Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan jag få grundläggande gödsingsråd?, Mina pelargoner blir tex jättestora men blommar dåligt.
          Victoria
          Inlägg 07-08-2010, 22:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 2 446

Hej,

Jag har försökt läsa på om gödsling men blir knäpp av alla olika motsägelsefulla råd. Ibland ska man gödsla för att det ska blomma bättre, ibland ska man inte gödsla för då blommar det inte alls. Är det olika för olika växter och olika för olika gödselsorter?

I år tänkte jag tex att jag skulle göra det lätta för mig och hällde blåkorn till en del växter. Pelargonerna och Dahliorna är tex jättestora men blommar dåligt. ANdra växter tycks vara obemärkta av blåkornen. Vad är det eg för skillnad på blåkorn, kogödsel och hönsgödsel. När ska man gödsla sommarblommor, perenner, buskar och träd?

Kan jag få lite grundläggande tips för att få växterna att få rätt gödsel vid rätt tid och rätt sort. OM det nu finns någon "gyllene regel"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon