CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 20:01)

Det är inte så att de blandat ihop begreppen och är judar?

Det de berättar stämmer bra överens med den tron?
Mvh
Fenja
Nja det är min farbror och hans fru samt ett par av deras barn , mina kusiner , vi pratar om och jag är helt säker på att de inte är judar eftersom min pappa inte var jude. Dessutom har de alltid prackat på oss andra Vakna och Vakttornet.
Det här är vad de hävdat i alla år men som jag skrev förut så kan det ju tänkas att det finns olika falanger inom JV eller att JV anpassat sig efter strömningar i samhället under årens lopp .
När någon gått bort så har de även där sitt sätt vid begravningar. Det får inte förekomma några blommor och man säger inte farväl utan på återseende. Till begravningen bjuds det in medlemmar ur JV som aldrig haft kontakt med den avlidne men som på något sätt tydligen ska se till att h*n kommer till rätt ställe.
Det här är något som jag varit med om och som mina släktingar säger är enligt " reglerna " för hur JV gör .
De har farit runt hela världen på olika konvent för att lära sig hur man ska få med andra i JV och nog har de försökt alltid. Ett tag bröt mina pappa och övriga bröder med den här brodern för man orkade inte med det evinnerliga tjatet om Jehova osv.
edit : rättat stavfel
Redigerat av mamamaggan: 11-08-2010, 20:46