Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Livet efter döden och vetenskap....
          mamamaggan
          Inlägg 11-08-2010, 22:49
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 23:10) *
          Jag blir förvånad bara för det stämmer inte alls med vad jag fått reda på. Jag är kompis med en tjej som är gift med en man som är äldste i församlingen (en av de styrande) och han torde vara rätt insatt i "reglementet" om man säger så. Jag är i alla fall helt säker på att alla församlingar har samma tro och att den bygger på vad som står i bibeln, både gamla och nya testamentet och om Jesus. Men egentligen så spelar det kanske inte så stor roll, hur det nu än är...
          Mvh
          Fenja

Men jag skriver ju att det kanske kan finnas olika falanger och att de kanske har anpassat sig efter förändringar i samhället . Jag kan bara tala om vad mina släktingar har sagt och gjort .

Har träffat andra JV också och de har berättat att det är " församlingen " som bestämmer vilka som ska få ha barn och inte. En kvinna berättade att det är bara att finna sig i det fast hon egentligen ville ha barn.

Det verkar vara olika erfarenheter vi har av JV och tyvärr så gillar jag inte vad jag sett och varit med om under årens lopp.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Fenja
          Inlägg 11-08-2010, 23:05
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det är intressant det du berättar, tänkvärt, fan vet vad man ska tro på wink.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Motti
          Inlägg 12-08-2010, 21:49
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vi är olika ,en del är som en "resiver" tar emot allt ,en del märker inte alls vad som händer runt om dom,människor som är "känsliga"är som en motagare de känner av allt.Ingen vet !

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 12-08-2010, 22:40
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Motti @ 12-08-2010, 22:49) *
          Vi är olika ,en del är som en "resiver" tar emot allt ,en del märker inte alls vad som händer runt om dom,människor som är "känsliga"är som en motagare de känner av allt.Ingen vet !

tummenupp.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Motti
          Inlägg 12-08-2010, 22:46
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

om jag säger att jag har "något här " så blir man ju stämlad som psyksvag !men som sakt "ingen vet"för än man upplevt det och vet att man är i sina sinnens fulla bruk. Ja ingen vet !för än man upplevt det.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-08-2010, 08:40
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Nu är jag inte den rätte att säga något mera än att varje individ får ha sin tro ifred, ingen mobbning.

Några år sedan kom JV varje vecka och ringde på dörren. Det var en äldre kvinna och en kille ca. 25 år.
          Jag hade avvisat dom ett antal gånger, men en gång kom de igen när jag just hade sommnat efter ett nattpass (gillar inte, vill jobba på dagen) Jag kikade fram och såg att de var dessa ovannämnda personer igen så jag blev arg. Jag gick i min pimpinella nattlinne och öppnade dörren. De stirrade på mig och tanten sa att "skandalöst bla ... bla .... så jag sade att du damen kan sätta dig på trappen så tar jag hand om mannen.

Jag vet inte om vissa av JV har raket där bak, sån fart fick de och jag höll mig om magen och skrattade så vad tygerna höll. rotfl.gif
          Förresten, de har inte visat sig här mera. yahoo.gif

Min mening i det hela var att sluta komma hit, hade blivit väckt en gång tidigare, men sedersamt med stor morgonrock på sade jag att jag är inte intresserad och de ville återkomma, så sade jag att inte lämpligt för jag sover efter nattpasset, ta lite hänsyn, snälla?
          Tålamodet svek mig, inte illa ment men kunde inte låta bli ......... angel_not.gif ...fuchian...

Redigerat av fuchian: 13-08-2010, 08:41

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 00:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon