|
|
  |
Livet efter döden och vetenskap.... |
|
|
|
10-08-2010, 19:44
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Karin i Småland @ 10-08-2010, 20:09)  Det som inte syns....finns inte, eller? Hur kan så många tro på Gud och Jesus....när det bara är skriverier?
Jag tror på Gud och jag tror på att det finns något efter döden och jag tror på allt så länge ingen annan kan motbevisa det jag tror på. Det finns så mycket därute och inom oss som vi ännu inte kan förstå eller tolka.
Det är naivt att INTE tro! Hur kan barn tro på tomten nr han bara är skriverier? Jag tror på tomten och att han håller koll på vem som har ätit sin spenat och vem som varit sum och inte ska få julklappar. Kan ingen motbevisa att han inte finns så ger jag inte upp min tro! Det är naivt att inte tro på tomten!
--------------------
|
|
|
|
|
10-08-2010, 19:45
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Amen.
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
10-08-2010, 20:10
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
10-08-2010, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Jag är ateist och tror bara på det jag ser. Hur det egentligen förhåller sig har vi ingen aning om, så därför respekterar jag de som tror att det finns något annat bortom det materiella och handfasta. Dessutom ligger det väl i människans natur att hitta mening och kontinuitet i tillvaron. För egen del så grundar jag mina livsval på krassa materiella realiteter och jag är inte, vad jag vet nu, beredd att för egen del beakta t.ex. ett liv efter detta som annat än en vacker saga.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
10-08-2010, 20:45
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 17:57)  Varför fundera på ett eventuellt livet efter innan man är där? Det finns inte ett enda litet bevis för att det skulle finnas ett efterliv och det strider mot allt logiskt tänkande. Vilka får ett efterliv? Alla? Även ofödda? Även nyfödda som dör direkt? Eller måste man bli några år? Har djuren också ett efterliv? Däggdjur? Fåglar? Insekter? Maskar? Amöbor? Om det bara är människor, när i evolutionen började detta? Efter vi skiljde oss från Schimpansernas utvecklingslinje? En sak är säker, det är nog jäkligt trångt i efterlivet om alla som dött hamnat där. Svaret på alla mina frågor är enkelt, det finns inget efterliv. "Det strider mot allt logiskt tänkande" precis som om vår planet och tillvaro är uppbyggd av logiskt tänkande  Många intressanta frågor du ställer. Hoppas du får svar på en del av dem när du lämnar detta liv.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
10-08-2010, 20:49
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (gnon49 @ 10-08-2010, 21:10)  Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta. Visst har det funnits gudatro och gudadyrkan mycket längre än så, troligen så länge det funnits människor...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
10-08-2010, 20:56
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Oavsätt vad jag har läst eller lyssnat på så tror jag på Gud och inte bara tro,utan jag vet att han finns!!! Titta bara på allt som finns i våran underbara värld! Och jag tror också på att Jesus Kristus ÄR Guds enfödde son och att den Helige Anden finns för att hjälpa oss människor.ALLT detta tror jag på,men inte på av människornas dogmer etc....  CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 19:30)  Va äckligt!  Eller hur,jag håller med dig!
|
|
|
|
|
10-08-2010, 21:55
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Troll finns och inte bara på internet. Ingen har bevisat att troll inte finns. Inte enter och hobbitar heller. Eller pysslingar. Eller små gröna män på Mars. Endast fantasin sätter gränser och fantasin saknar gränser. Möjligen tvångströjan och de madrasserade väggarna kan vara vissa begränsningar.
Redigerat av Gossen Ruda: 10-08-2010, 21:56
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
10-08-2010, 22:28
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
Jag tror att jag kommer att komma tillbaka, på ett eller annat sätt efter det här jordelivet. För er som inte tror på någonting, som tror att det bra tar slut, punkt slut, blås ut ljuset, er tycker jag synd om. Vilken dödsångest ni måste få den dagen det närmar sig. När ni känner att livet håller på att rinna ut... var det bara detta jag fick uppleva... och sedan är det ingenting. Det måste vara förskräckligt att känna så.
För mig, som tror på en fortsättning, för mig känns det inte alls hemskt att jag befinner mig på den andra halvan om livet. Jag tror ju att jag har något annat att se fram emot, och det skänker mig ett lugn, ett lugn som jag förmodar att ni inte har.
|
|
|
|
|
10-08-2010, 23:05
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (gnon49 @ 10-08-2010, 21:10)  Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta. Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär. Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden..
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
10-08-2010, 23:23
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
CITAT (Red Top @ 11-08-2010, 00:05)  Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär.
Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden.. Men det är bara 144.000 pers som återuppstår . Det är en tävling så det är de som frälst flest som kommer tillbaka. Har frågat släktingar som är med i Jehovas om var dessa människor ska leva och fick svaret att " hela Grönland finns ju " . Nej återuppstå på Grönland får vara för min del.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
10-08-2010, 23:23
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
CITAT (Red Top @ 11-08-2010, 00:05)  Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär.
Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden.. Där har du faktiskt fel, de vill inte alls alla väl. De får poäng för varje själ de lyckas värva och ju fler poäng desto större chans att få en inträdesbijett till himlen. Enligt deras tro så är det bara ett visst antal som får plats i det nya paradiset och därför gäller det att ligga i och samla in poäng. Jäkla skitsekt säger jag som har halva släkten flåsande i bakhasorna som vill värva mig.
Redigerat av alle: 10-08-2010, 23:26
|
|
|
|
|
11-08-2010, 06:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 00:23)  Men det är bara 144.000 pers som återuppstår . Det är en tävling så det är de som frälst flest som kommer tillbaka. Har frågat släktingar som är med i Jehovas om var dessa människor ska leva och fick svaret att " hela Grönland finns ju " .
Nej återuppstå på Grönland får vara för min del. Var det inte 3.000 från början? Fast de fick väl "putsa till siffran" när de fick medlemmar o växte?
|
|
|
|
|
11-08-2010, 08:16
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 22:55)  Troll finns och inte bara på internet. Ingen har bevisat att troll inte finns. Inte enter och hobbitar heller. Eller pysslingar. Eller små gröna män på Mars. Endast fantasin sätter gränser och fantasin saknar gränser. Möjligen tvångströjan och de madrasserade väggarna kan vara vissa begränsningar. Vet du inte att du lever fullständigt i din egen fantasi och är inte utanför din egen inre värld... Precis allting utanför ser du genom dina ögonlinser,men VEM är det som ser..har du tänkt på detta? Du är inte din kropp eller dina tankar,utan du är andeväsen med kroppslig upplevelse! CITAT (alle @ 10-08-2010, 23:28)  Jag tror att jag kommer att komma tillbaka, på ett eller annat sätt efter det här jordelivet. För er som inte tror på någonting, som tror att det bra tar slut, punkt slut, blås ut ljuset, er tycker jag synd om. Vilken dödsångest ni måste få den dagen det närmar sig. När ni känner att livet håller på att rinna ut... var det bara detta jag fick uppleva... och sedan är det ingenting. Det måste vara förskräckligt att känna så.
För mig, som tror på en fortsättning, för mig känns det inte alls hemskt att jag befinner mig på den andra halvan om livet. Jag tror ju att jag har något annat att se fram emot, och det skänker mig ett lugn, ett lugn som jag förmodar att ni inte har. Mycket bra skrivet!Det enda som jag tvivlar på är att födas på nytt,men det visar sig den dagen jag avslutat detta liv. Jag hoppas själv innerligt att få möta Jesus Kristus!
|
|
|
|
|
11-08-2010, 09:00
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 11-08-2010, 09:16)  Vet du inte att du lever fullständigt i din egen fantasi och är inte utanför din egen inre värld... Precis allting utanför ser du genom dina ögonlinser,men VEM är det som ser..har du tänkt på detta? Du är inte din kropp eller dina tankar,utan du är andeväsen med kroppslig upplevelse! Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
11-08-2010, 09:27
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 10:00)  Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du! Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!
|
|
|
|
|
11-08-2010, 09:30
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 10:00)  Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du! Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:27)  Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!  Min enkla mening är nog att du inte vet så mycket heller men inbillar dig en massa.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
11-08-2010, 09:33
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 10:29)  Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  Känner du alla människor på hela vår jord?Men saken är den att precis ALLA får ett evigt liv,eftersom vi ÄR andevarelser! CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 10:30)  Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  Min enkla mening är nog att du inte vet så mycket heller men inbillar dig en massa.  Gossen Ruda,saken är den att jag vet mer än du kan förstå här och nu,men en dag kommer du också att veta!
|
|
|
|
|
11-08-2010, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|