| |
Om helvete och djävulen... |
|
|
|
|
08-08-2010, 20:35
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2010, 22:35
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Helvetet finns väl här på jorden. Krig, tortyr, svält, sjukdomar. Listan kan göras hur lång som helst. Tänker på den stackars Bobby http://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_BobbyDjävligare helvete kan inte finnas och där var mamman och styvfadern djävlar
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2010, 00:23
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
CITAT (silos @ 08-08-2010, 10:17)  Jag har varit livrädd för att hamna i helvete efter döden,men det finns jo varken helvete eller djävulen,utan allt detta existera endast inuti människans tankar. Vad tänker ni andra om detta? http://www.metacafe.com/watch/1073502/spir...eaven_and_hell/USCH, vilken hemsk tanke... Jag har inte tittat på länken och inte läst vad alla andra har skrivit förutom du Silos, i din trådstart. Jag har ALDRIG haft några tankar om att jag skulle hamna i "helvetet" eller liknande... Dessa ställen existerar inte för mig... Jag tänker varje dag att jag ska glädja och vara positiv mot alla människor som jag möter, goda eller onda... det faller på ett ut. Egentligen, så behöver jag inte "tänka" vad jag ska... utan det faller sig liksom naturligt... Jag utgår ifrån att ALLA är Goda, vad dom sedan ÄR, är upp till dom själva...
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2010, 02:43
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Finns det film kopior på 4,an så se!! Nog kan vi lite till manns offra en hundring OM vi vet att det kommer till den som behöver! HUUUUR ska man veta det??? Jag skulle kunna donera massor med saker MEN??? Får dom som behöver det? Förlåt mit vilsna skrivande men jag trodde inte att det fanns så här nära??? Men vad kan jag....? Förlåt att jag blev berörd! Jag tänkte mej att ta bort tråden för den verkar så lessam, men nu får den va kvar för jag tycker att den kompenserar "himmel o helvete" tråden
Redigerat av sqrulan: 09-08-2010, 03:34
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2010, 08:09
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (sqrulan @ 09-08-2010, 03:43)   Finns det film kopior på 4,an så se!! Nog kan vi lite till manns offra en hundring OM vi vet att det kommer till den som behöver! HUUUUR ska man veta det??? Jag skulle kunna donera massor med saker MEN??? Får dom som behöver det? Förlåt mit vilsna skrivande men jag trodde inte att det fanns så här nära??? Men vad kan jag....? Förlåt att jag blev berörd! Jag tänkte mej att ta bort tråden för den verkar så lessam, men nu får den va kvar för jag tycker att den kompenserar "himmel o helvete" tråden Jag har inte sett filmen,men vad jag kommer att tänka på är att vi medmänniskor behöver hjälpa att personligt och även med pengar hjälpa till barn och andra i världen. Tyvärr så försvinner mycket av pengarna som ges på vägen  (( Ditt inlägg är alldeles utmärkt att vara här!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2010, 12:34
|
Medlem

|
CITAT (sqrulan @ 09-08-2010, 03:18)  Jag såg just nu en film på tv 4 om "Belgiens bortglömda barn" DET är helvetet!!!!  http://www.youtube.com/watch?v=d1V53U3XHOA
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2010, 15:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Man får fylla sin dag så gott det går med det positiva och strunta i annat. Om man har sin tro med sig i sitt egen hjärta så behöver man inte ens tänka på annat.
Det räcker att säga nåt positivt till en medmänniska eller hjälpa till där det behövs. Kärleken är ljuset.
Dom som jävlas, kan man undvika, de mår inte bra innerst inne och det lyser igenom hur de handskas med olika saker, vad de skriver osv..... Men man behöver inte följa med till deras helvete och vad det nu kan vara, undvika det och fortsätta att må bra innombords.
Olika rädslor föder demoner..... fuchian ...
|
|
|
|
|
|
|
|
10-08-2010, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Man får väl välja själv de flesta vesluten för sin egen del och vad det nu månne vara. Bara negativt att rota i elände och helvete osv.
Fylla sinnet med ljus och sin tro är bättre än vara rädd för något man inte vet om och som oftast inte ens existerar, tycker jag är ett bättre sätt för det mesta att ta med sig.
Min mor gick bort några dagar sedan, men jag vet att hon har det gott, även att den förlusten gör att jag gråter ... även i sömnen, säger maken.
Detta var en sak som jag har haft med mig hela sommaren för alla visste och även mamma att det blir dax för henne, så vi pratades rätt mycket om dessa saker som hon grunnade på sin sjuksäng mycket ofta. mina andra syskon ser inte det på samma sätt och blir bara ledsna, men detta tror jag har gett mig kraft att ge min mamma det hon har haft behov av att prata, samt jag är den som har kontakt med den kvarvarande släkten som är i dom åren som mamma och kunnat meddela dem hur det går.
Jag ser detta med ljust sinne även att hon inte var den goa mamma som jag behövde, men hon var barn av sin tid, så det accepterar jag. ---- Don´t Kiss Them Good-bye av Allison Dubois. ..fuchian...
|
|
|
|
|
|
|
|
10-08-2010, 16:54
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 16:26)  Man får väl välja själv de flesta vesluten för sin egen del och vad det nu månne vara. Bara negativt att rota i elände och helvete osv.
Fylla sinnet med ljus och sin tro är bättre än vara rädd för något man inte vet om och som oftast inte ens existerar, tycker jag är ett bättre sätt för det mesta att ta med sig.
Min mor gick bort några dagar sedan, men jag vet att hon har det gott, även att den förlusten gör att jag gråter ... även i sömnen, säger maken.
Detta var en sak som jag har haft med mig hela sommaren för alla visste och även mamma att det blir dax för henne, så vi pratades rätt mycket om dessa saker som hon grunnade på sin sjuksäng mycket ofta. mina andra syskon ser inte det på samma sätt och blir bara ledsna, men detta tror jag har gett mig kraft att ge min mamma det hon har haft behov av att prata, samt jag är den som har kontakt med den kvarvarande släkten som är i dom åren som mamma och kunnat meddela dem hur det går.
Jag ser detta med ljust sinne även att hon inte var den goa mamma som jag behövde, men hon var barn av sin tid, så det accepterar jag. ---- Don´t Kiss Them Good-bye av Allison Dubois. ..fuchian...  till dig Fuchian  från Kyllikki
|
|
|
|
|
|
|
|
10-08-2010, 21:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Motti @ 09-08-2010, 23:58)  Helvetet har vi ju på jorden redan så varför yvas över det !himmeln ja det vet vi inte förän vi kommer dit, om vi kommer dit ?alla har vi vår tro på vad som är sant eller inte.Jag själv vill gärna tro på ett liv efter detta  ett liv utan elände och oro krig osv ett liv i bara ren harmoni och glädje.Den tron gör det lite lättare den dagen man ska lämna in  Håller med till 100 %. Jag vill verkligen tro på att man kommer till en bättre värld efter detta liv - men är en tvivlare, men "jobbar" på att tro.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
19-08-2010, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
jag tror man blir kompost. Finns ju bra och dålig kompost också  Pushing up the daisies heter det ju... och det är väl inte helt fel
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
19-08-2010, 14:44
|
Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 19-08-2010, 15:36)  jag tror man blir kompost. Finns ju bra och dålig kompost också  Pushing up the daisies heter det ju... och det är väl inte helt fel Vad betyder pushing upp daisies? Och visst kroppen blir till jord,men själen lever vidare tror jag....
|
|
|
|
|
|
|
|
19-08-2010, 15:18
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
.... att man ungefär "trycker upp" blommorna ur jorden. Jag vill gärna också leva vidare och gärna i en trädgård med allt jag önskar i form av djur och annat trevligt sällskap men man får väl se, tänker inte grunna på det så mycket innan dess. Det blir som det blir.
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
19-08-2010, 15:38
|
Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 19-08-2010, 16:18)  .... att man ungefär "trycker upp" blommorna ur jorden. Jag vill gärna också leva vidare och gärna i en trädgård med allt jag önskar i form av djur och annat trevligt sällskap men man får väl se, tänker inte grunna på det så mycket innan dess. Det blir som det blir. Alldeles rätt att inte grunna på det som kommer efter döden!Det bästa är att leva här och nu så gott man någonsin kan och hjälpa sina medvandrare....
|
|
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|