Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Våldtar svenska män mer än norska gör?, Här är det locket på
          tepa
          Inlägg 09-08-2010, 21:47
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hur i helvete kan ni fråga en sån här sak. Kan en svensk våld-ta, mera än en norskfödd? Har jag förstått
          frågan rätt? Vad är det för skillnad på om man är född svensk, eller norsk? Jag undanber mig såna här konstiga
          debattunderlägg. Men vá faaa----aaaan ? Vad är det ni säger? Skulle en infödd svensk vara mera benägen till
          att våldta en annan, mer än en infödd norsk ? Hur skall JAG uttrycka mig, jag som är infödd finsk i Åbo och in-
          flyttad till Åland för några år sen ?

Hälsn Tepa

Citera
          Motti
          Inlägg 09-08-2010, 22:06
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Våldta är ju inte ett normalt betende det handlar om dominans,statistiskt set så har vi nog fler våldtäktsmän i Sverige eftersom vi är fler invånare här än i Norge,bara en gissning!Vådltäkter förekommer i alla länder dessutom,inte specifikt för Norden alls.

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-08-2010, 22:33
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 09-08-2010, 23:06) *
          Våldta är ju inte ett normalt betende det handlar om dominans,statistiskt set så har vi nog fler våldtäktsmän i Sverige eftersom vi är fler invånare här än i Norge,bara en gissning!Vådltäkter förekommer i alla länder dessutom,inte specifikt för Norden alls.

Sverige och Norge är lika iofs men det kan även vara skillnader i lagstiftning hur brott bedöms och vad som räknas som våldtäkt och benägenheten att anmäla. Förmodligen finns det ett stort mörkertal i båda länderna med som gör jämförelser osäkra.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 10-08-2010, 07:57
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (tepa @ 09-08-2010, 22:47) *
          Hur i helvete kan ni fråga en sån här sak. Kan en svensk våld-ta, mera än en norskfödd? Har jag förstått
          frågan rätt? Vad är det för skillnad på om man är född svensk, eller norsk? Jag undanber mig såna här konstiga
          debattunderlägg. Men vá faaa----aaaan ? Vad är det ni säger? Skulle en infödd svensk vara mera benägen till
          att våldta en annan, mer än en infödd norsk ? Hur skall JAG uttrycka mig, jag som är infödd finsk i Åbo och in-
          flyttad till Åland för några år sen ?

Hälsn Tepa

Läs solstorms första inlägg med länk, så kanske du förstår frågeställningen...

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2010, 08:22
          Länk hit: #65

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 09-08-2010, 21:27) *
          En grov generalisering - om man ska sortera efter nationalitet så finns det såväl europeiska som utomeuropeiska länder, vars medborgare är klart överrepresenterade i statistiken - och tvärtom.

Japp, och det har nog ett samband med varför folk från vissa länder har lättare att accepteras i Sverige. Om dom accepteras för att dom har låg brottslighet eller om dom har låg brottslighet för att dom accepteras kan man fråga sig. Så här skriver BRÅ om olika nationaliteters brottslighet:
          CITAT
          Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
          geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från
          vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som
          är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger
          högre än vad den ”borde” vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.
          De som kommer från västra Europa, från Sydostasien och från
          USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör de grupper som i minst
          utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes födda.

Att folk från just de platser som anges som mera brottsliga utgör en så stor del av invandringen till Sverige är lite olyckligt.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-08-2010, 09:20
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Huggorm @ 09-08-2010, 17:21) *
          Det där med taxikörande hjärnkirurger är jag ganska säker på är en myt...

Jag har i alla fall träffat en tandläkare från Ryssland som fick gå igenom i princip hela utbildningen en gång till, det tog flera år innan hon fick börja jobba som tandläkare. wacko.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 09-08-2010, 21:09) *
          Nazisterna var väl bara mot judar om jag kommer ihåg rätt.

Hoppsan.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-08-2010, 17:17
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Gossen Ruda @ 09-08-2010, 21:09) *
          Nazisterna var väl bara mot judar om jag kommer ihåg rätt.

Du minns fel, zigenare, svarta, homosexuella, förståndshandikappade mfl. var också lovligt byte och hamnade i koncentrationslägren.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon