CITAT (Nolbo @ 08-08-2010, 20:12)

Igår var vi på Norrvikens trädgårdar för första och sista gången. Det mesta var överblommat eller helt enkelt vanvårdat. I vattenträdgården var det torrt. "Mästarrabatterna" var inte särskilt mästerliga nu och i den "Nordtyska trädgården" var det ökenlikt förutom i vattenspegeln som dominerades av alger. Den romantiska trädgården ville vi inte ens gå in i. Trädgården har öppet i några veckor till och därför hade vi förväntat oss att det skulle finnas en hel del att njuta av och inspireras av. Men det blev en besvikelse. Kanske har trädgården mer att bjuda på tidigare på säsongen?
Inget konstigt alls, med tanke på torkan och att minimalt med pengar läggs på skötseln nu när det är oklart om parken ska gå i konkurs, säljas eller något annat. Det finns bara två anställda som ska sköta hela parken. Vattenträdgården brukar vara torr eftersom hela vattenledningssystemet havererat och behöver renoveras för någon miljon eller så. Pengar som förstås inte finns.
Tråkigt att du hade en trist upplevelse, men jag förstår att du är besviken. De två åren jag tillbringade där lärde mig att älska platsen, och numera vill jag inte ens åka dit eftersom jag fasar för vad jag ska få se.....