Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantera pioner, Djup och jord
          flouee
          Inlägg 06-08-2010, 19:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jag håller som bäst på att plantera ett antal pioner, men har ett par frågor för att utreda om jag kanske redan gjort bort mig smile.gif

1. De ska placeras grunt, ca 5 cm under ytan, men vilken del menar man? De flesta av mina plantor har en rot, som någonstans har en uppstickare där skotten kommer (öga?). Just nu har jag lagt roten ca 5cm under jord, medan ögat (?) blir nästan ovan mark. Borde jag fylla på med jord? Är det 5 cm som gäller? Jag är livrädd för att plantera för djupt....

2. Jag har i princip bara använt min lerjord i planteringsgroparna, förutom i den nedre halvan av gropen där jag blandat ut med grus och även en del stubbflis. Därefter ett par nävar benmjöl och sedan mer lerjord. Borde jag ha t ex kogödsel också? Kan det räcka att byta ut en del av den översta jorden runt plantorna och låta maskarna blanda runt?

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 15:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon