Monica i Nässjö: 07-08-2010, 20:17
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 19:16)  Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket. Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt.
Är du stolt över om du lyckas såra en medmänniska?  bra, Monica!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:37
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Visst skall man ta en sån här tråd med glimten i ögat. Den inbjuder ju till det. Nu skall vi inte vara fis-förnäma.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:39
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 21:16)  Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket. Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt.
Är du stolt över om du lyckas såra en medmänniska? Så himla bra skrivet Monica!
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
07-08-2010, 20:43
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 07-08-2010, 21:37)  Visst skall man ta en sån här tråd med glimten i ögat. Den inbjuder ju till det. Nu skall vi inte vara fis-förnäma. 
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|