Nu är jag inte den rätte att säga något mera än att varje individ får ha sin tro ifred, ingen mobbning.
Några år sedan kom JV varje vecka och ringde på dörren. Det var en äldre kvinna och en kille ca. 25 år.
Jag hade avvisat dom ett antal gånger, men en gång kom de igen när jag just hade sommnat efter ett nattpass (gillar inte, vill jobba på dagen) Jag kikade fram och såg att de var dessa ovannämnda personer igen så jag blev arg. Jag gick i min pimpinella nattlinne och öppnade dörren. De stirrade på mig och tanten sa att "skandalöst bla ... bla .... så jag sade att du damen kan sätta dig på trappen så tar jag hand om mannen.
Jag vet inte om vissa av JV har raket där bak, sån fart fick de och jag höll mig om magen och skrattade så vad tygerna höll.
Förresten, de har inte visat sig här mera.
Min mening i det hela var att sluta komma hit, hade blivit väckt en gång tidigare, men sedersamt med stor morgonrock på sade jag att jag är inte intresserad och de ville återkomma, så sade jag att inte lämpligt för jag sover efter nattpasset, ta lite hänsyn, snälla?
Tålamodet svek mig, inte illa ment men kunde inte låta bli .........

...fuchian...
Redigerat av fuchian: 13-08-2010, 08:41